Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BL00DMAGE
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 09:08
Nou willen we een thuis netwerk beginnen voor de volgende dingen
- Bestanden delen over het netwerk en via het internet te bereiken (6TB a 9TB erin)
- Torrents downloaden
- VPN server voor verbindingen met Azië
- Gameservers hosten (niet permanent, kan CoD4 als meetlat gebruiken)

Mijn grootte vraag was of het volgende systeem hiervoor zou voldoen. Of in hoe verre ik mijn wensen kan voldoen.

AMD Phenom(tm) II X6 1055T
CPU: 2.8 GHz
RAM: 8.2GB
ATI Radeon HD 5800 Series 1.0 GB

Down: 46,79 Mb/s
Up: 3.74 Mb/s

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Torrents downloaden en services aanbieden is misschien niet helemaal ideaal. Zeker over een consumentenlijn (aanname). Verder lijkt mij (afgezien van de gameserver) dat elke willekeurige machine (of NAS) dat aan kan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Wat is het doel van de VPN?
Zoals lier al aangeeft je upload is niet er hoog, en de combinatie die je wilt maken lust wel wat upload bandbreedte

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
MdBruin schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:28:
Wat is het doel van de VPN?
Zoals lier al aangeeft je upload is niet er hoog, en de combinatie die je wilt maken lust wel wat upload bandbreedte
Daar lijkt mij ook het grote probleem in te zitten. Je kan met QoS natuurlijk wel e.e.a afvangen, en ik weet niet wat er over die VPN moet gaan komen, maar alleen al als game-server kan het wel eens krapjes worden

iRacing Profiel

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom op GoT :)
Helaas is je eerste topic meteen van het type dat we hier juist niet willen. Dat komt omdat er het e.e.a. aan mist. Inzet & duidelijkheid

Of deze machine dit aankan is afhankelijk van het gebruik, load, aantal verbindingen, etc.. Allemaal zaken die je niet hebt genoemd. Wij hebben geen kristallen bol om achter deze gegevens te komen.

Een thuisserver is echter absoluut geen Professional Networking & Servers. Er lopen genoeg topics in Complete Systemen & Laptops over thuisservers. Kijk daar maar eens naar.

Zodoende gaat dit topic dus op slot.

Dit topic is gesloten.