Laptop maakt geen verbinding met router

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een jaar een Samsung laptop. Deze bevat een Intel Centrino Wireless N-130 netwerkkaart. Nu ineens wilt de laptop niet meer verbinden met mijn Netgear WNDR3700. Haal ik echter de Netgear uit het stopcontact en doe ik die er weer in dan werkt de de wireless connection voor iets van 2 minuten. Daarna krijg ik weer hetzelfde verhaal. De laptop blijft maar pogingen doen om te verbinden. Hiervoor werkte alles wel. Dingen als de netwerkadapter resetten en de drivers bijwerken heb ik al gedaan. Kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

En andere wlan apparaten, als de laptop geen verbinding heeft, hebben die wel verbinding op dat moment?

Kan je uitsluiten of het de laptop of de router is.

• -Edwin-
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:02:
En andere wlan apparaten, als de laptop geen verbinding heeft, hebben die wel verbinding op dat moment?

Kan je uitsluiten of het de laptop of de router is.
Alle andere apparaten in huis werken met de router. Van iPhones, Androids, Windows 7 pc's tot aan Windows XP laptops uit 2002.

Ik vermoed echter dat het een combinatie is van de router en de Samsung laptop. Aangezien de Samsung laptop wel verbindt als ik mijn Galaxy S3 als hotspot gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door -Edwin- op 08-08-2012 22:04 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Kan je een keer het profiel (welk OS gebruik je) van het draadloze netwerk weg kunnen gooien en deze opnieuw aanmaken? Welke vorm van beveiliging gebruik je? Welke versie firmware gebruik je op de WNDR3700? Gebruik je de laatste drivers voor je netwerkkaart?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• -Edwin-
  • Nu online
Nou het werkt weer hoor. Ik had even het 'kanaal' van de Netgear router van automatisch naar 3 gezet. Toen werkte wifi op de laptop weer, nadat ik het kanaal nu weer op automatisch heb gezet blijft de wifi werken. Toch bedankt voor het meedenken :)