Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik was dus aan het zoeken ik ben altijd wel beetje geinteresseerd in verbeteren van wifi ontvangst, en of buiten en of ver ;)

Nu heb je op dx een paar antennen's die zeker 20 dbi beloven / 15 dbi dan. Dat zijn deze 3:

http://dx.com/p/2-4ghz-15...rk-n-female-25292?item=26

http://dx.com/p/2-4ghz-16...less-network-rp-sma-33016

http://dx.com/p/2-4ghz-10...-network-sma-34759?item=9

Deze antenne's hebben een aardig bereik, 1 iemand spreekt over 1,5 km in een review.... wat ik niet geloof, maar ik wil het eigenlijk wel uitproberen.

maar 100W? zijn die dingen dan niet een beetje overkill? > straling of iets dergelijks? Is zoiets toegestaan in Nederland? En werkt dit eigenlijk wel?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

100W? Da's een achtste van mijn magnetron…

Sowieso mag het niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Waarom wil je 1,5 km bereik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon omdat het kan :P

Nee en daarnaast die andere 2 zijn 50W max POWER, en alles draait op 100 mhz? Wat houdt dit in? Is het slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:02:
maar 100W? zijn die dingen dan niet een beetje overkill? > straling of iets dergelijks? Is zoiets toegestaan in Nederland? En werkt dit eigenlijk wel?
Je kan er 100W power op zetten. Je kan er ook de standaard power van de WLAN kaartje op zetten. Het voordeel van de bundeling behoud je wel. Als je je wat verdiept in hoe een radiogolf zich verspreid "do the math" dan snap je wel dat je een heel stuk verder gaat komen met een gebundeld signaal, met dezelfde power.
Als je er 100W op zet dan is dat zeker niet toegestaan in NL, nee. Voor zover ik weet mag je tot 100mW aansturen. Als je dat op die antenne zet kom je echt een heel eind. In open ruimte waarschijnlijk wel meer dan een kilometer al.

Bedenk je wel dat wanneer je je power verhoogt, dat je dat aan de andere kant ook moet doen. Je vergroot wel het bereik als je alleen de antenne aan één kant verbetert.

[ Voor 25% gewijzigd door gertvdijk op 09-08-2012 01:26 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MHm ok! Snap hem! Maar met een gewone wirless router TP link ding ;) Beter signaal of niet? Gewoon doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:23:
(…) en alles draait op 100 mhz? Wat houdt dit in? Is het slecht?
Frequency range: 2400~2500MHz
Bandwidth: 100MHz
Frequency range: 2400~2500MHz
Bandwidth: 100MHz
Frequency range: 2400~2483MHz
Bandwidth: 83MHz
Wat valt je op?

En heb je je wel bedacht dat dit het signaal slechts in één richting versterkt? En je signaal dus "pardoes" wegvalt als je buiten de "lobe" van de antenne terecht komt?

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 09-08-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat die van 100 Mhz draaien op een andere frequency? ;)
Dan die van 83 Mhz?

Is het beter om die op 83 Mhz te kopen?
Ja / nee? :P advies? :D En waarom? Ilk ben aan het googelen maar is zoveel info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
De bandbreedte is het verschil tussen de beide uiterste waarden van de frequency range. Dus hoe breder de bandbreedte, hoe groter de breedte van de frequency range, dus dan is 'ie geschikter voor "meer" frequenties.
Alleen is 't altijd een compromis natuurlijk. Grotere bandwith kan een minder goede overall werking betekenen.

2483 MHz is wel erg dichtbij de 2483,5 MHz voor kanaal 14. En als je dan een channel bandwith van 20 MHz in je achterhoofd houdt, dan is die 83 MHz-antenne niet echt geschikt voor kanaal 14. Wat geen issue hoeft te zijn natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 09-08-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus alleen als ik wifi kanaal 14 ga gebruiken zou ik die op 100 mhz moeten kopen? ;)
en als ik zo kijk, is iedereen laaiend enthousiast over deze:

Die op 100 mhz draait maar max 50 w power heeft. ;)
zou jij deze ook nemen? Als je uitgaat op de reviews, en hem vergelijkt met de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 02:00:
Ok dus alleen als ik wifi kanaal 14 ga gebruiken zou ik die op 100 mhz moeten kopen? ;)
en als ik zo kijk, is iedereen laaiend enthousiast over deze:

Die op 100 mhz draait maar max 50 w power heeft. ;)
zou jij deze ook nemen? Als je uitgaat op de reviews, en hem vergelijkt met de andere?
Wat hij bedoelt is geloof ik dat kanaal 14 verboden is.
Dat het dus dicht tegen de frequentie aanzit van een verboden kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh... waarom is kanaal 14 verboden? o.o Ik kan er weinig over terug vinden, maar als ik hem nu instel op zeg maar, kanaal 7 op wifi, is het dan wel goed met die antenne?

