Hallo,
Ik ben op dit moment bezig om een oude osCommerce winkel te vervangen met een nieuwe OpenCart winkel.
De oude winkel heeft echter verschillende urls in Google die ik graag wil behouden, daarom wil ik met 301 redirects werken. Het rotte is, is dat ik het niet werkend krijg in combinatie met de .htaccess van OpenCart.
Dit is de .htaccess van OpenCart:
Zoals je ziet, komen alle SEO urls binnen op de index.php met parameter _route_.
Wanneer ik onderaan de .htaccess dan een 301 redirect wil weg zetten, bijvoorbeeld:
En ik ga vervolgens naar /sclothes.html wordt ik geredirect naar /small-clothes?_route_=sclothes.html
Ik heb al van alles geprobeerd, bijvoorbeeld de Redirect boven alle andere dingen maar ik krijg het niet werkend.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Riny
Ik ben op dit moment bezig om een oude osCommerce winkel te vervangen met een nieuwe OpenCart winkel.
De oude winkel heeft echter verschillende urls in Google die ik graag wil behouden, daarom wil ik met 301 redirects werken. Het rotte is, is dat ik het niet werkend krijg in combinatie met de .htaccess van OpenCart.
Dit is de .htaccess van OpenCart:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Options +FollowSymlinks Options -Indexes <FilesMatch "\.(tpl|ini|log)"> Order deny,allow Deny from all </FilesMatch> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^sitemap.xml$ index.php?route=feed/google_sitemap [L] RewriteRule ^googlebase.xml$ index.php?route=feed/google_base [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteCond %{REQUEST_URI} !.*\.(ico|gif|jpg|jpeg|png|js|css) RewriteRule ^([^?]*) index.php?_route_=$1 [L,QSA] |
Zoals je ziet, komen alle SEO urls binnen op de index.php met parameter _route_.
Wanneer ik onderaan de .htaccess dan een 301 redirect wil weg zetten, bijvoorbeeld:
code:
1
| Redirect 301 /sclothes.html /small-clothes |
En ik ga vervolgens naar /sclothes.html wordt ik geredirect naar /small-clothes?_route_=sclothes.html
Ik heb al van alles geprobeerd, bijvoorbeeld de Redirect boven alle andere dingen maar ik krijg het niet werkend.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Riny