programmeren WP7.5 / WP8

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik ben mij een beetje aan het oriënteren op het programmeren van Apps voor Windows Phone. Het zal niet snel hoogstaand programmeerwerk worden, eerst maar eens wat hobby appjes om te kijken of het iets voor me is. Mijn programmeerkennis is zwak; ik heb wat ervaring met html/scriptjes en visual basic, maar dat was het dan ook wel.

Maar nu vroeg ik mij af: is het verstandig om nu maar gewoon te beginnen met de WP7.5 SDK en in C# het één en ander gaan proberen met behulp van de vele aanwezige tutorials en websites?

Of is het qua potentieel slimmer om me al direct op WP8 te storten (met het nadeel dat er nog veel minder resources beschikbaar zijn)? Mij lijkt het dat het qua markt/ecosysteem slimmer is nog even in WP 7.5 te blijven, zeker gezien mijn programmeerwensen. Maar in hoeverre snij ik mezelf hiermee in de vingers over een jaar of 2?

bvd

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-08-2012 14:34 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WP7.5 (of 7.8 dan maar) stopt gewoon over 3 maanden. Dus wachten op WP8 lijkt me beter, zeker gezien de nieuwere/modulaire manier van programmeren.

Hierdoor kan je een groter publiek bereiken aangezien een app voor WP8 ook zeer simpel werkend te krijgen is op een Surface-tablet of zelfs een Windows8-desktop.

Groter publiek -> meer trial-downloads -> mogelijk meer omzet.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 08-08-2012 14:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik dacht met de backwards compatibility van WP8 heb je als je start met WP7.5 voorlopig nog een hele schare WP7.8 telefoons die je bedient én komen er steeds meer WP8 telefoons bij. Zeker omdat ik zelf voorlopig geen WP8 phone heb lijkt developpen voor 7.5 me dus slimmer? Of is over pakweg 1-1,5 jaar de overstap van 7.8 naar 8 echt zo groot dat alles wat ik geleerd heb weer de prullenbak in kan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
DeNachtwacht schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:36:
Ik dacht met de backwards compatibility van WP8 heb je als je start met WP7.5 voorlopig nog een hele schare WP7.8 telefoons die je bedient én komen er steeds meer WP8 telefoons bij. Zeker omdat ik zelf voorlopig geen WP8 phone heb lijkt developpen voor 7.5 me dus slimmer? Of is over pakweg 1-1,5 jaar de overstap van 7.8 naar 8 echt zo groot dat alles wat ik geleerd heb weer de prullenbak in kan.
Volgens mij werken apps voor 7.5/8 gewoon zonder aanpassingen ook op op WP8. Dat zal nu zo zijn, en over anderhalf jaar nog steeds. Andersom werkt het gegarandeerd niet, dus ik zie niet in waarom je je puur op WP8 zou richten als je niet de specifieke features van dat platform gaat gebruiken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:08
MAX3400 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:33:
WP7.5 (of 7.8 dan maar) stopt gewoon over 3 maanden. Dus wachten op WP8 lijkt me beter, zeker gezien de nieuwere/modulaire manier van programmeren.[...]
Dat lijkt me juist niet handig. Er verschilt niet zoveel tussen programmeren voor WP7 en WP8. Veel van de dingen zullen precies hetzelfde werken. Het is dan ook gewoon handig om lekker voor WP7 alvast te beginnen. Heb je meteen wat meer kennis over C# en XAML (de basis voor WP8 ook).
Zoals al is gezegd zijn de WP7 apps gewoon te gebruiken op WP8, dus daar meot je het ook niet voor laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb dit gratis eBook van Microsoft gevonden, is dat een goede eerste stap denken jullie?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51
Gewoon nu beginnen met wp7 programmeren. Je apps zullen het ook gewoon doen op wp8 en de nieuwe zaken die alleen voor wp8 werken kun je dan altijd nog oppikken. Dus absoluut geen reden om niet NU al te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:08
DeNachtwacht schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:38:
Ik heb dit gratis eBook van Microsoft gevonden, is dat een goede eerste stap denken jullie?
Ja, dat is een prima eerste stap. Verder is het wellicht ook handig om te gaan kijken naar de tutorials op create.msdn.com (bijv. de getting started tutorials).
Houd er bij dat boek wel rekening mee dat het wellicht wat outdated kan zijn op een paar punten. Ik geloof dat dat boek voor WP7 en niet 7.5 is gemaakt. Dat hoort echter, vooral in het begin, geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Dank voor deze reacties. Aansluitende vraag dan: zijn er wezenlijke verschillen in programmeren dan tussen WP7 en 7.5?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04
Tussen WP7 en WP7.5 niet. Tussen WP7 en WP8 dan weer wel, maar dat valt eigenlijk wel mee. Werk je eerst eens in in het .NET Framework, dan zijn we weer enkele jaren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Volgende probleem: ik werk naast mijn W7 desktop regelmatig op een OSX laptop. Voor zover ik het overal zie is er geen mogelijkheid hierop aan de slag te gaan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Programmeren doen we niet in Mobile, dus ik tik je topic door naar de Devschuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:45

alienfruit

the alien you never expected

Ja, hoor, je kan gewoon VMWare Fusion of Bootcamp gebruiken en vervolgens Windows op je Macbook installeren. Ik heb zelf alleen Macbook en gebruik dus Windows op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 15:09

NetAmp

"for indoor use only"

Mag ik dit topic even naar boven 'schoppen'?

WP7.nl schrijft in hun artikel Windows Phone 8 SDK beschikbaar:
"Developers die zich binnen de komende 8 dagen registreren voor een developer account (waarmee je dus apps ook daadwerkelijk in de Windows Phone stores kan publishen) betalen in plaats van de normale $99 maar $8."

Dat zijn de kosten voor een jaar abonnement. Daarna wordt het automatisch verlengd tegen het dan geldende tarief, tenzij je voor die tijd weer opzegt natuurlijk.

Ook bevestigt Joe Belfiore dit nieuws op Twitter:
"Hey devs.. If u haven't registered to build apps for #WP .. We're dropping registration to $8 (from $99) for EIGHT DAYS! SIGN UP NOW!"

N.B. hij merkte ook op: "Although it says $99 (hey, it’s an 8 day only promotion), you'll be credited back the difference on your credit card within 30-45 days"

En dat staat er inderdaad bij op de Windows Phone Dev Center wanneer je wilt aanmelden.

Ik moest nu € 75,00 afrekenen... is nog te overzien he, ik ga er maar vanuit dat ik het verschil dan later terugkrijg. (Of dat ik een briljante app bedenk om te verkopen, waarmee ik de abonnementskosten ruimschoots compenseer :9 daar heb ik nog even de tijd voor. En ach, anders steun ik sowieso dit platform waarop ik graag wil overstappen - wanneer de Lumia 820 (of misschien 920) eindelijk te koop is B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
De windows phone 8 SDK kan alleen geinstalleerd worden op Windows 8, terwijl de Windows 8 SDK wel op Windows 7 geinstalleerd kan worden... Om in te haken op NetAmp, als je student bent kun je eenvoudig een account krijgen via Dreamspark voor de WP marketplace en de Windows store.
Pagina: 1