Advies voeding 650 vs 750 wat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418166

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik twijfel over de voeding die moet komen voor mijn nieuwe game pc (desktop).
Mijn pc is als volgt:

i5 3570K
ASUS GTX670-DC2T-2GD5
Cooler master HAF X
Scythe mugen 2 rev b
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Corsair Vengeance
Seagate Barracuda 3TB
Corsair Enthusiast TX650M (voeding)
LG GH24NS90 zwart optische drive
Samsung 128 GB

In de toekomst (na 2/3 jaar wanneer mijn pc de nieuwste spellen niet meer aan kan) zal ik mijn CPU overklokken naar zo'n 4.6/4.8 GHZ. Hiernaast zal ik een tweede ASUS GTX670-DC2T-2GD5 aanschaffen die
dan hoogstwaarschijnlijk in prijs gedaald is. Beide kaarten worden later ook overgeklokt, maar naar welke snelheden? Dat is mij nog onbekend.

Adviseren jullie mij 650, 700 of 750 wattt?

Mijn dank aan de Reply-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435555

Nou ben ik geen kenner van voedingen maar ik zou zeggen dat een top merk 700 watt het zou moeten kunnen trekken. maar vanwege de overclocks misschien toch iets ruimer pakken met 750 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het zou allemaal prima een goede 550W voeding kunnen draaien, zelfs met zulke overkloks. Maar er zijn ook 850W voedingen te koop die het echt niet aan kunnen. :)

Maar weet je zeker dat je over 2/3 jaar een extra GTX 670 wil? Ding is dan heel erg verouderd. Niemand koopt nu ook meer een HD5850 of HD5870 welke nog geen eens 3 jaar oud is. Simpelweg omdat er veel betere videokaarten zijn, nieuwe futures, veel lager verbruik, enz.

Normaal gesproken zou je zo'n videokaart vervangen door een nieuwe videokaart welke niks meer verbruikt maar wel dubbel zo snel is en de huidige verkopen.

De Corsair TX650M heeft iig niet genoeg aansluitingen voor twee GTX670's.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, dus het rendement loopt nogal uiteen. (denk niet dat je snel tegen die zo'n slechte voeding aanloopt met een beetje speurwerk). De kans is groot dat ik een tweede GTX670 haal want die SLI opstelling levert bij de nieuwere Battlefield games wel een mooie prestatiewinst. In FPS uitgedrukt zo'n 72 procent. Kan net genoeg zijn om een nieuw spel vloeiend te kunnen spelen en geen nieuwe dure high-end kaart aan te hoeven schaffen.

Welke goede voeding heeft genoeg aansluitingen voor twee GTX670?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435555

Met deze voeding gaat het zoiezo wel lukken:

http://tweakers.net/price...ir-hx750w.html#tab:prices

misschien dat het zelfs met minder kan, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog andere suggesties? of is dat wel ongeveer de prijs waar ik aan moet denken? een 700, 750 of 800 wat voeding die goed is voor een lagere prijs? die een SLI opstelling aan kan.

Corsair Gaming Series V2 GS800 800W lijkt mij een mooie.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 418166 op 08-08-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 418166 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:49:
Oke, dus het rendement loopt nogal uiteen.
Heeft niks met rendement nodig, maar met kwaliteit.
Een 500W voeding met een rendement van 50% kan nog steeds 500W leveren alleen bij volledige belasting trekt die 1000W uit het stopcontact. :p
De kans is groot dat ik een tweede GTX670 haal want die SLI opstelling levert bij de nieuwere Battlefield games wel een mooie prestatiewinst. In FPS uitgedrukt zo'n 72 procent. Kan net genoeg zijn om een nieuw spel vloeiend te kunnen spelen en geen nieuwe dure high-end kaart aan te hoeven schaffen.
Is eigenlijk nog nooit interessant geweest om te doen en dat zal het over twee/drie jaar waarschijnlijk ook echt niet zijn, maar ja als je het wil. :p
Welke goede voeding heeft genoeg aansluitingen voor twee GTX670?
Heel veel, wat zijn de eisen aan de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoeveel stroom die vreet. Maakt me eigenlijk niks uit. Als het maar niet de spuigaten uit loopt en mijn ouders gaan klagen. De eisen aan de voeding zijn de hieronder genoemde onderdelen met de in de eerste post genoemde overkloks. :

i5 3570K
ASUS GTX670-DC2T-2GD5
Cooler master HAF X
Scythe mugen 2 rev b
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Corsair Vengeance
Seagate Barracuda 3TB
LG GH24NS90 zwart optische drive
Samsung 128 GB

