celeron 2

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik begrijp niet echt dat er hier niet meer wordt gepraat over de celeron 2. tot nu toe kan elke cel2 op een bus van 100 draaien! dus 533@800 566@850 enzovoorts. weet iemand welke zaken ze al heeft? volgens mij issie nog niet in nederland. maar weet iemand een zaak uit het buitenland? url?

Verwijderd

Ik heb een celly 2 533 *geprobeerd* te bestellen, maar hard-ware.nl en bits 'n pieces (www.pcnoord.nl/bnp) krijgen pas geleverd van intel op 31 mei (nog niet eens door intel bevestigd, dus dat zal wel NOG later worden) en funprice.nl verwachtte ze volgende week te hebben, maar aan dat 'verwachten' hecht ik niet veel waarde :(

Verwijderd

O ja, azzo.com heeft ze wel op voorraad maar die leveren niet buiten USA :( Ik ga nog wel ff rondkoeken naar wat amerikaanse hardware boeren.

• Evert
  • Niet online
Smokey -> je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. (Bijna) Niemand heeft een Celeron 2. Bovendien kan hij niet in dual versie in de bp6 (Dat mobo is toch de reden dat veel tweakers celeron's hebben gekocht denk ik). Verder blijft de prestatie van de Celeron 2 ver achter bij de prestatie van de Coppermine. Het verschil is veel groter dan het verschil tussen de Celeron en PII.

Verder is er nog het punt AMD. AMD heeft in zeer korte tijd veel goeds gedaan voor tweakend Nederland. Athlons zijn leverbaar, goedkoop (in vergelijking met Coppermines), en snel.

Ik denk dat de discussie over Celeron 2's wel oplaait op het moment dat ze redelijk te verkrijgen zijn in Nederland. Er wordt toch ook niet zo veel gepraat over GeForce2's.

Verwijderd

Intel leveranciers in nederland zijn goed in het aankondigen van nieuwe processoren.. Leveren van deze processoren is een heel ander verhaal.. ZEKER bij Intel.. pak toch lekker AMD, beter sneller en (niet onbelangrijk) ze kunnen leveren wat ze aankondigen.. DAT heb ik bij Intel al heel lang niet meer gezien ;)

Verwijderd

AMD is ZWAAr KUT, want die dingen zijn alleen maar goed in spellen, jammer is dan, dat ze niet worden ondersteund in de spellen dus dan houdt het, en ze zijn zo onstabiel als de pest, ik heb mijn AMD systeempie verkocht, alleen maar zeik mee, dat ding was zo onstabiel als de NETE, kut dingen, nee ME is en blijft nu Intel freak
KUT AMD,

(update)
echt ik spreek redelijk uit ervaring en het is niet zo dat ik niks uitgeprobeerd heb, meh jong, ik zowat alles veranderd aan dat ding aan hardware en software, bleef maar zielig doen, die pc en nu die Plll, meh dat ding gaat als een TIET!!
(/update)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
moet dat niet ZAAT KUT zijn ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

he smokey, ik wil niet lastig zijn. maar een cel1 533 of 566 krijg je niet zomaar op 100 mhz. wordt ook moeilijk met waterkoeling. misschien met waterkoeling en peltier

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Black-Lockx, wat kun jij een onzin uitslaan zeg ! Heb je zelf wel eens een Athlon gehad? Ze zijn absoluut niet instabieler als Intel procs, das gewoon onzin ! In het begin kwam de instabiliteit door de kinderziektes van de moederborden, maar daar heb je nu geen last meer van.
DUS: Kraam niet van die onzin uit, en ga anders IN DE ZANDBAK SPELEN... :)

• Martijn
He Neelsjan, ook ik wil niet vervelend zijn, maar de Celly 533 bestaat er in 2 smaken, de Mendocino en de Coppermine. De Coppermine werkt wel degelijk goed op een 100 Mhz FSB.
De 566 Celly bestaat niet met de Mendocino core. ALLE celly's van 566 en hoger zijn Coppermines, de 533 heb je dus in 2 smaken...

