Wifi Extender

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil graag mijn Wifi Netwerk bereik wat uitbreiden.
Ik vraag me af of jullie een idee hebben van een goede en eenvoudige wifi extender?
Na even kijken heb ik deze gezien op het internet denken jullie dat het een redelijke is, of hebben jullie een ander voorstel rond de prijs van 0-100 Euro?
(http://www.kabelmaxx.nl/n...IuP-6_I2LECFYcntAodt0YAzA)

Mvg, Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
De repeater in je url is maar 2db, die zou ik achterwege laten. Het zou beter en effectiever zijn om er eentje te nemen met 5 of 8db antennes te nemen. Scheelt een hoop :)

Bijv deze: http://web.ict-traders.nl...h=19_60&products_id=96802

[ Voor 20% gewijzigd door melvinnie op 08-08-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt, enige ideeën van zo'n 5 of 8db extender?

Gr. Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Met alle respect...ik zou nooit voor een extender kiezen, kijk of je een extra AccessPoint bedraad kan plaatsen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraagje though, wat wil je precies gaan doen op de computers die slecht/geen bereik hebben? Want dingen die een lage ping vereisen (Gamen bijv) zitten er niet in wanneer je op een repeated netwerk zit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
lees de vragen boven mij (naarmijn idee wel rdelijke vragen)

maar verkeerd gegoogled? range extender.

ik vind deze van netgear altijd wel mooi Netgear WN3000RP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Dit is een zeer goede van Cisco. Heb er al bijna 10 van aangesloten. Ook zeer snelle en goede setup.

AP en Extender in 1, als ik goed begrepen heb wat een AP is.

[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 08-08-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor alle reacties,

Ik speel call of duty op vrij hoog niveau, maar waarom ik voor misschien voor een extender ging kijken om dat het me handig leek en niet al te ingewikkeld om deze aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:52:

Ik speel call of duty op vrij hoog niveau, maar waarom ik voor misschien voor een extender ging kijken om dat het me handig leek en niet al te ingewikkeld om deze aan te sluiten.
Gamen op hoog niveau heeft mij altijd lastig geleken als je Wifi werkt, dat scheelt zo in de ping, ongeacht je goede signaal. Gamen hoort bedraad, imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werk ook met een bedraad glasvezel netwerk maaaaar, dit was niet bepaald voor het gamen bedoeld maar vooral voor gewoon een fatsoenlijk bereik op de tweede verdieping en de zolder. Zonder al te veel snelheid te verliezen.

Mvg, Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Malarky schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:50:
Dit is een zeer goede van Cisco. Heb er al bijna 10 van aangesloten. Ook zeer snelle en goede setup.

AP en Extender in 1, als ik goed begrepen heb wat een AP is.
Ook hier veel goede ervaringen met deze. Hij is ook nog eens door zo'n beetje iedereen makkelijk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje ik denk toch dat ik deze neem :) Bedankt voor alle reacties ik geloof er in dat ik hem wel gewoon zelf kan aansluiten :) pricewatch: Cisco RE1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:52:

Een repeater is juist uitermate ingewikkeld om goed aan te sluiten. Je moet namelijk de plek vinden waar het signaal exact halverwege het verschil in sterkte tussen bron en locatie waar je het wilt hebben. Te dicht bij je AP en het bronsignaal is lekker sterk, maar het signaal bij je locatie is te zwak. Te dicht bij de locatie en je bronsignaal is te zwak.
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:55:
Werk ook met een bedraad glasvezel netwerk maaaaar, dit was niet bepaald voor het gamen bedoeld maar vooral voor gewoon een fatsoenlijk bereik op de tweede verdieping en de zolder. Zonder al te veel snelheid te verliezen.

Mvg, Gertjan
Verdiep je anders in de materie. Een repeater kost je per definitie de helft van je snelheid. Wat je zoekt is niet wat je gaat vinden.

Ik sluit me aan bij veel mensen voor me: neem een access point en sluit hem bedraad aan. Of nog beter, zodra je wilt gamen, zeker competitief, gewoon voor Cat5E of Cat6 kabel zorgen. Of wil je risico lopen dat als de buren een snack in de magnetron doen jij opeens lag spikes krijgt of verbinding verliest :? :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heel veel mensen al gezegd hebben hierboven: Sluit bedraad aan.

Waarom? Stel je zit nu op kanaal 6. Morgen krijgt de buurman een nieuwe router en die staat op kanaal 6 of 5. En hij staat toevallig nét achter de muur waar bij jou de range extender zit....

Ik kan je "slapeloze" nachten garanderen dat je er niet achter kan komen waarom jouw netwerk opeens slechter werkt....

Gewoon tijd en moeite investeren in één of twee CAT5e kabels te trekken naar boven. De UTP kabels kunnen makkelijk 100 m zijn zonder snelheidsverlies. En die 100 m haal je in een "gewoon" huis niet.

Ze een goede Cisco Gb switch neer (kost 40 euro voor een 5 poorts), en pompen maar (ik haal 600 Mbps van mijn NAS naar mijn laptop, en ik denk dat het zelfs sneller kan, maar de harddisk van de laptop kan niet sneller....)

WiFi alleen voor email, web browsen, misschien film op de iPad kijken etc....

Gamen maar....
Pagina: 1