Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:02
Hallo,

Ik heb vorige week de monitor VE248H aangeschaft. Nu blijken hier een aantal dode pixels op aanwezig te zijn. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Asus. Nu kan ik de monitor terugsturen en zullen zij beoordelen of deze binnen de garantie valt. Zo niet, dan zijn alle kosten (vervoer, onderzoek en administratie, god weet hoeveel dat is!!) voor mij. Ik wil dus vrijwel zeker weten of ik ook garantie heb.
Als er twee 'adjecent dead pixels' of drie binnen 15mm op een scherm aanwezig zijn heb ik garantie. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het (een, twee of drie) dode pixels zijn. Eén dode pixel is altijd zeer goed zichtbaar. De andere twee (boven en onder) hangen een beetje van de kijkhoek af. Je ziet ze altijd maar niet zo scherp als de middelste.
Aangezien ik deze monitor wil verkopen (te groot) is het wel belangrijk dat ik een degelijk product verkoop. Of in ieder geval weet wat ik verkoop!
Zie je op de onderstaande foto's drie dode pixels? Of zijn het subpixels of iets anders?
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h283/Timx2/dodepixels.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h283/Timx2/dodepixels3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h283/Timx2/dodepixels2.jpg

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Elk pixel defect valt volgen mij binnen de garantie tenslote hoort je product de eerste 2 jaar gewoon goed te zijn.
Je kan hem beter terugsturen naar je retailer dan sta je sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468992

Terugsturen, geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
maarten12100 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:16:
Elk pixel defect valt volgen mij binnen de garantie tenslote hoort je product de eerste 2 jaar gewoon goed te zijn.
Je kan hem beter terugsturen naar je retailer dan sta je sterker.
Dat is helaas niet waar. Vaak mag je het scherm pas komen omruilen vanaf 3 dode/luie (sub)pixels, dit verschilt echter per scherm.

Als ik het zo vluchtig zie heeft Timx2 in dit geval gewoon recht op garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 08-08-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 19:40
Wet kopen op afstand.. binnen 14 dagen retour ongeacht de reden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rann schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:22:
Wet kopen op afstand.. binnen 14 dagen retour ongeacht de reden ?
Het is 7 werkdagen ingaand op dag van levering bij klant.

Ik zou dit via de winkel afhandelen, daar heb je het product gekocht en die moet ook de garantie afhandeling doen.

Pixel defecten zijn altijd een lastig punt geweest. Maar in mijn mening is het simpel. Een product mag geen defecten hebben. En een dode pixel is in mijn ogen een defect. Dus terug naar winkel en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
geforce5_guy schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:25:
[...]
Het is 7 werkdagen ingaand op dag van levering bij klant.
Nee het is 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435555

het zijn 3 dode pixels, even contact met de winkel opnemen. Als het een nette winkel is handelen ze dit zonder mopperen af. Anders inderdaad gewoon retour ongeacht reden en een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Bedankt voor de reacties tot dusverre. Hoewel ik nog steeds opzoek ben naar iemand die voor me kan vaststellen of dit 3 dode pixels zijn zal ik de situatie iets verder proberen uit te leggen.

