Toon posts:

Game / render pc [ 600 € - 800 € ]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk de games die gaan uitkomen willen draaien op acceptabele kwaliteit (ook later, denk dan aan de titel watch dogs). Aan de andere kant zou het systeem ook beter rendertijden moeten voorzien bij het cleanen van de animaties (Maya).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600-800 €

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb mij huidig systeem waarvan ik de hardeschijven van ga overbrengen (2 maal in totaal 380 gig opslag)
Heb ook nog 1 T schijf extern.
PSU ga ik ook nog hergebruiken 700W
cd/dvd drive

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

mobo, gpu, cpu, ram.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet bepaald wil gewoon een systeem dat weer even meekan

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
geen

Build die ik in gedachten had is eigenlijk eentje van de bbg

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 269,-€ 269,-
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 190,30€ 190,30
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,45€ 44,45
1Asrock H77M€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,70

Heb nog gelezen over de 660 TI die binnenkort uitkomt is het het waard om op deze te wachten?
Verder is SSD een must?

Alvast bedankt

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 18:44
Ik denk dat je het beste even kunt nagaan of/in hoeverre de rendering software die jij wilt gebruiken voordeel heeft van a) hyperthreading en met name b) CUDA. Als er veel voordeel te behalen is door goede multithreading support dan kan een i7 CPU, in plaats van een i5, het overwegen waard zijn. Echter denk ik dat de performance winst t.o.v. de extra kosten het niet waard is.
Wat wel goed zou kunnen is dat de programma's ondersteuning bieden voor CUDA, waardoor de door jouw genoemde GTX660Ti een goede keuze zou zijn. Dit zijn even 2 dingen die je zal moeten nakijken, mijn kennis van rendering/video editing is nihil.

Wat ik wel zou aanraden is een ander moederbord. Niet perse omdat deze slecht is, maar ik vind de layout van het board nogal..vreemd. SATA connectors links van je geheugen, waardoor je die kabels over het geheugen heen moet leiden, de 8pin CPU power die niet bovenaan het moederbord zit. Het is beiden niet desastreus, maar gewoon vreemd/niet optimaal. Hier kun je bijvoorbeeld eens kijken naar een Asus P8H77-V of een Asrock H77 Pro4/MVP. Je kunt ook een micro-ATX versie nemen. Ik weet niet of je kast slechts groot genoeg is voor een micro-ATX board of dat ATX ook mogelijk is. In principe, als beide passen, maar het vrij weinig uit, als je de extra uitbreidingsslots van een full ATX niet nodig hebt maakt het geen verschil.

Hierbij nog even een vraag: neem je ook je oude pc kast mee naar deze build, of ben je daar ook nog op zoek naar een nieuwe? Dit naar aanleiding van het m-ATX vs. ATX verhaal :)

Tenslotte: is een SSD een must? Nee, zeker niet. Ga je er heel veel extra plezier aan beleven? Naar mijn inziens wel. Het systeem in zijn geheel wordt gewoon veel meer responsive, opstart en laadtijden vele malen korter en het geheel een stuk soepeler. Ik weet niet welke oude harddisks je wilt meenemen naar je nieuwe pc, maar zeker als dit wat oudere modellen of 5400rpm schijven zijn is het verschil met een SSD als dag en nacht. Natuurlijk moet je kijken of dit in het budget past, een 64GB Crucial M4 of Samsung 830 zit rond de 60-65 euro, de 128GB versie op 95-100.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:32
Voor 800 euro kan je een redelijk monstersysteem in elkaar zetten. Je duikt nog net onder de GTX670-klasse, maar aan power zal het je niet ontbreken...

Hier heb je een systeempje met een nieuwe case én SSD, waar je zoals Moi_in_actie zegt, een hoop plezier aan gaat beleven....
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 45,35€ 45,35
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Club3D Radeon HD 7870 royalKing€ 269,30€ 269,30
1Samsung 830 series 128GB€ 99,-€ 99,-
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,50€ 37,50
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,80€ 126,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 783,95

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 18:44
Het lijstje wat Timmeh_PS3 hierboven post ziet er inderdaad goed uit. Ik zat ook te kijken naar de 3570K, niet vanwege de overclock mogelijkheden maar de Intel HD4000 graphics t.o.v. de HD2500 in de 3550. Dit zou nog best wat kunnen schelen bij rendering.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Ja zelf ken ik ook niet zoveel over de rendering processen dat er gebeuren. Ik wou gewoon dat het sneller vooruit ging als je een full render maakt. Ik ben geen professional maar als ik een uur of 2 kan besparen tijdens het renderen is dat altijd mooi meegenomen.

Verder ken ik zelf heel weinig van de architectuur van moederborden ed. De reden dat ik voor die H77 had gekozen was omdat ik had gelezen dat deze chipset mobo's even goed zijn als de Z77 tegenhangers maar aangezien je niet moet overclocken deze een duit besparen.

Het systeem dat Timmeh_PS3 heeft voorgesteld ziet er heel goed uit. Alles zit daarin wat ik nodig heb.
Bedankt!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

amas

Law of Nature: Chaos

Moi_in_actie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:09:
Het lijstje wat Timmeh_PS3 hierboven post ziet er inderdaad goed uit. Ik zat ook te kijken naar de 3570K, niet vanwege de overclock mogelijkheden maar de Intel HD4000 graphics t.o.v. de HD2500 in de 3550. Dit zou nog best wat kunnen schelen bij rendering.
Ehm... lol? Als je een aparte videokaart neemt, wat de TS wil gezien hij een gamesysteem wil, dan wordt de IGP uitgeschakeld. Het maakt dus niet uit welke IGP je neemt. Het is namelijk niet zo dat je de grafische kracht van de IGP bij je GPU op kunt tellen o.i.d.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:43:
Verder ken ik zelf heel weinig van de architectuur van moederborden ed. De reden dat ik voor die H77 had gekozen was omdat ik had gelezen dat deze chipset mobo's even goed zijn als de Z77 tegenhangers maar aangezien je niet moet overclocken deze een duit besparen.
Klopt inderdaad. Met een H77 chipset kun je niet overklokken, maar wel de IGP gebruiken. Neem je een P77 dan heb je het precies andersom en met een Z77 heb je beide mogelijkheden. Vanzelfsprekend zijn de H- en P-chipsets goedkoper.

Als je toch niet van plan bent te gaan overklokken, dan heb je ook niks aan een zogenaamde K-processor als de 3570K. Je kunt dan wat geld besparen door een pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed, of zoals je zelf aan aangaf de pricewatch: Intel Core i5 3550 Boxed, te nemen. En vervolgens kun je ook op het moederbord besparen omdat je geen Z-chipset nodig hebt: pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het dan met de zogenoemde layout van dit moederbord? Aangezien Moi_in_actie zei dat mijn originele keuze van moederbord niet de optimale layout had.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

amas

Law of Nature: Chaos

Ja klopt, het moederbord dat jij aangaf, de Asrock H77M heeft sommige aansluitingen op een onconventionele plek zitten. Maar is daarom niet minder goed natuurlijk. Wat je nog wel even moet vertellen is welke kast je hebt. Als je een kleine kast hebt (micro-ATX) dan past daar geen ATX mobo in (de Asrock H77 pro4 bijvoorbeeld).

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of je hier mag linken naar andere sites, als het niet mag dan verwijder ik het direct.
Gigabyte poseidon is mijn huidige case
Pagina: 1