Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem bij het bouwen van de pc

Pagina: 1
Acties:

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Hallo allemaal,

vanmorgen had ik mijn pc in elkaar gezet, echte wilde de pc niet aan. Google levert ook niks op, dus hoop ik hier wat hulp kan krijgen.

Het probleem is als volgende, voeding(cooler master m2 650w) werkt prima met alle andere componenten aangesloten, lampje gaat aan, fan gaat draaien etc. Maar als ik de 6 pin connector op mijn videokaart(msi 7850) aansluit en op aanuit knop drukt gebeurt er niks, enige wat gebeurt is een klik geluid in de voeding.

iemand enige idee wat de probleem is?
alvast bedankt

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heb je wat meer informatie betreffende het systeem?
Moeder Bord
Grafische kaart
Geheugen

Zijn er om te beginnen piepjes te horen en zo ja wat voor kort lang en hoeveelheid

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CSL FAQ ?

Iets zegt me dat je niet alle kabels van je moederbord hebt aangesloten; wil de PC wel normaal opstarten als de videokaart eruit is? Tja, hij zal dan geen beeld geven en al snel piepjes maar dan weet je wel of de combi videokaart iets veroorzaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Annoyingmouse
Moederboard is asrock z77 extreme4,
graka is msi twin frz 7850
geheugen corsair vengeance low profile
geen piepjes.

ik had even voeding uit andere computer gehaald, die heb ik alleen de power connector op mobo aangesloten. hier loopt de fan wel, maar als ik 6pin connector op videokaart aansluit gebeurt weer niks en een klik geluid.

dus ik denk dat de probleem bij de videokaart ligt ?

[ Voor 7% gewijzigd door Annoyingmouse op 09-08-2012 13:59 ]

• Annoyingmouse
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:55:
CSL FAQ ?

Iets zegt me dat je niet alle kabels van je moederbord hebt aangesloten; wil de PC wel normaal opstarten als de videokaart eruit is? Tja, hij zal dan geen beeld geven en al snel piepjes maar dan weet je wel of de combi videokaart iets veroorzaakt.
Ja pc start wel op zonder videokaart, of het er in zit of er uit als de 6 pin voeding niet op videokaart aansluit gaat de pc wel aan.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Probeer het dan gewoon eens met de geintegreerde videokaart? Externe helemaal eruit.

[ Voor 16% gewijzigd door MaximusTG op 09-08-2012 14:00 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Rubman

Rubman

kijk eens goed op het MoBo of er niet nog een aansluiting mist, bij sommige moederborden dien je nog een extra 4 pins connector ergens te plaatsen (of te gebruiken om de andere connector te verlengen)
Kan de Klik niet plaatsen, waar komt deze vandaag moederbord, graka of voeding? Bij het moederbord kan het de fan zijn die even probeert te spinnen, zelfde bij de Grafische Kaart voeding ook maar kan ook nog andere dingen betekenen.

• Annoyingmouse
MaximusTG schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:00:
Probeer het dan gewoon eens met de geintegreerde videokaart? Externe helemaal eruit.
PC start wel op zonder de msi 7850, als ik de 8 pin connector aansluit op de msi 7850 dan gebeurt er niks en een klik geluid. alles werkt goed zolang 8 pin connector niet op msi 7850 is aangesloten

• MAX3400

MAX3400

Zonder correcte beschrijving komen we niet heel snel tot een oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.pctreiber.net/wp-content/uploads/2012/04/2.jpg

Powerkabel 24-pins & powerkabel 8-pins beiden aangesloten (bij de geheugenslots en rechts naar het koelblok)?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Yibsel schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:02:
[...]

PC start wel op zonder de msi 7850, als ik de 8 pin connector aansluit op de msi 7850 dan gebeurt er niks en een klik geluid. alles werkt goed zolang 8 pin connector niet op msi 7850 is aangesloten
En je kan gewoon in BIOS komen als je scherm op interne kaart aansluit?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Annoyingmouse
Rubman schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:00:
kijk eens goed op het MoBo of er niet nog een aansluiting mist, bij sommige moederborden dien je nog een extra 4 pins connector ergens te plaatsen (of te gebruiken om de andere connector te verlengen)
Kan de Klik niet plaatsen, waar komt deze vandaag moederbord, graka of voeding? Bij het moederbord kan het de fan zijn die even probeert te spinnen, zelfde bij de Grafische Kaart voeding ook maar kan ook nog andere dingen betekenen.
Ik denk niet dat ik wat aansluiting mist, ik zal voor de zekerheid na checken maar ik denk dat ik alles wel aangesloten heb. de klik geluid komt van de voeding.

• Annoyingmouse
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:02:
Zonder correcte beschrijving komen we niet heel snel tot een oplossing.

[afbeelding]

Powerkabel 24-pins & powerkabel 8-pins beiden aangesloten (bij de geheugenslots en rechts naar het koelblok)?
ja, die zijn goed aangesloten

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 18:18
klinkt als te weinig power van je voeding voor je mobo/gpu

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• MAX3400

MAX3400

MaximusTG schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

+1 Probeer dit eens...

En probeer ook Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif te gebruiken i.p.v. meerdere keren achter elkaar te posten.