Teruggaan naar de retailer is geen optie meer. Ik heb het beeldscherm bij Hiq24.de in Duitsland aangeschaft. Dit is net bij mij over de grens en had een gunstige prijs (€169,-). Voorheen ben ik altijd tevreden geweest over deze shop.
In ieder geval heb ik direct nadat ik het probleem constateerde een telefoontje gepleegd naar Hiq24. Ik kon terugkomen en ze zouden controleren of het daadwerkelijk dode pixels waren. Zo ja, dan kon ik, mits onbeschadigd, het exemplaar omruilen.
Aangekomen bij de shop gaf ik het beeldscherm af aan de meneer achter de balie en hij zou achter wel even controleren wat er mis mee was. Na een kleine tien minuten kwam hij op hoge poten terug en vroeg bijna kwaad wat voor idioot ik was. Ik kon totaal niet met apparatuur omgaan zei hij want het de hele achterkant zat binnen enkele uren vol krassen. Bijna trots liet hij me de krassen zien. Ik zei op mijn beste Duits dat het geen krassen waren maar het meer iets van vegen weg had. Ik heb ook verteld dat die krassen er nog niet op zaten toen ik het scherm aan hem overhandigde. Meneer mompelde nog wat en zei dat hij zou kijken wat hij kon doen en liep weer terug naar achteren.
Vijf minuten later mocht ik mee naar de werkplaats om het probleem aan te wijzen want ze konden toch echt niets waarnemen. Nogal logisch, met een zwart scherm... Op mijn verzoek werd het beeld wit gemaakt en wees ik hem op de plek. Hij bekeek de plek aandacht en concludeerde dat het ook een kras was. Dat was ook logisch beweerde hij want de achterkant zat ook vol met krassen! Dit accepteerde ik niet en er kwam een tweede persoon kijken. Hij kon beide niet uitsluiten... Uiteindelijk heb ik de baas nog te spreken gekregen maar hij vertelde me dat, ongeacht het probleem, hij het scherm niet meer terug kon nemen gezien de staat. Wel wilde de goede man het scherm via zijn winkel verkopen en de verkoopprijs verrekenen met een nieuw scherm... 'geweldige service'. Ik heb daarna gezegd wat ik van zijn bedrijf vond, heb mijn scherm gepakt, heb nog expliciet moeten vragen naar het aankoopbewijs (want dat lag niet meer in de doos...) en ben vertrokken. Het is jouw woord tegen dat van tien medewerkers. Dat heeft toch geen zin.
Kortom, de volgende keer controleer ik eerst een scherm voordat ik ermee de deur uitloop en mocht ik het onverhoopt nog eens terug moeten brengen dan open ik de doos voordat iemand ermee wegloopt want ik ben ervan overtuigd dat zij die vegen er op hebben gemaakt. De betreffende vegen zijn nu overigens weg (vochtig doekje doet wonderen!).

Dus nee, via de retailer heeft geen zin en mijn hoop is nu gevestigd op Asus.

Wat de garantie betreft stuurde Asus mij het volgende:

1. TFT LCD defect policy
Despite the highest possible standards, the intricate manufacturing of thin-film
transistor (TFT) liquid crystal display (LCD) screens may still produce slight visual
imperfections. These visual imperfections do not impair the performance of your Eee
Pad.
However, ASUS will provide the warranty service for your ASUS Eee Pad’s TFT LCD
screen only if there are at least:
(a) 3 bright dots or 5 dark dots or 8 bright and/or dark dots in total; or
(b) 2 adjacent bright dots or 2 adjacent dark dots; or
(c) 3 bright and/or dark dots within an area 15 mm in diameter.

(Please note: A bright dot is a white or sub-pixel that is always on under BLACK
pattern. A dark dot is a black or sub-pixel that is always off under patterns excluding
black.)
The inspection conditions are:
- Not less than 30cm distance, in a straight line, between TFT screen and inspector.
- Room temperature between 20-40℃
- Lighting is between 300 and 500 lux
These TFT LCD screen warranty conditions are offered by TFT LCD manufacturers.
ASUS will therefore, provide limited panel replacement service.[/quote]
[quote]

Ondanks dat er gesproken wordt over Eee pad's gelden deze voorwaarden voor alle LCD-schermen. Dit is mij verzekerd door een werknemer. Maar het is dus niet zo dat je bij elke defecte pixel recht heb op een nieuw beeldscherm. Daarnaast brengt Asus alle kosten in rekening als blijkt dat je geen recht heb op garantie. Die voorwaarden bevallen me sowieso al niet. Zeker niet als ik de voorwaarden vergelijk met die van Corsair want met hen heb ik echt goede ervaringen!

Tot dusverre heb ik nog niet van een Asus medewerker vernomen dat ik recht heb op garantie. Niet eens dat de kans groot is! Dat zal ik waarschijnlijk pas krijgen als ik akkoord ga met de voorwaarden.

