Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word2013] Paginanummering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het opstellen van mijn scriptie en nu heb ik kop- en voetteksten gebruikt voor de paginanummering en titel van het rapport. Nu wil ik 2 dingen:
1: dubbelzijdig afdrukken
Ik heb de paginanummering automatisch toegevoegd en die staat nu overal rechtsonder. Nu wil ik dat ik dat nummer spiegelen op de pagina's die aan de linkerkant komen zodat het paginanummer telkens aan de link of rechterkant zit ipv rechts. Dit geldt ook voor de koppen. Ik krijg het maar niet voor elkaar en vroeg mij of hoe je die voetteksten kan loskoppelen?

2: witte pagina's zodat alle hoofdstukken rechts beginnen.
Door het dubbelzijdig afdrukken wil ik alle nieuwe hoofdstukken rechts laten beginnen waardoor links dan een lege pagina zit op de achterkant van dat blad. Maar hoe kan ik zorgen dat de paginanummering daar niet komt te staan en wel weer verder gaat op de pagina van dat nieuwe hoofdstuk ( hij telt die witte pagina wel mee dus ).

Kan iemand mij misschien helpen want heb even gezocht en wat dingen geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar. ( hoop dat duidelijk is wat ik bedoel )

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:43

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het is simpeler dan ik dacht. Weet niet wat het netst is bij een rapoort. Jij zegt de nummering gewoon door drukken op die lege pagina's? Idem voor de titel bovenin?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:43

Fiber

Beaches are for storming.

Hmmm, wellicht wat te snel gesproken. Wat ik eigenlijk bedoel is dat de nummering, etc. wel moet doorlopen, maar inderdaad niet afdrukken op een blanco pagina. Dus zeg maar 1, 2, 3, blanco, 5, 6, 7, blanco, 9, 10.

Kijk eens wat er gebeurt als je de automatische nummering, etc. eerst overal hebt en dan achteraf weghalen op de blanco pagina's. ik denk dat dan de rest netjes intact blijft.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
- zorg dat kop- en voetteksten op linker en rechterpagina's verschillend zijn. je kan dan op een linkerpagina het cijfer links zetten, en op een rechterpagina het cijfer rechts
- begin een nieuw hoofdstuk steeds met een nieuwe sectie en laat sectie's op een oneven (= rechter) pagina beginnen. Word zal dan een blanco pagina invoegen waar nodig.

Dit regel je bij de paginainstelling -> indeling van je document.

Let wel op dat pagina 1 een rechterpagina is, ook al laat Word pagina 1 links zien |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Witte op 09-08-2012 15:10 ]

Houdoe