OSX Mountain Lion + Virtualbox/VM Ware/Parallels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Afgelopen week heb ik mijn Imac voorzien van Mountain Lion. Eerste indruk is goed en draait allemaal stabiel. Nu heb ik voor mijn werk af en toe een windowsomgeving nodig om bepaalde programma's te draaien (zijn helaas windows only).

In het verleden had ik vm ware fusion 3.1.4 op de imac staan voor vm-zaken. Weet een van jullie of deze versie ook ondersteund wordt voor mountain lion zodat ik met deze software alsnog windows 7 kan gebruiken?

Zo niet welke software wordt ondersteund vanuit mountain lion voor virtualisaties?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik weet uit eigen ervaring dat Parallels 7 gewoon zonder problemen werkt. Ik gebruik het zelf. VMWare Fusion 4 lijkt ook zonder problemen te werken maar dat heb ik nog niet direct zelf getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Fusion 3 werd al niet ondersteunt onder Lion hoewel het wel werkte, onder ML werkt het zelfs niet meer (https://discussions.apple.../4145788?start=0&tstart=0)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
daar loop ik dus zelf tegenaan. fusion3 gebruikt ik op lion en werkt nu inderdaad niet meer op mountain lion.

parallels 7 en fusion 4 zijn dus geschikte alternatieven...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Om VMware Fusion te gebruiken heb je versie 4.1.3 nodig. Zie http://blogs.vmware.com/t...-x-mountain-lion-faq.html

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik gebruik de nieuwste Parallels 7 en die werkt helemaal prima onder Lion om voor mij Windows 7 en Ubuntu aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

Inderdaad nieuwste Paralels 7 of virtual box draait ook probleemloos.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 12:41

WTM

Ik heb parallels 7 hier onder ML draaien en dat is erg prettig werken. (Beter dan virtual box). Vooral de integratie in coherence mode is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik heb Parallels en Fusion getest en heb gekozen voor Parallels.
Je kunt bij beiden namelijk een bootcamp partitie gebruiken voor virtualisatie (wat erg fijn is, want je hebt dan keuze uit native draaien of gevirtualiseerd met dezelfde Windows)
Echter kun je bij Fusion dan een bootcamp partitie niet suspenden, alleen afsluiten. Parallels kan wel suspenden van een bootcamp partitie uitvoeren.
Dat was voor mij de reden om niet voor Fusion te gaan.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 12:41

WTM

Xanion schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:59:
Ik heb Parallels en Fusion getest en heb gekozen voor Parallels.
Je kunt bij beiden namelijk een bootcamp partitie gebruiken voor virtualisatie (wat erg fijn is, want je hebt dan keuze uit native draaien of gevirtualiseerd met dezelfde Windows)
Echter kun je bij Fusion dan een bootcamp partitie niet suspenden, alleen afsluiten. Parallels kan wel suspenden van een bootcamp partitie uitvoeren.
Dat was voor mij de reden om niet voor Fusion te gaan.
Zonder topic te willen kapen; ik heb al een VM aangemaakt, niet op een Bootcamp partitie. is dat 'makkelijk' om te zetten of is dat gebed zonder eind? Moet eigenlijk zeggen dat de VM van Win7 echt super snel gaat (16gb ram helpt vast een beetje ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
allereerst maakt mij het niet uit of er iemand het topic kaapt ;) we kunnen tenslotte elkaar hiermee helpen.

De informatie over vm ware of parallels biedt me al veel informatie. ik ga eens kijken of ik ergens via internet een trail kan vinden die me de feeling geeft. heb vooralsnog alleen ervaring met vm ware fusion 3.x.x maar door de overstap op mountain lion werkt deze dus niet meer en zoek ik een waardig alternatief/opvolger. Het is voornamelijk voor mijn oom. die heeft onlangs mijn imac overgenomen en heeft enkele software welke specifiek alleen op windows draaien. het gemak van apple kent hij maar alleen de speciale software en virtualisaties niet...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voorheen Parallels en VMWare gebruikt. Zelf vond ik VMWare wat prettiger werken. Na een clean install heb ik virtual box eens geïnstalleerd. De reden hiervan is dat het gratis is, het proberen waard dus.

Uiteindelijk ben ik zeer tevreden over Virtualbox. Hij doet wat die moet doen, en het kost niks :) Dus zie ik geen reden voor mij om Parallels of VMware aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik ga virtualbox eens proberen. kijken of het beetje fatsoenlijk werkt en mee te werken is icm alle randapparatuur etc...

op de een of andere manier wil virtualbox niet de aangemaakt harddisk zien waar hij het image kan wegschrijven...

[ Voor 32% gewijzigd door koentjuh1987 op 11-08-2012 18:36 . Reden: aanvulling na testen virtualbox ]

...

Pagina: 1