Mijn vraag luidt dan ook nog steeds: heb ik recht op garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Asus heeft volgens mij gewoon 30 dagen dode pixel garantie?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435555

valt het niet onder C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Ja, dat is wat ik hoop althans. Maar omdat de onderste en bovenste 'dode' pixel iets lichter van tint zijn dan de middelste hoop ik wel dat ze alle 3 als dood geteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Ik ben er, mede dankzij de reacties hier, vrijwel zeker van dat het om een drie- of zelfs viertal dode pixels gaat. Ik ben benieuwd hoe de afhandeling van Asus nu verder gaat. Ik zal dit topic regelmatig updaten zodat jullie ook geïnformeerd worden over RMA beleid van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Ik heb van Asus het volgende antwoord gekregen:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben van u een aanmelding ontvangen voor een Asus LCD met serienummer <...>.

Helaas kunnen wij deze Asus reparatie aanvraag niet in behandeling nemen aangezien deze Asus LCD volgens onze gegevens via Duitsland is ingekocht. Om deze alsnog voor RMA aan te melden raden wij u aan om contact op te nemen met de firma waar deze destijds is gekocht.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Van zo'n antwoord wordt het me echt niet goed. Heb je 1,5 week mailcontact gehad met een Asus medewerker, ben je er eindelijk vrijwel zeker van dan dat het drie dode pixels zijn en dan krijg je zo'n waardeloos antwoord. Ik vraag me af waarom we uberhaupt een Europese Unie hebben... als ik hem nou in China of Amerika had gekocht... maar Duitsland!?

Terug naar de retailer is geen optie meer. Deze weigert iedere medewerking.

Ik heb mijn vertrouwen, na vele jaren trouwe Asus gebruiker, verloren in dit bedrijf. Het is prima zolang het werkt maar zoals mijn vermoedens (en berichten op fora) al deden vermoeden is de RMA niet geweldig. De enige mogelijkheid die nog rest is contact opnemen met Asus Duitsland maar dan vrees ik dat ze geen RMA aanvragen accepteren vanuit het buitenland.

Nee, deze monitor gaat voor een leuke prijs marktplaats op en dan zoek ik een monitor van een betere fabrikant. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:36
Ik zou toch even contact opnemen met Asus Duitsland , iemand moet toch aansprakelijk gesteld kunnen worden lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
FredjeK schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:49:
Ik zou toch even contact opnemen met Asus Duitsland , iemand moet toch aansprakelijk gesteld kunnen worden lijkt me zo.
Lijkt mij ook asus heeft meestal best wel een goede regeling heb toevalig een moederbord besteld in Duitsland maar dat zal wel geen probleme opleveren (is ook niet van asus en ik verwacht niet dat ie kapot gaat)

Terug naar het punt het maakt niet uit of je nou in Nederland of Duitsland besteld hebt maar als je in Duitsland bestelt krijg je volgens mij wel de rechten van de Duitste consument inplaats van de Nederlandse.
Ik denk dat Asus Duitsland gewoon de RMA accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468992

Nou ja, je hebt niets met ASUS te schaften natuurlijk. Terug naar die winkel met correspondentie van ASUS mee. ASUS in kennis stellen.

BTW ja, ik heb je verhaal gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
To be continued,

Ik heb Asus Duitsland maar eens gecontacteerd.

Ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom via asus zelf? Je hebt een overeenkomst met de winkel waar je het scherm aangeschaft hebt, niet met asus. Ik zou dus lekker terug gaan naar de winkel en die het zelf laten oplossen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

geforce5_guy schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:25:
Waarom via asus zelf? Je hebt een overeenkomst met de winkel waar je het scherm aangeschaft hebt, niet met asus. Ik zou dus lekker terug gaan naar de winkel en die het zelf laten oplossen,
Heb je het topic gelezen? Topicstarter is "beschuldigd" van het kapot maken van zijn eigen scherm en is met ruzie de winkel uit gegaan...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
En hier eindigt het verhaal wat betreft Asus.

Asus Nederland: we kunnen als nog niets voor u betekenen omdat de aankoop in Duitsland heeft plaatsgevonden.
Asus Duitsland: we kunnen de RMA aanvraag niet aannemen omdat u woonachtig in Nederland bent.
Retailer: Wij weigeren elke verdere medewerking.
Rechtsbijstand: bedrag te klein om actie te ondernemen.

Zeer teleurgesteld in Asus en Hiq24.de. Ik leg me er bij neer en zal de monitor verkopen.
Pagina: 1