• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:39
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn HTPC/NAS in elkaar gebouwd en de programma's die ik tot nog toe ga gebruiken geinstalleerd.
De setup is als volgt:

Hardware:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 66,95€ 66,95
2Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 95,90€ 191,80
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,45€ 15,45
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,50€ 29,50
1AMD A8-3870K Black Edition€ 95,90€ 95,90
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 27,-€ 27,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,40

Belangrijkste Software:

Windows 7 64bit Home Premium
XBMC
Spotify
Spotweb
Alt.binz

Nu wil ik m eigenlijk zo instellen dat ie vanzelf naar sleep gaat om wat energie te besparen.
Alleen wil ik hier een paar voorwaarden aan verbinden, ik wil dat ie tussen 5u 's avonds en 1u 's nachts niet in sleep gaat (dan zal ik m namelijk gebruiken voor oa muziek & films). En ik wil ook dat ie pas in sleep gaat als Alt.binz klaar is met downloaden. En het liefste wil ik dat ook nog per dag in kunnen stellen (op zaterdag en zondag ben ik vaak de hele dag thuis dus dan zou ie de hele dag aan moeten zijn).

Volgens mij is dit in de standaard instellingen van Windows niet mogelijk (of zie ik wat over het hoofd?). Dus de vraag is of hier een programma voor is dat dit voor mij kan regelen? Heb al eens hier op t forum gezocht maar daar wordt ik niet wijzer van.

flickr iRacing Profiel

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Google: "power saving schedule"

Ik denk alleen wel dat je gedeeltelijk met VBS & WMI moet werken; als je pas een andere powersaving wil gebruiker als pakket X klaar is met iets doen, moet je processen gaan uitlezen om aan het OS te vertellen dat iets wel/niet klaar is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ed-oorklep
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:25:
Google: "power saving schedule"

Ik denk alleen wel dat je gedeeltelijk met VBS & WMI moet werken; als je pas een andere powersaving wil gebruiker als pakket X klaar is met iets doen, moet je processen gaan uitlezen om aan het OS te vertellen dat iets wel/niet klaar is.
thanx, ik zal me er eens in gaan verdiepen en als ik wat gevonden hebt wat me bevalt laat ik t wel ff weten.

flickr iRacing Profiel

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-02 23:02

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik denk dat je een simpel iets moet vinden dat 'm in slaapstand gaat, en daar als uitzondering Alt.binz moet toevoegen... Of: Als de internetverbinding actief is dan blablabla..

🠕 This side up

• MAX3400

MAX3400

Koenvh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:27:
Ik denk dat je een simpel iets moet vinden dat 'm in slaapstand gaat, en daar als uitzondering Alt.binz moet toevoegen... Of: Als de internetverbinding actief is dan blablabla..
Wederom; wat is aktief? Elke netwerkverbinding heeft constant "enkele bits" aan verkeer... 0 wordt het nooit tenzij je de stekker eruit trekt.

Dit zal echt dieper onder de motorkap gaan; WMI-counters, misschien scripts aan Process Explorer en/of Process Monitor hangen, etc.

• ed-oorklep
MAX3400 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Wederom; wat is aktief? Elke netwerkverbinding heeft constant "enkele bits" aan verkeer... 0 wordt het nooit tenzij je de stekker eruit trekt.

Dit zal echt dieper onder de motorkap gaan; WMI-counters, misschien scripts aan Process Explorer en/of Process Monitor hangen, etc.
Wel leuk om me in te verdiepen, wordt weer een heel project zie ik al :)

flickr iRacing Profiel

• MAX3400

MAX3400

ed-oorklep schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:31:
[...]

Wel leuk om me in te verdiepen, wordt weer een heel project zie ik al :)
Als je wat uitgewerktere ideeen hebt of voorbeelden van tools/scripts/etc, post het vooral.

Leuk voor jezelf inderdaad, leuk voor anderen en er zijn vast wel een paar wizards hier die e.e.a. aan syntax of ideeen kunnen bijdragen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier wel eens een setup mee gemaakt, maar dat was icm Mediaportal. Die heeft een eigen Power Scheduler plugin, waar je allerlei dingen kan instellen. Uitzonderingen, sleepmode etc. Sleepmode bij inactiviteit maar niet bij netwerkactiviteit (clients die verbonden zijn).
Ik had een mediacenter in de slaapkamer, die de tv-server van de mediacenter in de woonkamer gebruikte. Een losse zuinig servertje op basis van linux met een smartcardreader en een cardsharing server. De mediacenter in woonkamer had power scheduler ingesteld staan. Het servertje hield in de gaten of de pc in de slaapkamer aanging. Zo ja, dan stuurde ie een WoL signaal naar de woonkamer.

Dr is ook een applicatie voor windows om een uitgebreid power schedule te maken, maar ik kan niet meer op de naam komen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• ed-oorklep
Om op gezette tijden wel en niet in sleep te gaan heb ik wel al een programmaatje gevonden:

http://www.setpowersoftware.com/

Dus dat deel hebben we al, nu nog iets zien te fixen dat voor de uitzonderingen zorgt

flickr iRacing Profiel

• ed-oorklep
En een programma dat ook no eens kijkt naar netwerk activiteit (zelf in te stellen drempel)

http://ignatu.co.uk/SmartPower.aspx

Ik verwacht dat dit exact doet wat ik wil, ga t testen en dan horen jullie t.

flickr iRacing Profiel

Pagina: 1