Beste Mede-tweaker(s)
Op het moment ben ik bezig mijn nieuwe PC samen te stellen. Echter heb ik een paar vragen waar ik iemand anders zijn mening over wil hebben. Deze vragen zullen onder aan het topic terug komen. Ik hoop dat ik met deze post een duidelijk beeldschep, mochten er toch nog vragen zijn stel deze gerust dan probeer ik het zo helder mogelijk toe te lichten.
Mijn huidige PC:
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor AMD Phenom X4 9550 45 °C
RAM 4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 401MHz (6-6-6-18)
Moederbord PEGATRON CORPORATION NARRA3 (Socket AM2 )
Graphics 1024MBGeForce 9800 GT
Harde schijven 466GB Seagate ST350062 0AS SCSI Disk Device (ATA)
119GB SAMSUNG SAMSUNG SSD 830 Seri SCSI Disk Device (SSD)
Zoals te zien aan vervanging toe!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het standaard gebruik zoals internet & afspelen van 1080P series en films, maar het gaat voornamelijk om het draaien van de nieuwste games liefst natuurlijk op de hoogst haalbare settings. Af en toe zal de PC ook worden gebruikt voor een VM. De PC zal worden aangesloten op twee 24 Inch monitoren 1920x1200.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro kosten. Alles wat er onder blijft is mooi meegenomen. Mochten er aanzienlijke updates zijn waardoor ik net boven het budget uitkom dan is dit geen probleem. 50 a 100 euro meer of minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat mee komt naar het nieuwe systeem is:
Samsung SSD 830 – 128 GIG
Seagate HDD
2 x HP Compaq LA2405wg (Scherm) 1920x1200
Lightscribe Blueray Disc player
g5 gaming muis
k300 Logitech toetsenbord
Logitech z-323 Speaker set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Twijfelpunt welke GPU te kopen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidea , aangezien mijn ervaring met de concurrent niet al te best is.
CPU Intel. Heb op dit moment een AMD, maar de benchmarks en posten op dit fora vertellen dat Intel op dit moment beter is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau gelieve zo stil mogelijk,
Energieverbruik & Grootte maken me niet heel veel uit.
Overclockbaar CPU & GPU
Toelichting gekozen onderdelen:
Cooler Master CM 690 II Advanced Overzichtelijke kast waarin ik kabel management kan toepassen, verder de mogelijkheid om USB 3 te gebruiken en wat ik zelf ook erg handig vindt is de mogelijkheid om een HDD snel aan te sluiten. Verder zocht ik naar ruimte om in te bouwen want ik heb hier niet super veel ervaring mee.
Scythe Mugen 2 Rev. B Aangezien ik mijn CPU wil overclocken ga ik niet voor de stockkoeler maar voor een custom koeler. Aangezien dit een van de beste koelers voor deze prijs is heb ik voor deze gekozen. Ik heb alleen gezien dat hij op moment slecht leverbaar is. Dit kan misschien een Mugen 3 worden aangezien leverbaarheid?
Intel Core i5 3570K Boxed Deze CPU is gekozen voor de overclockbaarheid, i7 is een overkill dus denk dat deze i5 prima is.
OCZ ModXStream Pro 600W Moet veruit genoeg zijn voor het draaiend houden van mijn systeem. Verder is hij Modulair wat makkelijker is voor kabelmanagement. Mocht er ooit een tweede kaart komen dan kan hij hem aan.
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile Gekozen omdat ze op het moederbord onder de Mugen moeten passen dat is met low Profile het geval
Gigabyte GA-Z77X-D3H Van moederborden heb ik zelf niet veel verstand, ik zag dat deze in de review van tweakers goed uit de bus kwam. Hij bezit in principe alle features die ik nodig heb.
Asus GTX670-DC2T-2GD5 Of Gigabyte GV-N670OC-2GD
Dan de videokaart. Dit is punt waar ik het meeste over twijfel. Aangezien de gigabyte in de aanbieding is bij Alternate voor 389 en direct leverbaar. Toch raden een hoop mensen de ASUS GTX670 aan. Alleen is de levertermijn van deze kaart al een tijdje onbekend. Graag jullie menging hierover? Of moet ik hele anderen GPU nemen?
Dus in het kort nog even de vragen die ik heb.
Bij voorbaat dank alvast!
Op het moment ben ik bezig mijn nieuwe PC samen te stellen. Echter heb ik een paar vragen waar ik iemand anders zijn mening over wil hebben. Deze vragen zullen onder aan het topic terug komen. Ik hoop dat ik met deze post een duidelijk beeldschep, mochten er toch nog vragen zijn stel deze gerust dan probeer ik het zo helder mogelijk toe te lichten.