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb er 3 weken geleden een gekocht bij DES in Den Haag. (Ze hadden er toen maar 2)
Ben er zeer tevreden over, draait nu op 952Mhz ! :)

Systeem:
Celeron 566@952, ABIT BX6r2, 160Mb cas2 PC100@112, CL TNT2Ultra @180/215, SBLive 1024

PSN-id: Chrasher

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Black-Lockx JIJ BENT KUT !!
zo dat moest er even uit.. altijd weer die mensen die gaan roepen.. blah blah.. Intel is kut.. blah blah AMD is kut..

ik heb Intel en AMD.. en vind ze allebei lekker werken..

Ben zelf nooit zon fan geweest van de celeron.. komt voort uit de tijd dat ze nog helemaal geen cache hadden.. maar het is een stuk verbeterd..
ik vind het trouwens niet zo heel gek dat de celly2 nog niet echt leverbaar is... ik hoor nl. verhalen dat het gewoon een coppermine is waar een deel van het cache gewoon niet goed van werkt.. dus gewoon een "kapotte" partij.. en dat daar zoveel van geproduceerd zou zijn dat het beter is ze als nieuwe celly's te verkopen... kan je meteen doorgaan met dat proces.. want je hebt nu dezelfde machine die je kunt gebruiken voor coppermines en celly's..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Hey martijn als je goed leest wat ik typ, lees je dat ik dus een AMD heb gehad, lees es beter dan. Nee echt waar op het werk bij ons zijn er nu aan 8 klanten zo'n ding uitgeleverd en alleen maar hangen die mensen aan mijn telefoon met dit en dat gezeik, pc start niet, voeding naar de kloten, veel te warm, alleen al onder een random reboot en al die shit, nee echt waar mijn standpunt blijft zoals ie was
AMD zuigt

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:15

BrZ

Uhm, ik weet niet wat die klanten met hun athlon doen hoor, maar bij mij is hij echt zo stabiel als een, uhm, heipaal (?)
Het is een Athlon 500 op 700MHz en hij draait nu al 6 dagen achter elkaar zonder problemen, en ondertussen heb ik dus ook zonder problemen spellen gespeeld... Dat spellen Athlons speciaal moeten ondersteunen is echt onzin....

En daar komt nog es bij dat ze veel goepkoper zijn dan pentiums

Oh ja, we hadden het hier over Celery 2's... Ze zijn trouwens zonder waterkoeling / peltiers op 100MHz te zetten...
Met waterkoeling of peltiers kan je er wellicht nog meer uit pompen

• smokey
ehm ik wil ff reageren op evert die zegt dat de celeron 2 bagger is. de 533 (cel2 fcpga) is te koop voor 287,- alsie leverbaar is. dat wordt dus 533@800 minstens waarschijnlijkm et extra koeling wel met fsb 112 dus 533@896. lijkt me toch wel te vergelijken met een coppermine 600 die meer dan 2x zo duur is en 300 mhz lager geklokt is. bovendien is de cel2 als je ze vergelijkt met cel1 sneller. 533 cel2 is dus sneller dan 533 ppga cel1. cel2 is immers 0.18 micron ipv 0.25. heeft sse instructies, atc (advanced transfer cache).

• smokey
de cel2 533 en 566 willen inderdaad op 100 mhz fsb out of the box. mischien niet helemaal stabiel maar met voltage 0.1 a 0.2 volt omhoog wel stabiel. door lage voltage (1.5) wordt tie dus niet zo heet. net als de 300a die wou ook out of the box op 450mhz, ook 100 fsb

Verwijderd

Nou ik geef gewoon mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn, alleen ik baseer mijn mening niet op onzin, maar puur op de feiten die ik hier nu voor mijn neus heb liggen, en helaas blijf ik er toch bij dat AMD zwaar zuigt, helaas voor de pro-AMD.
Ik wil niemand liggen te beledigen hoor, als diegene met zijn AMD geen problems heeft, nou dan heeft ie geluk, maar ik heb alleen nog maar problems dat is ook de rede waarom ik mijn AMD heb weg gedaan en een Plll heb gekocht

• Martijn
Smokey, heb je daar toevallig ergens een comparison van? Dus benchmarks die het verschil in snelheid tussen een Celly1 533 en een Celly2 533 aantonen?

