Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 18:21

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
Beste Mede-tweaker(s)

Op het moment ben ik bezig mijn nieuwe PC samen te stellen. Echter heb ik een paar vragen waar ik iemand anders zijn mening over wil hebben. Deze vragen zullen onder aan het topic terug komen. Ik hoop dat ik met deze post een duidelijk beeldschep, mochten er toch nog vragen zijn stel deze gerust dan probeer ik het zo helder mogelijk toe te lichten.

Mijn huidige PC:
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor AMD Phenom X4 9550 45 °C
RAM 4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 401MHz (6-6-6-18)
Moederbord PEGATRON CORPORATION NARRA3 (Socket AM2 )
Graphics 1024MBGeForce 9800 GT
Harde schijven 466GB Seagate ST350062 0AS SCSI Disk Device (ATA)
119GB SAMSUNG SAMSUNG SSD 830 Seri SCSI Disk Device (SSD)

Zoals te zien aan vervanging toe! 8)7

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het standaard gebruik zoals internet & afspelen van 1080P series en films, maar het gaat voornamelijk om het draaien van de nieuwste games liefst natuurlijk op de hoogst haalbare settings. Af en toe zal de PC ook worden gebruikt voor een VM. De PC zal worden aangesloten op twee 24 Inch monitoren 1920x1200.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro kosten. Alles wat er onder blijft is mooi meegenomen. Mochten er aanzienlijke updates zijn waardoor ik net boven het budget uitkom dan is dit geen probleem. 50 a 100 euro meer of minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Wat mee komt naar het nieuwe systeem is:
Samsung SSD 830 – 128 GIG
Seagate HDD
2 x HP Compaq LA2405wg (Scherm) 1920x1200
Lightscribe Blueray Disc player
g5 gaming muis
k300 Logitech toetsenbord
Logitech z-323 Speaker set.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 76,95€ 76,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,95€ 35,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 66,-€ 66,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,45€ 44,45
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,80€ 126,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,15

Twijfelpunt welke GPU te kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 414,96€ 414,96
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 387,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,96

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidea , aangezien mijn ervaring met de concurrent niet al te best is.
CPU Intel. Heb op dit moment een AMD, maar de benchmarks en posten op dit fora vertellen dat Intel op dit moment beter is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau gelieve zo stil mogelijk,
Energieverbruik & Grootte maken me niet heel veel uit.
Overclockbaar CPU & GPU

Toelichting gekozen onderdelen:
Cooler Master CM 690 II Advanced Overzichtelijke kast waarin ik kabel management kan toepassen, verder de mogelijkheid om USB 3 te gebruiken en wat ik zelf ook erg handig vindt is de mogelijkheid om een HDD snel aan te sluiten. Verder zocht ik naar ruimte om in te bouwen want ik heb hier niet super veel ervaring mee.

Scythe Mugen 2 Rev. B Aangezien ik mijn CPU wil overclocken ga ik niet voor de stockkoeler maar voor een custom koeler. Aangezien dit een van de beste koelers voor deze prijs is heb ik voor deze gekozen. Ik heb alleen gezien dat hij op moment slecht leverbaar is. Dit kan misschien een Mugen 3 worden aangezien leverbaarheid?

Intel Core i5 3570K Boxed Deze CPU is gekozen voor de overclockbaarheid, i7 is een overkill dus denk dat deze i5 prima is.

OCZ ModXStream Pro 600W Moet veruit genoeg zijn voor het draaiend houden van mijn systeem. Verder is hij Modulair wat makkelijker is voor kabelmanagement. Mocht er ooit een tweede kaart komen dan kan hij hem aan.

Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile Gekozen omdat ze op het moederbord onder de Mugen moeten passen dat is met low Profile het geval

Gigabyte GA-Z77X-D3H Van moederborden heb ik zelf niet veel verstand, ik zag dat deze in de review van tweakers goed uit de bus kwam. Hij bezit in principe alle features die ik nodig heb.

Asus GTX670-DC2T-2GD5 Of Gigabyte GV-N670OC-2GD
Dan de videokaart. Dit is punt waar ik het meeste over twijfel. Aangezien de gigabyte in de aanbieding is bij Alternate voor 389 en direct leverbaar. Toch raden een hoop mensen de ASUS GTX670 aan. Alleen is de levertermijn van deze kaart al een tijdje onbekend. Graag jullie menging hierover? Of moet ik hele anderen GPU nemen?

