Hallo Tweaker,
Sinds een tijdje hebben wij vanuit huis twee webshops (met serieuze voorraad en dergelijke, niet je typische webshop aan huis dus
). Hiervoor heeft mijn moeder van het 'automatisering' bedrijf een pc 'gekregen' om vanaf hier te werken met navision (client) en natuurlijk alle marketing te kunnen beheren voor de twee shops. Nu is alleen die pc sinds vandaag (gisteren dus nog niet zo erg) echt belachelijk traag. Het gaat trouwens om een HP met G840, H61 chipset, 4GB 1333mhz geheugen in dual-channel en 500GB (5400rpm?) HDD. Via taakbeheer kwam ik erachter dat de G840 zonder pauze de hele tijd op 100% (geheugen 1 van de 4GB in gebruik) aan het draaien is en dat de enige processen die iets van hem vragen Adobe Reader en Google Chrome zijn. Chrome zat op zo'n 5% van de processor en Reader dus zo'n 90-95%.
Ligt dit nou aan adobe reader of is deze CPU gewoon te sloom voor haar gebruik? Is het verstandig om er zelf bijvoorbeeld een i3/i5 in te gooien of kan ik beter gewoon wachten tot het automatiserings bedrijf het oplost? Het belangrijkste is gewoon dat ze zo snel mogelijk weer normaal kan werken op die pc, dus als een i5 erin gooien alle problemen direct zou verhelpen dan is dat wat er gaat gebeuren. Maar als dat mogelijk helemaal niets oplost dan wordt er ook het liefste helemaal niets aan uitgegeven.
De pc is trouwens minder dan één jaar oud.
Alvast bedankt voor het meedenken!
RoofTurkey
Sinds een tijdje hebben wij vanuit huis twee webshops (met serieuze voorraad en dergelijke, niet je typische webshop aan huis dus
Ligt dit nou aan adobe reader of is deze CPU gewoon te sloom voor haar gebruik? Is het verstandig om er zelf bijvoorbeeld een i3/i5 in te gooien of kan ik beter gewoon wachten tot het automatiserings bedrijf het oplost? Het belangrijkste is gewoon dat ze zo snel mogelijk weer normaal kan werken op die pc, dus als een i5 erin gooien alle problemen direct zou verhelpen dan is dat wat er gaat gebeuren. Maar als dat mogelijk helemaal niets oplost dan wordt er ook het liefste helemaal niets aan uitgegeven.
De pc is trouwens minder dan één jaar oud.
Alvast bedankt voor het meedenken!
RoofTurkey
Grillmeister