Windows Firewall instellingen PS3 Media Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag PS3 Media Server geinstalleerd. Dat is voor mij de eerste keer dat ik wat onderneem met het streamen van media. Het werkt, maar alleen wanneer ik de Windows Firewall uitschakel. Ik heb bij de Windows Firewall aangegeven dat deze de applicatie PS3 Media Server toegang moet geven tot tot het thuisnetwerk. Maar dat is blijkbaar niet genoeg, want PS3 Media Server vindt mijn PS3 nog steeds alleen maar wanneer ik Windows Firewall uitschakel. Weet iemand wat ik bij Windows Firewall moet instellen om te zorgen dat de PS3 Media Server met mijn PS3 kan communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb even snel gegoogled en zag een soortgelijk geval indien je NOD32 gebruikt. Misschien heb je hier wat aan?

Of hier, lijkt er op dat je ook java.exe moet doorlaten.

[ Voor 25% gewijzigd door Agent-X op 09-08-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kwam inderdaad doordat ik Java niet had doorgelaten. Ik heb nu in WIndows Firewall aangegeven dat Java Platform SE binary mag worden doorgegeven voor het thuiswerk en nu gaat het goed. Het blijkt zelfs niet nodig om PS3 Media Server zelf doorgang te geven in de Firewall.

Hartstikke bedant Agent-X, ik had dit zelf niet snel gevonden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

DeTeraarist

#Boots2Asses

Houdt er wel rekening mee dat iedere java app die daar gebruik van maakt nu toegang heeft tot internet.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de waarschuwing.
Maakt het daarvoor nog uit dat ik heb aangegeven dat de Java applicatie alleen het thuisnetwerk en niet het openbaar netwerk mag gebruiken?
Is er een veiliger alternatief?
Ik ben hier niet zo heel goed in thuis, maar ik neem aan dat het open zetten van poorten nog onveiliger is, omdat daar ook andere applicaties dan de Java applicaties hier gebruik van kunnen maken. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij heb je het voldoende veilig ingesteld maar je zou voor de zekerheid een regel kunnen aanmaken dat internet toegang blokkeerd voor die applicatie.
Pagina: 1