Dus in het kort nog even de vragen die ik heb.
  • Is een Mugen3 net zo goed als een mugen 2?
  • Gigabyte GA-Z77X-D3H een goede keuze bij deze setup of raden jullie een anderen aan?
  • Deze voeding goed of kan ik een beteren Bang for my buck vinden?
  • Het verhaal met de videokaarten voor welke zouden jullie gaan en waarom?
  • Heb ik iets over het hoofd gezien of raden jullie een hele anderen setup aan?
Ik hoop dat alles zo beetje duidelijk is!? Zo niet vraag maar raak!

Bij voorbaat dank alvast!

[ Voor 0% gewijzigd door Sevyx op 08-08-2012 14:36 . Reden: Foutje ]

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Aangezien die Asus top nergens leverbaar is is de Gigabyte echt de beste keus voor jou.

Ik heb zelf ook lang zitten twijfelen en ben uiteindelijk voor de 670 FTW van EVGA gegaan. Mede door de goede garantie en dat lawaai voor mij niet zo'n punt is. Jij hebt liever een stille GPU en dan ben je bij de Gigabyte goed. De FTW haalt wel hogere clocks dan een Gigabyte maargoed, het is dan stilte en koeling vs power

[ Voor 90% gewijzigd door devazox op 08-08-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
Het schilt ook ongeveer 40 euro in de prijs. Weet niet hoe groot performance verschil is maar zijn waarschijnlijk om een paar FPS gaan. Dus denk inderdaad dat de GV-N670OC-2GD een puikplan is. Geluid is vooral te weiden dat de PC op me kamer staat en aangezien hij wel is aanstaat terwijl ik op één oor lig is dat de beweegreden.

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Is een Mugen3 net zo goed als een mugen 2?
Mugen 2 is beter en nog steeds verkijgbaar, pak die
Gigabyte GA-Z77X-D3H een goede keuze bij deze setup of raden jullie een anderen aan?
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Ga je geen spijt van krijgen
Deze voeding goed of kan ik een beteren Bang for my buck vinden?
OCZ voedingen zijn geen geweldige voedingen. Het is ook geen onderdeel waar ik persoonlijk op zou gaan besparen. Ga liever voor een Corsair of Seasonic (en blijf wel modulair).
pricewatch: Corsair Enthusiast TX650M is een prima voeding, vind je dat teveel dan kun je nog beter voor een XFX gaan dan voor de OCZ. Persoonlijk zou ik voor de corsair gaan omdat die lekker stil is, de XFX maakt wat meer geluid (en is niet modulair).

Heb ik iets over het hoofd gezien of raden jullie een hele anderen setup aan?
Persoonlijk zou ik het geheel in een wat stillere behuizing stoppen. Ik heb zelf de FD R3, en vind dit echt een prachtbak. De pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black schijnt op alle vlakken verbeterd te zijn en je kan hier nog jaren een goede kast aan hebben.

De voeding en kast zijn nu misschien wat duurder dan je zelf had ingepland, maar dit zijn wel onderdelen die je jaren mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
De voeding heb ik aangepast in de setup. Ik vind idd dat je daar beter niet op kan bezuinigen. Wat ik juist zo makkelijk vond aan de CM2 behuizing was de HDD inprik mogelijkheid boven op. Ik ga nog even paar reviews over de kast lezen die jij gelinkt heb. Wel vind ik hem mooi strak en beter afgewerkt.

De PC zal er dan alsvolgt uitkomen te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 99,50€ 99,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,95€ 35,95
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 387,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Corsair Enthusiast TX650M€ 90,99€ 90,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,45€ 44,45
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,80€ 126,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 990,69

Iemand verder nog feedback? _/-\o_

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Als je een VM wil draaien zou ik er persoonlijk wat extra geheugen bij zetten. Had zelf 8GB maar heb dat uitgebreid naar 16GB. Moet wel zeggen dat ik er meestal 3 a 4 tegelijk heb draaien.

[ Voor 85% gewijzigd door LostinFFM op 09-08-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
Hoi, Ja dit zal maar incidenteel zijn. Normaal gesproken draaien ze op me server. Maar kan af en toe eentje migreren. Geheugen kan ik altijd nog bijkopen.

Iemand anders nog anderen feedback?

