Permissions probleem Macintosh HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 17:49
Ik heb een probleem en het is echt heel stom van me, ja ik weet het.
Ik was aan het klungelen met een server en moest bepaalde mappen wel en niet toegankelijk maken voor bepaalde gebruikers. Helaas kwam ik op het lumineuze idee dit ook toe te passen op de Macintosh HD schijf, ik heb daar voor "Everyone" ingesteld "No Acces" (met in gedachte dat alleen het serverbeheersaccount dan toestemming zou hebben) dat vernagelde alles want nu start ie niet eens meer fatsoenlijk op.

Ik heb al geprobeerd via terminal "diskutil repairPersmissions disk0s2" te doen, dit deed ie en volgens mij met wat meer succes want ik kan m nu via het netwerk weer zien. Dit heb ik echter blind gedaan omdat er geen scherm aan de Mac Pro zit. Ik kan nu nog niet VNC gebruiken en hij heeft AFP ook niet aanstaan, ik kan er morgen een scherm op aansluiten en dat ga ik dus ook doen. Maar ik hoop dat er hier iemand is die hier ervaring mee heeft en me een tip kan geven.

Ik zit te overwegen om Lion Server overnieuw te installeren ik wil dit dan eigenlijk graag over de huidige installatie doen in de hoop dat instellingen bewaard blijven maar de Permissions weer terug naar normaal. Is dit een optie? Ik heb er ook een Time Machine back up van, heeft die nut met Permissie problemen?

Bij voorbaat dank, alle input is welkom. En ja ik weet dat het erg dom was.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik vond dit in Apple discussions :

A1. If the disk in question is your Mac OS X startup disk and your computer stops starting up at the blue screen, restart with the Command and S keys held down, and enter the following commands:

mount -uw /
chown root /
chmod 1775 /
exit

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ziet er nuttig uit! Thnx dit is beter beschreven dan wat ik er al over gelezen heb. Eerste poging morgen! Ik laat het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Man! Thnx! Dat deed de truc! Hij kwam blijkbaar niet verder meer dan het laadscherm met draaiend cirkeltje en na dit toegepast te hebben bootte hij weer en is meteen weer toegankelijk zoals normaal. Super, echt bedankt!