• smokey
over dat argument dat de amd's goedkoper zijn wil ik wel zeggen dat de p3 800 wel wat sneller is dan de athlon 800. een p3 600 kun je ongeveer vergelijken met een athlon 700. en die is nu ongeveer even duur als een p3 600. Dus dat maakt de coppermine niet minder aantrekkelijk dan de athlon

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

duh,

Als ik dit allemaal lees, dan vraag ik mezelf gelijk af wat voor leeftijd de betreffende personen zijn. Ik vind het sowieso heel errug dat AMD een paar miljoen Athlons heeft verkocht die niet stabiel zijn en dat al die mensen nix durven zeggen (op een paar sporadische schreeuwers na)
Een P3 600 Coppermine zo snel als een Athlon 800 is ook wel grappig ei'k (het durven denken bedoel ik dan)

Als een Athlon instabiel is, zou dat ook aan andere dingen kunnen liggen........
Ooit over na gedacht? -> Voeding, Drivers, enz.

En voor de rest:

Kaboem!

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• smokey
hoezo is dat grappig dat een p3 600 vergelijkbaar is met een athlon 700. als je het niet gelooft moet je er maar eens wat benchmarks op na slaan

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

noem er eens een paar waar dat uit blijkt..

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Hm, out-of-the-box op 100MHz FSB, daar heb ik lang op gewacht. Anderhalf jaar om precies te zijn. Zolang geleden kocht ik mijn 300A (ook voor 280 piek trouwens) alweer. Misschien wordt het tijd om naar 800 Mhz te upgraden!
Ongeveer 2.3 Mkey/s... ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:15

BrZ

Ten eerste... ik weet niet waar smokey het vandaan haalt dat P3's zoveel sneller zijn dan Athlons, maar het maakt echt NAUWELIJKS wat uit, vooral in spellen.
(kan nu ff geen benches vinden, maar die komen nog...)

En ten tweede, een Athlon 700 is in de pricewatch bij t.net dus 594,- , en een P3 600EB (katmai is sowieso langzamer dan athlon) 646,- dus het tweede wat ie zei klopt ook al niet

• smokey
okee, jullie hebben gelijk ik heb nog wat research gedaan en heb gevonden dan de altlon 600 even snel tot iets sneller is dan de coppermine 600, in quake3 en bekende spellen wel te verstaan waar de amd goed ondersteund is. Bij minder bekende apps,games komt de coppermine er wat beter uit. Maar een giga athlon vs een giga coppermine wint de coppermine wel duidelijk van de athlon, ook in quake 3, dus de athlon heeft minder potentieel dan de coppermine

• jhead22
  • Niet online
Tis bekent dat athlons bij lage snelheid sneller zijn de de copermines (500 tot ongeveer 700) Hoger dan 700 mhz zijn de copermines weer iets sneller omdat zij cache op voledige snelheid hebben en athlon's niet. Maar bij progies die weinig of geen cache gebruiken zal de athlon weer hoger scoren. Athlon is lekker goedkoop en intel duur. maar athlon kan niet op mijn oude bx plankje en copermine wel. Dus ligt er maar net aan wat je wilt. Maar volgens mij ging deze posting over de celeron2 !!! is de 633 ook vrijwel altijd op 100 fsb te plaatsen ?

• smokey
klopt we wijken af van onderwerp. ik denk het wel 633@950. maar het wordt uiteraard moelijker. maar je kan een 566 vaak ook op nog wat meer krijgen dan 850. een kleine 900 haalt tie vaak ook wel. maar ik zou geen 600 nemen. 533 of 566 is mijn keus. dat is tot nu toe in alle reviews die ik heb gelezen allemaal gelukt op 100 mhz fsb

Verwijderd

In de database op overclockers.com gaan staan 40 cel 566's. Er is er een die alleen op 566 loopt, maar dat lijkt me een foutje. De rest loopt allemaal op 850 of hoger. 1 zelfs op 1156 MHz, maar de bovenste 3 entries in de database moet je meestal niet al te serieus nemen. 886 Mhz is de gemiddelde overclock speed. Dus lijkt me dat je met een 566 een behoorlijk goede proc in huis haalt.