Wat vond je van de Corsair Gaming Series V2 GS800 800W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 418166 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:49:
hoeveel stroom die vreet. Maakt me eigenlijk niks uit. Als het maar niet de spuigaten uit loopt en mijn ouders gaan klagen. De eisen aan de voeding zijn de hieronder genoemde onderdelen met de in de eerste post genoemde overkloks. :
Hoeft dus niet modulair te zijn zoals de Corsair die je eerst noemt?
Hoeft ook niet de meest stille voeding te zijn?
Budget?
Wat vond je van de Corsair Gaming Series V2 GS800 800W?
Duur en overdreven en daarnaast is die wel heel anders dan de voeding die je eerst noemt. De TXM is een modulaire voeding de GS V2 is dat niet een heeft een LED fan. Meeste mensen hebben liefst een voorkeur voor één van beide of beide, jij niet?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gelezen wat modulair inhoud, maar ik kan voor mij niet echt een afweging maken of ik dat nodig heb of niet. De voeding hoeft niet super stil te zijn, als hij maar niet meer geluid maakt dan een mugen 2. Er hoeft niet perse led verlichting in te zitten.
In welk opzicht vond je die voeding overdreven?
Budget tot de 110 euro. Gewoon een ding met een mooie prijs kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Modulair heb je in principe nooit nodig, het is een keus. Modulair heeft als voordeel dat je het kabelmanagement goed kunt regelen (niet alle kabels hoeven geconnect te worden) maar daar betaal je meestal iets meer voor. Qua performance zou het niets uit moeten maken of je voor modulair of non-modulair gaat.

pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2
pricewatch: XFX PRO650W
pricewatch: XFX PRO750W
pricewatch: XFX PRO850W
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750 V2
pricewatch: Corsair Enthusiast TX850 V2

Naar mijn weten zijn dit allemaal voedingen die een GTX670 setup met overclocks aan moeten kunnen (zowel qua power op de 12v rail alsmede de connectoren voor de kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan ga ik voor de TX750 V2 of de TX750M, aangezien ik geen voedingen van eenzelfde wattage tegenkom met een goede prijskwaliteitsverhouding. Onderin de Haf X kast is plaats voor een voeding. Ziet een modulaire voeding er een stuk beter uit in een kast met raam?
En hou ik anders echt veel snoeren over met mijn opstelling?

Verder heb ik nog een paar mooie gevonden:
Cooler Master Silent Pro M2 720W

Cooler Master GX 750W

Cooler Master GX 750W v2

Iemand een mening over deze voedingen

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 418166 op 09-08-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Ik zou de Corsair HX750W Silver pakken, of Seasonic M12II 750W, groot voordeel van HX750 is 7 jaar garantie vs 3 jaar Seasonic en 5 jaar voor TX.
De CM's zou ik maar laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zarrack schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 07:51:
pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2
pricewatch: XFX PRO650W
pricewatch: XFX PRO750W
pricewatch: XFX PRO850W
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750 V2
pricewatch: Corsair Enthusiast TX850 V2

Naar mijn weten zijn dit allemaal voedingen die een GTX670 setup met overclocks aan moeten kunnen (zowel qua power op de 12v rail alsmede de connectoren voor de kaarten).
De Corsair TX650 V2 heeft niet genoeg aansluitingen. Maar waarom alleen de keuze uit deze zes Seasonic SS-xx0AM voedingen. En waarom twee 650W, 750W en 850W voedingen. Als hij een 650W voeding nodig heeft waarom dan 750W of 850W noemen. Als hij een 750W voeding nodig heeft waarom dan een 850W adviseren en een 650W is dan al helemaal vreemd. Heeft hij één van 850W nodig waarom adviseer je dan ook 650 en 750W? Ik mis de hele logica.
Anoniem: 418166 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:09:
Dan ga ik voor de TX750 V2 of de TX750M, aangezien ik geen voedingen van eenzelfde wattage tegenkom met een goede prijskwaliteitsverhouding. Onderin de Haf X kast is plaats voor een voeding. Ziet een modulaire voeding er een stuk beter uit in een kast met raam?
Nee bij de HAF X kun je alles perfect weg werken en zou modulair of niet niet echt uit moeten maken.
Verder heb ik nog een paar mooie gevonden:
Cooler Master Silent Pro M2 720W
Redelijke voeding, maar te duur.
Cooler Master GX 750W
Bagger voeding
Cooler Master GX 750W v2
Matige voeding

pricewatch: XFX PRO650W is een goede voeding voor een goede prijs.
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE is een stapje beter voor stuk efficienter en levert ook meer dan genoeg vermogen voor twee GTX 670's en overkloks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het nogal verwarrend dat ik volgens http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp zo´n 650 watt nodig heb.en vervolgens een hele boel voedingen met verschillende wattages om mijn hoofd gegooid krijg =P

