Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe software opslaan wanneer geen mogelijkheid hiervoor?

Pagina: 1
Acties:

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Ik heb al een paar maal gehad dat er voor software die men aankoopt of trial-software men eerst een klein ".exe" bestandje moet downloaden van ongeveer 4MB groot. Met dit exe-bestandje wordt dan de software (die wel een paar honderd MB groot kan zijn) geïnstalleerd, de software wordt op deze manier dus rechtstreeks van internet binnengehaald en geïnstalleerd (de map kan men wel kiezen).
Het probleem is dat men op deze wijze niet de mogelijkheid heeft om deze op te slaan.
Ik wil deze software liever eerst in een map opslaan, waaruit ik dan later de mogelijkheid heb om deze te installeren.
Ik dacht aan een download manager maar hier moet men telkens een internet-url ingeven. Ik dacht eerst in de download manager het pad in te geven waar dit kleine exe-bestandje staat, en zo de mogelijkheid te hebben om de gedownloade software eerst op te slaan i.p.v. te laten uitvoeren. Dit kan een download manager blijkbaar niet, die wil een internet-url hebben.

Bestaat er een mogelijkheid om te bereiken wat ik wil?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

Je internetbrowser slaat het bestand normaal gesproken op in een temporary map, vanuit daar kan het bestand gekopieerd worden.

🠕 This side up

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Koenvh schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:06:
Je internetbrowser slaat het bestand normaal gesproken op in een temporary map, vanuit daar kan het bestand gekopieerd worden.
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt (of je de verkeerde woorden gebruikt).
Elke installer is anders, maar vaak gebruikt het de Windows\Temp map (indien je over Windows praat) om de bestanden te downloaden en vanuit daar de 'installatie' te starten. Kijk is in je Windows Temp folder. Anders kan je met tooltjes (http://technet.microsoft....ysinternals/bb545021.aspx) zien welke bestanden op je hardeschijf worden weggeschreven (tijdens het download process).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Of je iets wel of niet kunt opslaan hangt helemaal van de betreffende installer af. De ene vraagt netjes waar de bestanden neergezet moeten worden en de andere haalt tijdelijke bestanden op die on the fly worden verwerkt en geinstalleerd zodat je bv altijd de laatste versie binaries hebt. Sommige zullen gebruik maken van een tijdelijke map (%temp% bijvoorbeeld). Kwestie van downloaden en met iets als filemon kijken waar het komt te staan en of je het daar na installatie nog steeds terug kunt vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of installeer een proxyserver en log het verkeer, waarschijnlijk gebruikt de installer gewoon http(s) om het bestand op te halen

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

u_nix_we_all schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:14:
Of installeer een proxyserver en log het verkeer, waarschijnlijk gebruikt de installer gewoon http(s) om het bestand op te halen
Is dat niet heel erg veel werk voor iets wat je met een simpel software tooltje ook kunt achterhalen :?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-11 10:44
Misschien bedoel je het anders dan ik lees, maar waarom zou je het verkeer omleiden via een proxyserver om het daar te onderscheppen, terwijl je het sowieso al in kunt zien omdat het lokaal gemaakt en ontvangen wordt?

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Pagina: 1