Pc upgraden (maximaal €600 beschikbaar).

Pagina: 1
Acties:

• diddyd0nut
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
Hallo mensen!

Ik zit er al een tijdje aan te denken om met computer te upgraden (deze gebruik ik het meeste voor games)
Op dit moment heeft mijn computer deze specificaties.

- Intel core i7 CPU 920 2.67GHz
- Sapphire radeon HD 6970 2048MB
- 12GB DDR3 geheugen
- OCZ ZX850W
- DVD-RW Dual Double layer BD-ROM
- 2x1TB HDD
- Acer FX58M moederbord met intel x58 chipset

Ik hoop dat ik alles nu heb, zo niet laat het me a.u.b weten. Zoals er bovenaan al staat gebruik ik deze computer voor het gamen. Zelf dacht ik er aan om een nieuw moederbord,processor, Ram geheugen, SSD schijf en een behuizing te kopen. De dvd-rw dual double layer, grafischekaart, hardeschijven en voeding wilde ik graag behouden in mijn nieuwe computer. natuurlijk heb ik al wat rond lopen neuzen en heb een paar onderdelen gevonden maar vroeg me af of dat wel goed bij mijn pc past.

De volgende onderdelen had ik in mijn gedachten
- 970 Extreme3 moederbord van ASRock
- FX-8120 Processor
- 12 Gb nieuw werkgeheugen 3 modules van 4GB (heb nu 6 modules van 2 GB)
- een 120-128GB SSD (geen idee welke ik hier moet kiezen en waar ik op moet letten)
- tot slot een mooie behuizing (wat raden jullie aan een big-tower of een midi-tower)

Ik heb geen voorkeuren in merken en ben ook zeker geen computer expert, vandaar deze post.
Wel hoop ik dat mijn pc niet het geluid gaat maken van een opstijgend vliegtuig. de pc hoeft niet helemaal stil te zijn maar mag ook niet te veel lawaai maken.
Ik heb geen voorkeuren in energieverbruik etc.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het upgraden van mijn game computer, Als ik beter iets anders kan vervangen om mijn game ervaring te verbeteren zou ik dat graag willen horen. :?

Groetjes,
Diddyd0nut

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:47
Qua gaming gaat je upgrade geen verbetering opleveren. Die i7 die je nu hebt is namelijk geen bottleneck tijdens het gamen. Ook is je videokaart nog prima. Ik zie dus niet echt een reden waarom je zou willen upgraden.

Het aanschaffen van een SSD is altijd een goede optie. Neem hiervoor een samsung 830 of crucial M4 (welke op dat moment het goedkoopste is, is de beste keus.

Verder zou ik eerder investeren in een goede CPU koeler bijvoorbeeld scythe mugen 2 of scythe mine 2. Hierdoor kun je je cpu een beetje overklokken wanneer deze een bottleneck begint te vormen. Overstappen op een AMD bulldozer platform heeft echter weinig zin.

• diddyd0nut
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
Erg bedankt voor je snelle reactie! die SSD wilde ik sowieso al halen. Ik heb echter geen idee hoe ik mijn cpu moet overklokken maar dat is vast op internet te vinden. nogmaals bedankt!