Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tijden dat een vacature in de krant stond en we braaf een brief schreven is voorbij. Er zijn niet veel banen - en waar banen zijn worden de mensen niet gevonden. Althans, dat is wat bedrijven ons doen vermoeden. Nou las ik vannacht onderstaande tekst, een best boeiende blog, op de LinekdIn van AutomatiseringGids. Pas helemaal op het eind komt er dan een link en blijkt het om een vacature te gaan.
Een vorm van productplacement, zeg maar (productplacement is: Witteman interviewt iemand en biedt geheel toevallig een glas melk aan van Campina. Het pak melk blijft in beeld op tafel staan. Dat is doet Campina niet gratis).
Wat vinden we daarvan? zie hier het artikel:

*knip*

[ Voor 10% gewijzigd door Brons op 10-08-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In feite doe jij hetzelfde: een leuk verhaaltje posten en dan een link naar een andere site. Als je het zo bekijkt zou jouw post dus net zo goed spam kunnen zijn.

Wat vind JIJ er eigenlijk van?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

Garyu

WW

What else is new? Heb je weleens de artikelen in de Banen sectie van een krant gelezen? Die komen toevallig allemaal van bedrijven die een pagina later vacatures open hebben staan...

Niks nieuws onder de zon.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:14
DrivinUCrazy schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:44:
In feite doe jij hetzelfde: een leuk verhaaltje posten en dan een link naar een andere site. Als je het zo bekijkt zou jouw post dus net zo goed spam kunnen zijn.

Wat vind JIJ er eigenlijk van?
Scherp!
Registratiedatum Woensdag 8 augustus 2012
Forumberichten 1 (1,00 per dag)
Lijkt me spam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:35:
De tijden dat een vacature in de krant stond en we braaf een brief schreven is voorbij. Er zijn niet veel banen - en waar banen zijn worden de mensen niet gevonden. Althans, dat is wat bedrijven ons doen vermoeden. Nou las ik vannacht onderstaande tekst, een best boeiende blog, op de LinekdIn van AutomatiseringGids. Pas helemaal op het eind komt er dan een link en blijkt het om een vacature te gaan.
Een vorm van productplacement, zeg maar (productplacement is: Witteman interviewt iemand en biedt geheel toevallig een glas melk aan van Campina. Het pak melk blijft in beeld op tafel staan. Dat is doet Campina niet gratis).
Wat vinden we daarvan? zie hier het artikel:

*knip*
Tsk....boeiende blog? Nah.
Productplacement? De job market werkt al heeel lang anders dan het standaard berichtje in de krant, dus ...is je topic een beetje heel erg mosterd na den maaltijd, is je post wat ...nevermind....
En als persoontje die regelmatig door organisaties voor recruitment klussen wordt ingehuurd, zeg ik helemaal bij dit bericht en je topic..tsk.

[ Voor 6% gewijzigd door Brons op 10-08-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Dit lijkt inderdaad spammerig maar misschien wel een interessant onderwerp en anders valt het vanzelf wel naar beneden. Ik laat het dus op, zonder link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:35:
De tijden dat een vacature in de krant stond en we braaf een brief schreven is voorbij. Er zijn niet veel banen - en waar banen zijn worden de mensen niet gevonden. Althans, dat is wat bedrijven ons doen vermoeden.
Zolang ik enkel problemen lees over hoe bedrijven niet aan personeel kunnen komen, lijkt het me niet dat bedrijven proberen in te laten zien dat er te weinig banen zijn.

Sterker nog, veel bedrijven ontslaan geen mensen ondanks dat de crisis dit jaar zwaarder is dan vorig jaar en ze eigenlijk moeten inkrimpen. Ze zijn zo bang voor de krapte op de arbeidsmarkt dat ze nu liever de extra kosten pakken en onnodig tientallen mensen in dienst houden.
Je ziet het ook al aan de grotere bedrijven, die nu mensen aannemen om de vergrijzing op te vangen omdat ze vrezen dat ze straks anders niet genoeg mankracht kunnen aantrekken.

Dus ja, waar banen zijn worden mensen niet gevonden - de mensen zijn er namelijk niet.

offtopic:
Een van onze fabrieken stond bijvoorbeeld dit jaar zo'n half jaar praktisch leeg, nog nooit zo schoon geweest van het vegen.... Productie, inkoop management.. alles wordt behouden omdat ze niemand durven te ontslaan - enorme vrees dat ze geen mensen aan kunnen nemen als er weer groei ontstaan. Zelfs de ongeschoolde/lage mbo'ers met jaarcontracten werden aangehouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 10-08-2012 20:51 ]

Pagina: 1