Inmiddels wel gevonden ;) Thnx, maar wat is nu hoger? een lager of een hoger wifi kanaal?

BEter kanaal 1 of kanaal 11? of is het puur afhnakelijk van de netwerken om je heen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, met al dan niet verboden kanalen hebben antenne's niet zoveel te maken hoor.

En antenne's "draaien" niet op een bepaalde MHz. Dat houdt in dat ze een bandbreedte hebben van X MHz, dus in dit geva 2400MHz-2500MHz. Daarbuiten keldert de effectiviteit ervan.

Verder geldt die 100 of 50W als maximum. Het is niet zo dat als je die antenne eraan hangt, dat er dan direct 100W aan wifi uit je antenne komt. Wat er wel uitkomt is afhankelijk van wat je AP erin stopt en de versterking van de antenne.

En Osiris bedoelde dus niet dat je met die antenne in de knoop komt met het verboden kanaal 14, maar alleen dat je die antenne niet kunt gebruiken als je kanaal 14 wilt gebruiken omdat de bandbreedte niet hoog genoeg is. (Maar da's in dit land geen probleem, want kanaal 14 mag je toch niet gebruiken en wifi hardware dwingt dat ook af.)

[ Voor 97% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2012 03:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok :P Nouja Ik heb die met 21 reviews besteld, ben benieuwd wat die gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet, dat op die 1 a 1,5 km (als je die haalt) de snelheid wel "dramatisch" is terug gelopen. Tot 1 a 4 Mbps is geen uitzondering (dat hoort zo bij radio signalen).

Als je met deze bedroevende snelheden wilt werken, is een site to site VPN verbinding niet beter? Is goedkoper, betrouwbaarder etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:19
Vergeet niet dat de ontvangende partij ook eenzelfde sterkte zender moet hebben om effectief te zijn..

Iets met de zwakste schakel enzo...

http://www.ubnt.com/picostation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het mag alleen als je het vermogen van de zender terugschroeft overeenkomstig met de gain.
Een dipool antenne heeft 2.15 dB gain ( versterking ) t.o.v. een isotrope straler. Oftewel, om toch te voldoen aan de 100 mW e.i.r.p.-eis, moet het vermogen 2.15 dB lager zijn dan 100mW ( dat gelijk is aan 20 dBm ). Het vermogen van de netwerkkaart minus kabelverliezen mag dan maximaal 20-2.15 = 17.85 dBm bedragen. Hoe hoger de 'gain' van de antenne, des te lager het toegevoerde elektrische vermogen van de netwerkkaart dus moet zijn.
Dus, nee, 100mw + richtantenne maakt je eigenlijk vergunningsplichtig.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gotya, anyway ;P Deze antenna preseert zoiezo beter als een gewone niet waar>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 01:28:
Deze antennae presteert zsowiezso beter alsdan een gewone, nietwaar>?
FTFY…

Slechts in één bepaalde richting, in de rest heb je juist enorm lage prestaties (lees: 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24
Dat zijn richtantennes, bedoeld voor point-to-point verbindingen. Wat jij zoekt, is meer een omniantenne zoals deze > http://dx.com/p/2-4ghz-13...twork-78cm-n-female-25295. Die moet je op je dak zetten en kan je alles 360 graden rondom ontvangen, maar is ook afhankelijk van de output power van je access point. Hoe hoger, hoe beter natuurlijk (zoals Engenius access points).

100mW is het maximale wat je mag uitzenden in NL zonder vergunning dus je moet wel uitkijken dat je niet gepakt wordt want je hebt dadelijk wel een sterk signaal.

Maar let er ook op dat dit soort antennes echt pas goed werken op hoge hoogte en bij vrij zicht. Je moet ze dus niet in je kamer zetten of uit je raam hangen want dat werkt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 14-08-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
leuk_he schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:28:
Het mag alleen als je het vermogen van de zender terugschroeft overeenkomstig met de gain.

[...]

Dus, nee, 100mw + richtantenne maakt je eigenlijk vergunningsplichtig.
ach ik draai hier al maanden ver over de 100mw en heb tot nu toe geen problemen gehad met het agentschap telecom ;)

Die ga je volgens mij ook pas krijgen als je er dikke versterkers bij hangt.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

terror538 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

ach ik draai hier al maanden ver over de 100mw en heb tot nu toe geen problemen gehad met het agentschap telecom ;)
Je gaat denk ik pas problemen krijgen als iemand klaagt, of als je dit soort oplossingen commercieel gaat aanbieden (op grotere schaal). Maar de vraag: MAG DIT, is het antwoord: nee. 100mW+ richtantenne ga je dus gewoon over de limiet heen. (tenzij je weer kabel gebruikt met hoge verliezen....).

Als je dit in de bebouwde kom doet langs /door andere huizen kan ik me voorstellen dat je andere mensen gaat storen. (ieder huis heeft tegenwoordig een wifi punt, meet maar eens in je buurt).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even een titel change.. :)
Pagina: 1