Studie Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-08 15:16
Ik ga dit schooljaar beginnen met de opleiding Bos en -Natuurbeheer. Hiervoor ben ik op zoek naar een fatsoenlijke laptop. Ik ga er van uit dat het tegenwoordig gewoon normaal is om op een laptop te werken i.p.v. te werken met schriften etc. Van ex- studenten op deze school heb ik begrepen dat het wel gebruikelijk was.

Ik tot nu toe een opleiding applicatieontwikkeling gedaan en afgerond op het MBO en daarbij gebruikte ik een Acer Aspire 5601 welke het 6 jaar (!) volgehouden heeft, alleen deze is iets te log en word heel snel warm. Daarnaast heb ik 1 keer een defect gehad met deze laptop waarna bleek dat de service van Acer er langzaam en slecht is. En tegenwoordig zijn de laptops uiteraard een stukje sneller.

Nu zoek ik dus een laptop met ongeveer de volgende eisen:

Budget : 500 - 700 ex. btw
Schermdiagonaal : ongeveer 15 inch en het liefst een mat scherm
Processor : i5 of i7
Accuduur: 4-6 uur, liever nog langer (zo lang mogelijk :) )
Gewicht: Niet al te zwaar, maar dat zijn er tegenwoordig geen 1 meer.

Ik ga de laptop gebruiken voor zaken zoals tekst verwerken, presentaties maken etc.
Als een videogame als League of Legends erop kan draaien is dat een leuke extra.

Het belangrijkste is dat de laptop goed snel is, hij makkelijk mee genomen kan worden, goed zichtbaar scherm (ook buiten).

Ik heb nu zelf een oogje op de laptops van Dell, met name de Inspiron 15R SE. Hierbij zou ik graag willen weten of deze qua accuduur een beetje fatsoenlijk zijn. En verder of het beter is om voor de duurste i5 te gaan of de goedkoopste i7 (De prijzen van de "sheet" erbij gepakt.).

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Dell omdat ik hierbij wel goeie ervaring heb met de service en de producten van Dell in het algemeen (bouwkwaliteit).

[ Voor 10% gewijzigd door nerz101 op 08-08-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
i5 is ruim voldoende voor jouw eisen. Ik raad je aan om een SSD in te bouwen. Die kan je zelf kopen en inbouwen. 15R SE is ok maar ik denk dat Darkstone een XPS 15 aan zou raden. En natuurlijk wel met full hd scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
Bedankt voor de reactie. De i5 is natuurlijk ruim voldoende, maar de i7 is maar iets van 50 euro duurder uiteindelijk. Vandaar de vraag, het het dan niet sonde om het niet te nemen?

SSD is inderdaad ook mooi, helemaal aangezien er geen 7200 rpm schijf in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
Ow, en nog iets over de garantie/service. Bij de zakelijke Vostro's kan ik de on-site service krijgen, zie ik nergens staan bij de consumenten laptops. Is de "normale" service ook snel en goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://configure.euro.del...s1&oc=n0015s05&vw=classic
1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
in-home is hetzelfde als on-site, maar de termijn is iets anders volgens mij. 2x gebruik van gemaakt, werkt perfect als je je laptop niet kwijt wil zijn.

Zie verder Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.
willy1986 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:30:
i5 is ruim voldoende voor jouw eisen. Ik raad je aan om een SSD in te bouwen. Die kan je zelf kopen en inbouwen. 15R SE is ok maar ik denk dat Darkstone een XPS 15 aan zou raden. En natuurlijk wel met full hd scherm. :)
De XPS 15 is niet meer, helaas. De vervanger is 2x zo duur, en is in verschillende regio's niet meer te koop vanwege een aantal issues (slechte wifi, slechte koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
Ik denk dat ik vanavond de 15R SE ga bestellen met de i5.
Bedankt voor de reacties, en Darkstone bedankt voor het coupontopic!

Nu ben ik ook al aan het kijken voor een SSD, zijn er nog speciale dingen waarbij ik moet opletten naast de snelheden?

Is dit bijvoorbeeld een aanrader?
http://www.alternate.nl/h...GM-C/936034/?tk=7&lk=4967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD's met een sandforce controller ten alle tijden vermijden. Ga voor samsung of crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
Ik heb zojuist de Dell 15R SE i5 besteld, ik zal over een maand o.i.d. een review plaatsen.
Voor de SSD, zie ik nu een Samsung voor 100 euro: http://www.alternate.nl/h...ung/MZ-7PC128B-WW/987977/

De reviews lijken positief, is dit een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal worden of deze, of de crucial m4 aangeraden omdat deze gewoon goed en betrouwbaar zijn. Ik heb de 256gb versie van deze en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
Bedankt voor de reacties, ik heb de Samsung HDD nu ook besteld. De Dell 15T SE met i5 moet echt super gaan draaien met de Samsung SSD. De reviews zullen nog volgen!
Pagina: 1