• Rubman

Rubman

Heb je een sterkere voeding ergens liggen, want lijkt erop dat hij niet genoeg power geeft.
Hoewel 650W genoeg moet zijn

• MAX3400

MAX3400

Rubman schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:06:
Heb je een sterkere voeding ergens liggen, want lijkt erop dat hij niet genoeg power geeft.
En anders de ene voeding voor het mobo & HDD's gebruiken en de andere voeding voor de GPU... Hij heeft toch 2 voedingen tot zijn beschikking?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 14:07 ]

• Annoyingmouse
MaximusTG schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Ik heb nog niet geprobeerd in de bios te komen, pc heeft nog geen besturingssysteem geïnstalleerd. kan ik in de bios gaan zonder besturingssysteem te installeren ?

• MAX3400

MAX3400

Yibsel schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Ik heb nog niet geprobeerd in de bios te komen, pc heeft nog geen besturingssysteem geïnstalleerd. kan ik in de bios gaan zonder besturingssysteem te installeren ?
Ja, heb je het boekje gelezen hoe je de BIOS kan bereiken?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Uiteraard kan dat ja. Je zou gewoon een POST screen of BIOS splash moeten krijgen als je externe kaart niet aangesloten is en het scherm op de interne kaart zit. Op die manier kan je bepalen waar het fout gaat. Als je ook niet in BIOS kan komen zonder videokaart dan zit er iets anders fout.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Op dit model zit ook een HEX display. Mocht je niet in de bios kunnen komen of een PIEP horen geef even de code die op het rode display staat :) (dat displaytje doet van alles tijdens het opstarten voor de bios komt)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Annoyingmouse
AjDuLion schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:06:
klinkt als te weinig power van je voeding voor je mobo/gpu
Rubman schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:06:
Helaas geen sterkere voeding, maar 650w denkt ik toch wel voldoende te hebben.
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:06:
[...]

+1 Probeer dit eens...

En probeer ook [afbeelding] te gebruiken i.p.v. meerdere keren achter elkaar te posten.
MaximusTG schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:09:
Uiteraard kan dat ja. Je zou gewoon een POST screen of BIOS splash moeten krijgen als je externe kaart niet aangesloten is en het scherm op de interne kaart zit. Op die manier kan je bepalen waar het fout gaat. Als je ook niet in BIOS kan komen zonder videokaart dan zit er iets anders fout.
ik zal proberen in de bios te komen.

• MAX3400

MAX3400

Ik ga even heeeel simpel doen; neem aan dat er wel een CPU met koeler op het moederbord zit?

Staat namelijk nog nergens in het topic

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:14:
Ik ga even heeeel simpel doen; neem aan dat er wel een CPU met koeler op het moederbord zit?

Staat namelijk nog nergens in het topic
Aangezien de PC gewoon opstart als de PCI-e videokaart er niet in zit, gok ik van wel. :)

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat weten we nog helemaal niet. TS heeft nog geen BIOS gezien.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:15:
[...]

Aangezien de PC gewoon opstart als de PCI-e videokaart er niet in zit, gok ik van wel. :)
Nee, er gaat "een lampje" aan en "een fan" gaat draaien. For all I care een rood error-lampje op het mobo of desnoods een of andere 3-pin LEDfan.

Blijft erbij dat CSL FAQ maar eens goed moet worden gelezen en gevolgd...

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 14:18 ]

• Annoyingmouse
Excuses voor onduidelijk beschrijving, maar ik kan in bios komen.
er staat zelfs windows op mijn hdd (die ik vergeten was) en ik kan op windows.

en ja alles is aangesloten. cpu, ram etc.

ik had geprobeerd 1 aparte voeding op gpu aan te sluiting, alles werkt behalve gpu. ook de fan van de voeding die met gpu is verbonden werkt niet.

iemand nog idee ?

[ Voor 32% gewijzigd door Annoyingmouse op 09-08-2012 14:36 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 10:33
GPU testen in een andere computer? Misschien is je GPU gewoon DOA.

User Error -- Please Replace User

• MAX3400

MAX3400

Yibsel schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:32:
ik had geprobeerd 1 aparte voeding op gpu aan te sluiting, alles werkt behalve gpu. ook de fan van de voeding die met gpu is verbonden werkt niet.
Klinkt als dode kaart; die fan moet sowieso al draaien op het moment dat je de PC aanzet.

/edit: spuit 11 na Niels... ;w

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 09-08-2012 14:37 ]

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
De kaart is uit mijn, prima werkende, game-systeem gekomen. Het zou mij erg verbazen als deze defect bij jou is gearriveerd.

Test de kaart eens bij de lokale pc-boer of in een ander systeem.
Probeer eens met een ander vidcard in de Asrock op te starten. Het kan ook een defect pci-e slot zijn.

Andere voeding is ook een must om te testen; bij een klik-geluid in de voeding zou ik hm niet eens meer durven gebruiken...

Kortom, testen testen en testen

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• Annoyingmouse
Het probleem is opgelost, na vele testen blijk dat de pci connector van de Cooler Master M2 650 de oorzak was. Dat geklik geluid is denkt ik de beveiliging in de voeding die de voeding uitschakelt omdat ergens een kortsluiting is ontstaan. nu heb ik 2x 4 pin peripheral power cable naar 6 pin pci connector gebruikt(het is een modulair voeding) en het werkt zo als het moet.

Wat wel raar is toen ik de voeding en videokaart uit andere system er inbouwt, ging ook niks aan en kreeg ik ook een geklik geluid en nu is die voeding dood =/
maar goed het is nu opgelost. met als resultaat een werkende pc en een defecte oude voeding van 5 jaar oud...

bedankt voor jullie reactie en hulp.
Pagina: 1