Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HP DV5] Erg veel foutmeldingen tijdens setup; Win7, Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb er gisteren 5 uur proberen aan te werken maar het is me een raadsel wat het probleem nou is...

Ik heb hier een HP DV5 1130ed, een "normale" laptop van 4 jaar geleden met o.a. 3GB ram en een 320GB HDD.

Vorige week kreeg je een foutmelding over de HDD; daarvoor deed de laptop het goed. De foutmelding had te maken met SMART, dus ik heb de Harde schijf vervangen met een andere HDD die wel goed was.

Later bleek dat de 320GB HDD wel gewoon gezond was, en dat de laptop de tweede HDD niet herkende. Hierop pakte ik WEER een andere HDD, maar ook hierop kon je geen WIN7 installeren (Setup geeft foutmeldingen).

Ik heb van de 2 sticks RAM al 1 stick eruit gehaald, en geprobeerd om Ubuntu 12.4 erop te zetten maar zelfs dit geeft foutmeldingen tijdens de installatie! :?

Ik ben ten einde raad mensen... Ligt het aan de moederbord, of is er iets mis met de BIOS...

De BIOS is trouwens HEEL beperkt...

Gulfstream G650

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nja, Windows wilde niet, Ubuntu heb ik er vandaag opgekregen (Nadat ik de HDD een paar keer heb geformatteerd) maar de WiFi doet het nog niet.

Ergens denk ik dat HP express al haar onderdelen heeft gelimiteerd. Toen ik een ander WiFi PCI-ex kaart in de laptop stak, wilde hij niet meer doorstarten. Zo zou denk ik ook de HDD worden geweigerd (En waardoor je dus geen windows kunt installeren) Klopt dit?

Gulfstream G650