Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Multimedia/Gaminglaptop voor nieuwe opleiding (advies nodig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben vóór de zomervakantie aangenomen aan de NHTV (Breda) voor de studie International Media and Entertainment Management. Maar dat even terzijde. Ik begin nu hitteproblemen (etcetera) te krijgen op mijn 4/5 jaar oude laptopje (HP pavilion dv6-1160ed) en hij is gewoon toe aan vervanging (vandaar dit topic).

Na een goed tijdje te werken in de vakantie kom ik neer op een budget rond de 1300/1500 euro (dit is eigenlijk wel de max.) Ik zoek dus een krachtige laptop om te hebben voor de gehele duur van mijn studie (4 jaar). het zou zelfs fijn zijn als ik er zelf nog iets sterkers in zou kunnen zetten als het op z'n tijd nodig is, maar dit is geen vereiste ofzo. Voor de rest wil ik eigenlijk vrij graag gaan livestreamen/gamen met deze laptop. Hij moet dus de nieuwe games goed aankunnen om ook nog te kunnen livestreamen van deze games (denk aan.. assassins creed, counter strike:go, CoD, etcetera.)

Ik heb zelf niet genoeg verstand om de beste keuze te maken denk ik zo dus elke suggestie is welkom!
Alvast bedankt!

EDIT: ik ga er hoogstwaarschijnlijk zelf een 126 of 256gb SSD in zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 22:10 ]

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 19:46
Hier al gekeken? reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012

Niet om echt die van 1300 te kopen maar gewoon om te orienteren wat voor hardware er in een laptop zit in die prijsklasse :)

Verwijderd

Topicstarter
Jesserr schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:53:
Hier al gekeken? reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012

Niet om echt die van 1300 te kopen maar gewoon om te orienteren wat voor hardware er in een laptop zit in die prijsklasse :)
Bedankt voor je snelle reactie, ik ga eens even rondneuzen in je link :)

EDIT: Ik heb eens gekeken en ik denk dat de dubbele hard drive @5400 rpm niet de beste keuze (weet niet precies of dit klopt, maar denk dat een 500/750gb 7200rpm harde schijf genoeg is en snel) is en voor het geld (1300-1500) kan ik denk ik ook een betere grafische kaart krijgen (?)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb nu dus nog even gekeken naar een topic van iemand anders die een laptop zoekt hier op Tweakers (vraagt naar een medionlaptop) en ik zie de reactie van DarkStone over de Alienware m17x. Ik heb zelf ook naar deze laptop gekeken maar snap nog niet zo goed hoe ik de korting toepas. Ik denk dat de AMD de beste keuze is qua grafische kaart en wil toch zeker 8gb werkgeheugen. De standaard 3610qm lijkt me een kwalitatief sterke processor. Voor mijn prijsklasse reeël om hiernaar te kijken bij Alienware?

Verwijderd

Hoe weinig mensen mijn naam goed overnemen :')

Voor de kortingen, raadpleeg Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Maar je kan het beste gewoon de prijs van mij overnemen: € 1.514 met i7, 1080p, HD 7970m, en een niet al te grote hoeveelheid RAM & HDD. Die laatste 2 onderdelen haal je het goedkoopste uit de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:46:
Hoe weinig mensen mijn naam goed overnemen :')

Voor de kortingen, raadpleeg Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Maar je kan het beste gewoon de prijs van mij overnemen: € 1.514 met i7, 1080p, HD 7970m, en een niet al te grote hoeveelheid RAM & HDD. Die laatste 2 onderdelen haal je het goedkoopste uit de pricewatch.
Haha, my bad. Oké, maar je bedoelt dat ik ram en harde schijf dan dus zelf uitkies en erin zet? Ik weet niet of dit al te moeilijk is want heb echt geen flauw idee hoe ik dit kan doen.

Verwijderd

Je kan voor 4 tientjes uitbreiden naar 14GB RAM, en een SSD haal je vrij goedkoop uit de pricewatch: Die onderdelen zelf in je alienware schroeven is relatief simpel, maar dell vraag er zelf woekerprijzen voor.

De manuals staan online: http://supportapj.dell.co...tems/Alw_M17xR4/index.htm
Pagina: 1