• smokey
wel jammer dat een cel2 850 mhz niet zo snle is als een coppermine 850. bij cel1 waren ze wel ongeveer even snel als de p2. nu is een cel2 850 even snel als een coppermine 650

Verwijderd

Wat heb je nou liever een cel 2 die op 850 loopt en nog geen 400 piek kost of een p3 die op 850 loopt (een overgeclockte 600E bijvoorbeeld!!!!) van 650 piek schilt toch veel in prijs en niet zo veel in snelheid of je moet een p3 850 kopen van over de 2000 pieken

• smokey
je leest niet goed balletje. een p3 600 = even snel als 850 celeron dus een p3 600@850 is helemaal sneller dan een 850 :) of niet? trouwens een 533 heb ik voor 287,- gezien en de 566 voor 317,-. celeron heeft dus zeker een betere perstatie/prijs verhouding

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

een p3 600 = even snel als 850 celeron
Dit is de grootste onzin die ooit is geschreven ! Die nieuwe Celeron is niet zo snel als een gelijkwaardige P3, maar dit is zwaar overdreven. Ik heb zelf een Celeron 566@952 en die loopt rondjes om de meeste processoren van tegenwoordig. En dat voor maar f350,-- (bijna de helft van een P3-600, zie de pricewatch) :)

En met een BX-plankje (wat de meeste hier zullen hebben) zal je heel wat moeite hebben om die P3-600 boven de 800 te krijgen zonder verder veel geld uit te geven aan nieuw geheugen en/of een andere plank. En dan heb ik nog geneens de problemen genoemd met de AGP-bus snelheid die dan boven de 88Mhz gaat komen met alle gevolgen van dien.

Afbeeldingslocatie: http://www.anandtech.com/reviews/cpu/intel/celeron/overclocking/image006.gif

PSN-id: Chrasher

• smokey
dit bevestigd toch wel ff wat ik heb gezegd. De athlon komt er bagger uit. een celeron2 is even snel als een athlon in q3. celeron 950 is even snel als athlon 950. hij gaat goedkoper worden dan de athlons. Een p3 850 is ca even snel als cel2 950. smikkel :) ik ga maar ff snel een celly2 halen als ze in nederland te krijgen zijn

Verwijderd

exit athlon? laat me niet lachen man. Dit is egt irri als iemand dat zegt. Kijk onder spellen maakt het bijna geen hol uit welke proc je gebruikt als ie maar extenties en shit heeft die goed ondersteund worden. Daar heeft intel nog voordeel meej van voor de athlon. Maar als je kijkt naar office prestaties dan zal de cel2 wegvallen. Iemand die mij gelijk wil geven? ;)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Als je een Athlon mobo gebruikt met een KZ133 chipset, dan kan de Athlon hoger halen denk ik :)

• Martijn
Dat is echt onzin Smokey. Een Athlon is dus ECHT wel sneller als een Celly 2. Kijk maar eens in de hogere resoluties... Scheelt echt stukken. Op die lage resoluties is dat niet goed te vergelijken...

Verwijderd

Goingin, geen onzin uitkramen die nergens op slaat he, KZ133 chipset heeft als enige extra dat ie de Thunderbird ondersteund. Dat heeft te maken met timings oid en daar gaat je athlon niet sneller van, je mobo ondersteund die timings nou eenmaal en de Athlon maakt hier geen gebruik van en de Thunderbird wel. Snappie?

• smokey
heerlijk een beetje de gemoederen opsteken. Ik weet wel dat er een heleboel Athlon fans zijn, maar je kan wel zeggen athlon rulez en intel swucks. maar daaar kom je ook niet veel verder mee. er wordt gezegd dat toch de athlon sneller is. Maar waar baseer je dat dan op? Ik trek alleen maar men conclusies uit benchmarken. ik zou graag links willen zien naar benchmarks waar de athlon er beter uitkomt.
Is toch wel een groot verschil 68 fps of 135 fps. volgens mij kun je deze benchmark wel redelijk goed gebruiken. het zijn geen videokaarten die allemaal zelfde frames halen op lage res.

• jhead22
  • Niet online
Kan de celeron 2 633 ook op 100 mhz fbs ? ik wil er zoeentje kopen... maar nog niet te krijgen. wanneer wel ?

