Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 12:04
Hallo,

Ik heb een Antec Titan 650 kast (inclusief Antec 650 PSU), een Asus Extreme II Striker, Intel Q9450 en als CPU koeler heb ik gisteren een Scythe Mugen 3 PCGH gekocht.

Ik ben bezig om de koeler erop te plaatsen, maar ik zie dat wanneer ik de 2 fans van de CPU koeler plaats, dat deze recht onder de ventilator van mijn PSU komt te hangen. (er zit misschien 1 of 2 cm ruimte tussen).

Ik kan mijn CPU koeler ook 90 graden draaien zodat de 2 koelers van de Mugen 3 niet meer recht onder de ventilator komen van de PSU, maar dan heb ik een ander probleem, want ik heb in mijn kast ook nog een ventilator ingebouwd die zorgt voor luchstroom in de kast en die komt dan ook bijna tegen mijn Mugen 3 koelers aan (wanneer ik de koeler 90 graden draai). Zit ook maar 1 of 2 cm tussen.

Mijn vragen:
1. Hoe erg is dit voor mijn air flow in beiden gevallen? en welke situatie is het minst erg?
2. Als ik mijn koeler/ventilator van mijn kast verwijder, heb ik dan nog genoeg air flow door mijn kast?

Ik hoop dat iemand hier mij daarin kan adviseren! :)

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:03
Ik denk dat je uitleg wat duidelijker wordt met een plaatje, als je daarin aangeeft welke kant op (push/pull) de fans draaien. Stroomt de lucht van voor naar achter door je kast of andersom, of van onder/boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 12:04
boe.i schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:55:
Ik denk dat je uitleg wat duidelijker wordt met een plaatje, als je daarin aangeeft welke kant op (push/pull) de fans draaien. Stroomt de lucht van voor naar achter door je kast of andersom, of van onder/boven?
Maar überhaupt, als de fans allemaal de kast in blazen of allemaal dezelfde richting (die van me PSU of van mijn kast) is dat dan goed of slecht?