Cross-platform HDD-format/beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Ik zoek een format-oplossing voor een huisgenoot, en kom er niet uit. Zijn eisen zijn als volgt:

1. HDD moet kunnen draaien onder Windows 7 en OS X 10.6 (read én write) en minimaal 128GB bestanden aankunnen. Ik kom dan met een aantal opties die me logisch lijken.
- exFAT
- NTFS (Tuxera driver nodig in OSX)
- Mac OS Journaled (MacDisk nodig in Windows)

Tot zover. Dan komt huisgenoot echter met eis twee:

2. HDD moet beveiligd kunnen worden. Er staan bestanden op die hij niet in andermans handen wil zien (mocht hij de, externe, HDD verliezen)

Ik ben hier zelf niet in thuis (ik raak mijn bestanden gewoon niet kwijt, veel makkelijker) dus kon hem er niet echt mee helpen. Ik weet dat er de nodige programma's voor zijn. Maar gecombineerd met eis #1 wordt het wellicht lastig.

Is er een oplossing? Kun je een schijf zo formatteren en beveiligen dat hij zowel in Snow Leopard als in Windows 7 read en write heeft, maar in beide ook beveiligd is?

Alvast ontzettend bedankt.

Verwijderd

NTFS + Truecrypt? O-)

HDD passwords kan ook. Moet je in je BIOS instellen dan.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 01:08 ]

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:08:
NTFS + Truecrypt? O-)

HDD passwords kan ook. Moet je in je BIOS instellen dan.
Wat is Truecrypt?

Mac OS X kent geen BIOS he... Werkt dat dan?

Verwijderd

Zoek even de site van Truecrypt? Dan weet je wat het is en of het ook voor Mac OSX werkt.

Mac OSX heeft wel een BIOS, dat EFI wordt genoemd. Oeeeh opeens is dat geen BIOS meer? Een CPU met grafische adapter noemen we een APU maar het blijft ook gewoon een CPU, ondanks dat hij meer kan.

Truecrypt is gewoon een programma wat file-containers kan omvormen tot virtuele disks middels encryptie. Aangezien het zowel op Mac OSX als op windows werkt, zou dat het overwegen waard kunnen zijn. Zelf heb ik er niet mee gewerkt, maar het is het meest populaire encryptieprogramma en dus cross-platform, waar je om vroeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 12:56 ]