Mijn huidige PC:
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor AMD Phenom X4 9550 45 °C
RAM 4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 401MHz (6-6-6-18)
Moederbord PEGATRON CORPORATION NARRA3 (Socket AM2 )
Graphics 1024MBGeForce 9800 GT
Harde schijven 466GB Seagate ST350062 0AS SCSI Disk Device (ATA)
119GB SAMSUNG SAMSUNG SSD 830 Seri SCSI Disk Device (SSD)
Zoals te zien aan vervanging toe!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het standaard gebruik zoals internet & afspelen van 1080P series en films, maar het gaat voornamelijk om het draaien van de nieuwste games liefst natuurlijk op de hoogst haalbare settings. Af en toe zal de PC ook worden gebruikt voor een VM. De PC zal worden aangesloten op twee 24 Inch monitoren 1920x1200.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro kosten. Alles wat er onder blijft is mooi meegenomen. Mochten er aanzienlijke updates zijn waardoor ik net boven het budget uitkom dan is dit geen probleem. 50 a 100 euro meer of minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat mee komt naar het nieuwe systeem is:
Samsung SSD 830 – 128 GIG
Seagate HDD
2 x HP Compaq LA2405wg (Scherm) 1920x1200
Lightscribe Blueray Disc player
g5 gaming muis
k300 Logitech toetsenbord
Logitech z-323 Speaker set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 66,- | € 66,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 44,45 | € 44,45 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 126,80 | € 126,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 556,15 |
Twijfelpunt welke GPU te kopen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 414,96 | € 414,96 |
1 | Gigabyte GV-N670OC-2GD | € 387,- | € 387,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 801,96 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidea , aangezien mijn ervaring met de concurrent niet al te best is.
CPU Intel. Heb op dit moment een AMD, maar de benchmarks en posten op dit fora vertellen dat Intel op dit moment beter is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau gelieve zo stil mogelijk,
Energieverbruik & Grootte maken me niet heel veel uit.
Overclockbaar CPU & GPU
Toelichting gekozen onderdelen:
Cooler Master CM 690 II Advanced Overzichtelijke kast waarin ik kabel management kan toepassen, verder de mogelijkheid om USB 3 te gebruiken en wat ik zelf ook erg handig vindt is de mogelijkheid om een HDD snel aan te sluiten. Verder zocht ik naar ruimte om in te bouwen want ik heb hier niet super veel ervaring mee.
Scythe Mugen 2 Rev. B Aangezien ik mijn CPU wil overclocken ga ik niet voor de stockkoeler maar voor een custom koeler. Aangezien dit een van de beste koelers voor deze prijs is heb ik voor deze gekozen. Ik heb alleen gezien dat hij op moment slecht leverbaar is. Dit kan misschien een Mugen 3 worden aangezien leverbaarheid?
Intel Core i5 3570K Boxed Deze CPU is gekozen voor de overclockbaarheid, i7 is een overkill dus denk dat deze i5 prima is.
OCZ ModXStream Pro 600W Moet veruit genoeg zijn voor het draaiend houden van mijn systeem. Verder is hij Modulair wat makkelijker is voor kabelmanagement. Mocht er ooit een tweede kaart komen dan kan hij hem aan.
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile Gekozen omdat ze op het moederbord onder de Mugen moeten passen dat is met low Profile het geval
Gigabyte GA-Z77X-D3H Van moederborden heb ik zelf niet veel verstand, ik zag dat deze in de review van tweakers goed uit de bus kwam. Hij bezit in principe alle features die ik nodig heb.
Asus GTX670-DC2T-2GD5 Of Gigabyte GV-N670OC-2GD
Dan de videokaart. Dit is punt waar ik het meeste over twijfel. Aangezien de gigabyte in de aanbieding is bij Alternate voor 389 en direct leverbaar. Toch raden een hoop mensen de ASUS GTX670 aan. Alleen is de levertermijn van deze kaart al een tijdje onbekend. Graag jullie menging hierover? Of moet ik hele anderen GPU nemen?
Dus in het kort nog even de vragen die ik heb.
- Is een Mugen3 net zo goed als een mugen 2?
- Gigabyte GA-Z77X-D3H een goede keuze bij deze setup of raden jullie een anderen aan?
- Deze voeding goed of kan ik een beteren Bang for my buck vinden?
- Het verhaal met de videokaarten voor welke zouden jullie gaan en waarom?
- Heb ik iets over het hoofd gezien of raden jullie een hele anderen setup aan?
Bij voorbaat dank alvast!
[ Voor 0% gewijzigd door Sevyx op 08-08-2012 14:36 . Reden: Foutje ]
Psn - Sevyxs