[MS SQL Server] Reporting Services - shows blanks or all

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

hellknight

Medieval Nerd

Topicstarter
Ik ben bezig een rapport op te zetten in MS SQL Server Reporting Serivces 2008R2.
Dit rapport bevat diverse filters op kolom-niveau, waaronder een 3-tal om te filteren op lege velden.
Deze filters verwijzen naar parameters (1 parameter per kolom welke op lege velden gefilterred moet kunnen worden).

Momenteel zijn de filters zo opgezet dat per kolom ofwel de lege, ofwel de niet-lege cellen weergegeven worden - filter zijn als volgt opgebouwd:
Expression: =IsNothing(Fields!veldnaam.Value)
Operator: =
Value: =Parameters!veldnaam_empty.Value

Parameter is een Boolean welke True of False teruggeeft, gebaseerd op een keuze uit Yes of No.

Het idee is dat de filter bij een keuze voor Yes enkel de lege cellen geeft (dit werkt nu reeds), maar bij een keuze voor No zowel de lege als de niet-lege velden laat zien.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik dit zou moeten realiseren.
Enige assistentie hierbij zou gewaardeerd worden.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lijkt me niet een veelgebruikt stukje software aan de reacties te zien ;)

Ik vermoed dat filters werken op de manier van =IsNothing(Fields!veldnaam.Value) OR NOT Parameters!veldnaam_empty.Value

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05
als je de data uit de SQL-database haalt middels een stored proc, dan kun je parameters meegeven. Zo kun je je gewenste functionaliteit ook op SQL-niveau regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

hellknight

Medieval Nerd

Topicstarter
Ik heb dezelfde vraasg na een paar dagen op het MSDN forum gesteld, en heb daar een werkende oplossing gekregen.
Mischien dat het voor iemand nog nuttig kan zijn, dus post ik de oplossing ook hier even:
code:
1
2
3
Expression: =IIF(Parameters!name_empty.Value=True, Fields!name.Value, False)
Operator: =
Value: =IIF(Parameters!name_empty.Value=True, Nothing, False)

Your lack of planning is not my emergency