Het beeld hapert tjdens 3Dmark en BF3 , wie wil helpen?

Pagina: 1
Acties:

• oliver75
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 14:53
Dag mensen,

Sinds kort heb ik een nieuwe pc, zelf samengesteld en helemaal blij.
De volgende specs heb ik:

Cooler Master 850 W (yep een oude!)
Gigabyte Z77 moederbord
Intel icore5 3570
SSD 128 GB Samsung
HD 6970 2GB ddr5
8 GB Corsair Vengeance ddr2
(dus de best buy guide van juli 201 ongeveer)
ouwe HDD Samsung 512MB
DVD speler
DD RW van samsung RS223

Nu heb ik windows 7, Battlefield 3 en ook 3Dmark11 op de SSD gezet, tevens de AMD CCC.
Verder heb ik Control Centre 12.5 erop gezet en geupdate naar 12.6 maar hij geeft nog steeds aan dat het 12.5 is (maar dit schijnt vaker voor te komen)

En nu kom ik er achter dat zowel tijdens BF3 als bij 3Dmark11 het beeld prima soepel loopt...alleen!!!
Het is steeds zo dat na een seconde of 2 het beeld even vaststaat, en dan na 1/4 seconde weer verder gaat. Dit gaat de hele tijd door, en zeker tijdens het spelen van BF3. Erg vervelend allemaal want daar koop je natuurlijk het nieuwe sytseem niet voor.

Tijdens BF3 hoor je som wanneer de beelden bewegen een enorm gekras uit de pc komen (net als de oude bandjes die je moest inladen op je thuiscomputertje), het gebeurt niet als de beelde stilstaan.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen alsjeblieft? Ik weet er niet zoveel van dus iedereen die kan helpen zou me heel blij maken.

Mijn pc is niet overgeklokt, gewoon de normale configuratie.

Groeten Oscar.

• oliver75
het geheugen is natuurlijk 8GB ddr3, typefoutje :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 16:44
Het eerste wat je zou moeten doen:

Systeem uitzetten, controleren of alle onderdelen goed vast zitten en overal de stekkertjes goed aangesloten zitten ( bijvoorbeeld op de videokaart ).
Daarna probeer je systeem opnieuw te installeren, installeer alle drivers en eventuele firmware updates, en probeer het daarna nog een keer.

Als het daarna nog niet juist werkt zou ik weer reageren in dit topic. Maar bovenstaande dingen zijn eigenlijk de standaard handelingen die je uitvoert als er iets niet goed werkt.

Dat gekras is een spoel ( waarschijnlijk op je videokaart ) die niet goed geisoleerd is. Deze word dan belast en maakt daarom zon geluid. Je kunt dit verhelpen door !niet geleidende! lijm erop te doen. Waarschijnlijk is net dat ene spoeltje vergeten, of niet goed afgedicht.

[ Voor 21% gewijzigd door SgtElPotato op 08-08-2012 18:27 ]

Zucht...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je kunt je post gewoon editen, en als er nog een 512MB harde schijf in zit kan ik me wel voorstellen dat die aardig wat kabaal maakt inderdaad. :P

Maar even serieus, waarom kijk / luister je dan niet eerst even waar dat geluid vandaan komt? Lijkt me niet geheel normaal, misschien een fan die aanloopt waardoor de temperaturen te hoog oplopen en je CPU en/of GPU zichzelf terugklokken.

Tesla Model Y RWD (2024)

• oliver75
Nou ik ben weer wat verder!

Terwijl ik BF3 draaide en me weer afvroeg waarom die voor de zoveelste keer het beeld laat haperen, en de ventilator op de videokaart aanzwengelt en afneemt.. het volgende.

Ik kwam er achter dat als ik de videokaart iets rechter in het moederbord duwde , het haperen ineens was verholpen en ik volledig soepele FPS had zonder haperen.
Of het nu de stroomvoorziening is of de data overdracht dat weet ik niet, maar dat is verholpen.
De systeem kast is eigenlijk te klein voor de videokaart en omdat de systeemkast al wat ouder is kan die er net niet lekker in, dus morgen ga ik dan een grotere kast halen.
Bedankt voor zover met dit punt!

Wat betreft het gekraak, als dat een spoel is dan kan ik dat maar beter in de winkel laten doen of is het makkelijk zelf te doen?
Als ik met mijn muis over een pagina naar beneden scroll dan hoor ik het ook en is het echt een rot geluid zo hard bij BF3.
Alvast bedankt!
Oscar.

[ Voor 6% gewijzigd door oliver75 op 08-08-2012 23:28 ]