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Lijkt mij prima zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 12:33
Cyleo schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:59:
Deze voeding goed of kan ik een beteren Bang for my buck vinden?
OCZ voedingen zijn geen geweldige voedingen. Het is ook geen onderdeel waar ik persoonlijk op zou gaan besparen. Ga liever voor een Corsair of Seasonic (en blijf wel modulair).
pricewatch: Corsair Enthusiast TX650M is een prima voeding, vind je dat teveel dan kun je nog beter voor een XFX gaan dan voor de OCZ. Persoonlijk zou ik voor de corsair gaan omdat die lekker stil is, de XFX maakt wat meer geluid (en is niet modulair).
Inderdaad correct. Ook ik heb geen goede ervaringen met OCZ voedingen. Al 2 voedingen gehad die het een paar jaar begeven. Gelukkig nog binnen garantie.
De gekozen voeding is dan ook een zeer goede keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
Toch blijf ik het raar vinden dat de producten die hier afgeraden worden op newegg vaak goede reviews halen en flink verkocht worden. of is die site niet zo betrouwbaar?
Ik koop namelijk vaak iets op meningen en review, ervaringen zeggen meer dan specs toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

devazox schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:13:
Toch blijf ik het raar vinden dat de producten die hier afgeraden worden op newegg vaak goede reviews halen en flink verkocht worden. of is die site niet zo betrouwbaar?
Ik koop namelijk vaak iets op meningen en review, ervaringen zeggen meer dan specs toch
Newegg & Amerika = bagger.

Klinkt wat ongenuanceerd maar ik ken een paar Amerikanen die niet allemaal even goed geld verdienen en heb toevallig afgelopen weekend met eentje zijn build-lijstje doorgenomen. Als je dan goed beargumenteerd (in dit geval via IM) wat ik vind van onderdeel X of Y, krijg ik standaard 2 antwoorden:
- if it's not on Newegg, it's more expensive
- bulk-voucher or discount on this article

Allebei zijn waar; een Noctua-cooler or Thermalright is amper te vinden in de USA (of tegen flinke prijzen) waardoor dus "de beste coolers" op Newegg voor ons meteen een stukje minder interessant zijn. Ook is het daar dat als je een combi bestelt van mobo X + RAM Y + CPU Z, dat je zo 10 tot 50 dollar korting krijgt.

Tja, als je het als webshop zo aanpakt, krijg je vaker goede reviews. Desondanks, na de langdurige discussie, toch e.e.a. zo weten aan te passen dat het nog wel bij Newegg te verkrijgen is maar niet de hoogste score kreeg; puuuuur op basis van reviews van T.net, HWi en wat andere Europese sites.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
Dus kort samengevat heeft Newegg vooral goedkopere varianten van alle componenten en geeft dan ook nog korting? Ik zie namelijk ook vaak merken die hier niet eens verkrijgbaar zijn.

Maargoed heb mijn laatste aankoop dan ook niet gebaseerd op meningen daar, maar meningen hier en geen spijt van gehad haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
Ik bestel in iedergeval de onderdelen in Nederland dus zal heir geen "last" van hebben.

Iemand nog een inhoudelijke opmerking anders bestel ik de onderdelen morgenmiddag?

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk/bedenk even of je nog case-fans van Fractal wil bijbestellen; die zijn soms wat lastig leverbaar in NL maar passen wel mooi bij de behuizing. Zeker omdat je een vrij grove GPU in een kleine kast gaat zetten alsmede de CPU (bij virtualisatie-slagen) mogelijk langduriger laat stampen met bijkomende warmte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Als je toch bij alternate gaat bestellen, de cpu, mobo en geheugen zitten in een upgrade kit en is volgens mij een paar tientjes goedkoper dan ze los bestellen (dat was zondag iig wel zo, kit was niet leverbaar en losse onderdelen wel, moest ik 4xx betalen ipv 384 voor de kit).

http://www.alternate.nl/h...8GB/1007803/?tk=7&lk=4850

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx

Sevyx

Facta non verba!

Topicstarter
Ah bedankt voor de tip. Ik wou mobo geheugen en CPU ergens anders bestellen maar aangezien de grafische kaart die ik wil hebben bij alternate in de aanbieding is kan ik beter een gedeelte daar bestellen i.v.m. verzendkosten e.d. Moet dan alleen nog kijken waar ik een Mugen 2 vandaan tover.

Thx!

Edit: Iemand nog een goede site waar de Mugen 2 goed leverbaar is, mugen 3 is wel overall te vinden op voorraad. Is het kwaliteit verschil groot?

[ Voor 20% gewijzigd door Sevyx op 09-08-2012 16:50 . Reden: Extra vraag ]

Psn - Sevyxs

Pagina: 1