Die onderste (ookal is hij efficient) vind ik dan getalsmatig gezien een beetje riskant (550watt) en daarnaast is hij niet veel goedkoper dan de TX750 V2 van corsair.
Die voeding van XFX is aantrekkelijk. Bedoelde je met de zin hierboven dat de XFX PRO650W ook meer dan genoeg vermogen levert voor twee 670's en overkloks?

een vriend van mij heeft ook een haf X kast, met i5 2500k (4.5GHZ), cooler master v8, standaard moederbord, fan controller, Crossfire 6950, 1TB harde schijf en 8 gb geheugen.
Hij gebruikt hiervoor een 750 watt van corsair van circa 100 euro. Het typenummer weet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 418166 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:09:
Die onderste (ookal is hij efficient) vind ik dan getalsmatig gezien een beetje riskant (550watt) en daarnaast is hij niet veel goedkoper dan de TX750 V2 van corsair.
Is niet veel goedkoper, maar wel stukje beter. ;)
GTX 670 verbruikt max 175W tijdens Furmark, tijdens games zit de max zo rond de 150W. Dus bij twee zit de max rond de 300W tijdens games en 350W bij het onrealistisch zware Furmark.
CPU met overklok zal hooguit 125/150W verbruiken, rest hooguit 25W. Komt er dus op neer dat zelf in de meest ongunstige situatie het als nog makkelijk kan. Ga er maar vanuit dat je niet veel meer dan 400W (haal je misschien niet eens) uit de voeding zal trekken met overkloks en twee GTX 670's.
Die voeding van XFX is aantrekkelijk. Bedoelde je met de zin hierboven dat de XFX PRO650W ook meer dan genoeg vermogen levert voor twee 670's en overkloks?
Meer dan genoeg anders had ik hem niet genoemd. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is dan een mooie mogelijkheid inderdaad. kwa prijs/kwaliteit. Hoe lang gaat die voeding ongeveer mee?
Ik ga deze setup zo'n 5/6 jaar gebruiken.
Maar wat vond je van die site, want als minimum volgens die site heb ik 750 wat nodig volgens de volgende
instellingen:
1 phycical cpu
high end desktop
lga 1155
90 TDP
Overclock naar 4500 1.6 v core(gegokt)
2 sticks ram
nvidea sli 670
7200 hdd
1 cdrom 1dvdrom
2usb devices
fancontroller
3 140mm fans 1 250 mm fan en 1 250mm led fan zie http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6638
90 system load
30 capacitor aging

Bedankt voor je hulp! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 418166 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:38:
Dat is dan een mooie mogelijkheid inderdaad. kwa prijs/kwaliteit. Hoe lang gaat die voeding ongeveer mee?
Ik ga deze setup zo'n 5/6 jaar gebruiken.
Na de processor welke haast nooit kapot gaat komt de voeding (mits goed exemplaar en geen bagger) welke als laatste stuk gaat. Kans dat het geheugen, moederbord, videokaart, geheugen, hardeschijf, DVD brander ermee ophoud is dus groter. ;)
Maar wat vond je van die site, want als minimum volgens die site heb ik 750 wat nodig volgens de volgende
instellingen:
Zijn zoveel van die site's en ze komen allemaal met zoveel verschillende antwoorden, maar één ding hebben ze gemeen je kunt er niks mee. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus...
Dan komt het erop neer dat een leek zoals mij op voedingen gebied uit kan gaan van een website, waarop je heel specifiek je systeem in kan voeren en er een wattage uit rolt. Of iemand die je verteld dat je zoveel watt niet nodig hebt en er maar vanuit gaat dat hij gelijk heeft.
Dan vertrouw ik er maar op dat jij er genoeg verstand van hebt, want dan kan mij dan al gauw zo'n 30 euro schelen.

Wat vind je van deze voeding?
Antec HCG-620 High Current Gamer 620W (75 euro) zilver award op hardware.info
en deze
Corsair Gaming Series V2 GS600 600W (omdat je die 800wat duur en overdreven vond)

Aangezien van die XfX pro 650 maar 1 goedkope aanbieder heeft die een langere levertijd bied dan 12 dagen.
Pagina: 1