• poyoin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2019
Hallo Tweakers!

Om maar meteen mijn verhaal eerlijk te beginnen: ik heb heel weinig ervaring met het samenstellen van pc's.
Daarom heb ik ook hulp nodig van jullie, de deskundige tweakers. :P

Ik ben al een tijdje lang op zoek naar een moederbord, maar ik ben er nog steeds niet echt uit welke ik zou moeten nemen. Momenteel zit ik te twijfelen tussen twee MSI moederborden: de MSI Z77A-G45 en de MSI Z77A-GD65.
Ik heb deze twee moederborden vooral gekozen omdat ze de OC Genie II van MSI feature hebben, dat de CPU en GPU automatisch overklokt naar een stabiele waarde. Gezien het feit dat ik niet echt veel ervaring heb met computers, en al helemaal niet met overklokken, lijkt het mij wel handig dat een dergelijke tool het voor mij kan doen als ik er behoefte aan heb (ergens ver in de toekomst).
Bij de GD65 hoef je blijkbaar maar één knopje in te drukken voor OC Genie II, en bij de GD65 moet je in de BIOS zijn (wat dat ook wel niet is).

De GD65 schijnt wat meer features boven de G45 te hebben, waar een hoger prijskaartje tegenover staat. Maar mijn vraag is: heb ik deze features "nodig"; of kan ik ook goed zonder? Is het hogere prijskaartje het de extra's (prestaties en features) het waard voor mijn systeem?

Een site die ik heb gevonden met een featureanalyse in deskundigentaal: http://nl.hardware.info/r...t-msi-z77a-g45--z77a-gd65
Waarschijnlijk kunnen jullie er meer begrjipelijks uit halen dan ik. :P

Het systeem erbij is hieronder weergeven:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 163,50€ 163,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX Pro 550W€ 57,10€ 57,10
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,45€ 44,45
1MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 561,57