het probleem: teveel geheugen.....

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Ik heb mijn 'oude'computer (p2 300, 128mb) omgedoopt tot ms-dos 6.2 machine. Ik moest namelijk weer syndicate, halloween harry, pinball fantasies en the incredible machine spelen.

K dos geinstalleerd, muis, cdrom, awe32 (ja de beste dos geluidskaart) alles werkt :)

Nu QEMM, gewoon standaard gewoonte. En bij het opstarten: available memory: 66xxx KB.

HUH :? ik heb 128, maar ok alles werkt dus ik vindt het wel goed. Pinball fantasies: ongeledige bewerking (delen door nul, en geheugen fouten....) Nou, leuk :(

Ff is de bios: >64MB OS2 / non-OS2 ff voor de grap op os2 gezet. QEMM heeft nog maar 16000KB tot zijn beschikking. Pinball fantasies start op... YES, ik blij :)

Meteen F4 (stones 'n bones, de beste) zwart scherm..... SHIT! :), reboot. Partyland dan maar, weer zwart scherm.... DAMN

Nu weet ik haast wel zeker dat het komt omdat ik TEVEEL geheugen heb... Heeft iemand hier een oplossing voor dos voor de gek houden met een proggie of misschien de bios manipuleren? Anders moet ik nog 32mb DIMM gaan kopen ;)

Maar syndicate werkt wel :), weer een verslaving erbij >:)

if broken it is, fix it you should

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Waarom zet je er niet gewoon Win 95 op ofzo. Ik heb Halloween Harry ook en ik speelde het nog 7 maanden geleden op deze PC. Toen stond er nog Windows 98 op (nu Win ME) en het deed het gewoon, ik vind het zielig voor je PC *D dat je er zo'n scrap 'iets' als MS-Dos 6.2 op zet. (niet negatief bedoeld hoor :) )

• elgringo
dat klopt maar daarnaast staat er ook linux op :)

en als je syndicate kent, wil hier best wel wat voor over hebben om dit weer te kunnen spelen :)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Pentium II is gewoon te snel voor Pinball Fantasies. Gebruik een Pentium I (AMD K6 kan ook nog wel).
Heb 't zelf ook geprobeerd, zelfs afremprogramma's werken niet goed, vraag me niet waarom |:(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

gewoon een minigun pakken, stamina en accuracy omhoogjuinen en verwoesten die stad...Jaja Syndicate...mooi spel. Is er geen opvolger van? Graphics waren destijds vet maar is natuurlijk nu zwaar bagger. Is veel gedoe voor zo'n zwaar spel...

• elgringo
Is dit niet een geheugen probleem????

• elgringo
Op dinsdag 27 maart 2001 22:13 schreef Teqno het volgende:
gewoon een minigun pakken, stamina en accuracy omhoogjuinen en verwoesten die stad...Jaja Syndicate...mooi spel. Is er geen opvolger van? Graphics waren destijds vet maar is natuurlijk nu zwaar bagger. Is veel gedoe voor zo'n zwaar spel...
ja syndicate wars en das echt een KUT SPEL.... (sorry)

Maar syndicate draait wel 640*480 !!! en dat kut gehalte van best mee :)

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:03
Syndicate wars was extreem kick op de playstation, lekker samen met allebei een gamepad alles afknallen. >:)

• elgringo
maar zo te horen is hier geen oplossing voor? :?

Dan moet ik toch maar wat oude dimm modules gaan halen

Pagina: 1