Verwijderd

Merkenoorlogje? ik heb een AMD en een Intel PIII-550ECoppermineSECC2, ben met beide tevreden, en over die FlipChips gaan ook de verhalen dat ie bovenlaag begint te barsten door de grote temperatuur verschillen, zo heeft elk merk goede en minder goede dingen die pas lang na tijd tot uiting komen, en dan hebben wij ze al gekocht!

• Martijn
Jhead22, dat wordt gewoon proberen. Hoe sneller de proc, des te moeilijker zal het gaan. Misschien heb je geluk en werkt het...

• smokey
ik zou de 633 niet nemen. kans dat je hem op 100fsb neemt af en hij is nu nog veel te duur. en veel meer kun je hem niet overklokken. 566 kun je ca 60% overklokken de 633 mischien maar 40% zo gaat het in ieder geval naar beneden. is met de coppermine256 ook zo

Verwijderd

[even tussendoor]
Ik haat intel helemaal niet en vind het ook niet sucken. Ze maken alleen veel te dure procs en tot nu toe vind ik alleen maar de 600E een leuke proc. Die kun je wel vet overclocken. Celeron2 echter, vind ik minder, hoewel je deze wel lekker hoog kan krijgen maar deze doet het niet zo goed in bapco en office tests. En ja, ik heb zelf ook een Athlon en hij sucked niet. :)
[/even tussendoor]

• smokey
waar heb je dat dan geleze? ik vind het vooral belangrijk dattie het in q3, sisoft sandra,winbench,3dmark2000 goed doet. maat ik wil dan nog wel ff een linkje naar die bench die jij dan gezien hebt.ik heb men info van http://www.firingsquad.com/hardware/celeron566oc /

Verwijderd

Smokey, dat is egt een vergelijking van niks, sorry hoor. Ik voel er momenteel niks voor om een betere te zoeken. En alleen Q3 resultaten schieten we ook niet veel mee op. Net of ik alleen maar zit te kweeken zodra ik opstart.

• smokey
Ok intel sucks en AMD rulez mag je zeggen maar wel ff bijzetten waarom dan allemaal. want hier schieten we niks mee op he Ghz. Waarom suckt die vergelijking dan? ik heb daar zo'n hekel aan als niet gezegd wordt waarom.

Verwijderd

Omdat ten eerste er geen bapco tests bijstaan en de celeron2 met een 566 celly2 en een PIII 650 vergeleken wordt. Ik wil niet alleen game benchmarks zien!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17
Ghz_: office applicaties ???? kom op zeg...

heb je daar nou ECHT zo'n snelle CPU voor nodig ? het GAAT juist toch om games ? als je office-applics wilt draaien kun je net zo goed op een p2-300 blijven werken... is SNEL zat !! (en ik kan het weten want ik gebruik er 1 voor office-applicaties.. mijn dual-celeron bak doet dat ook wel, maar daar surf ik vaak op)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ach, ik heb net een (tray) Coppermine 600 ( zonder extra koeling direct en stabiel op 800 MHz) Slot-1 gekocht voor 700 piek als vervanging van m'n Celly 300@450 MHz. Na veel testen en gamen denk ik toch dat deze CPU de best mogelijk overklokbare en "coolste" CPU is.

PS. Harry, de bovenlaag van de flipchips barst vaak door de "scharnier" montage van een cooler op een socket CPU. Intel heeft de kern naar de top gebracht om deze zodoende beter te kunnen koelen met als nadeel dat de bescherming weg is. Op een Slot-1 CPU wordt de koeling er "recht" op geplaatst waardoor de hoeken niet belast worden en er niets af kan breken. De temperatuurverschillen hebben niet zoveel met het "afbreken" te maken.

Verwijderd

Black-Lockx = Doelloze eindgebruiker.

Hij vindt het na "statisch verantwoorde" steekproef van 1 uit 1, dat je dan volledig in je recht staat om te zeggen dat Athlon zuigt. Ach ja............

Maar effe serieus, het systeem is net zo goed als de gebruiker het "bespeelt"...

• smokey
enneh is het erg als die bovenlaag barst? het zit er inderdaad nogal glazig uit die bovenkant. maar dat die flipchips breken komt doordat die cooler dr te hard tegenaandrukt als ie warm wordt zet ie uit ofzo?
Pagina: 1