Toon posts:

AMD X4 640 upgraden naar Intel Core i5 3570K?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Kort geleden heb ik een geheugenupgrade gedaan naar 8GB en heb ik mijn GTS450 vervangen door een GTX570. Ik speel alle games op 1080p maar toch krijg ik bij sommige games (o.a. GTA IV en Crysis) toch nog wel eens wat fps drops.

Aangezien ik op een niet al te dure processor draai namelijk de AMD Athlon X4 640 Propus. Wil ik weten of het de moeite waard is om te upgraden naar een Intel Core i5 3570K. Zal deze mijn games nog een extra boost geven?

In de Windows Experience Index is de CPU ook een 0.7e langzamer dan mijn GPU.

Dit zijn mijn huidige systeem specs:

PSU: Corsair Gaming Series GS600
MOBO: ASUS M5A78L-M LX
CPU: AMD Athlon II X4 640 (Custom Cooled)
RAM: Kingston 8GB DDR3 (Dual Channel)
GPU: Palit GeForce GTX 570 (1280MB GDDR5)

Graag jullie mening, thanks.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is natuurlijk altijd een optie, maar besef je dat je dan ook je mobo zal moeten vervangen?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik... maar dat is geen probleem ;)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
als je msi afterburner installeert en in de achtergrond aan laat staan kan je leuk de grafiekjes gpu use en fps met elkaar vergelijken. Als de gpu use vrij laag is en je fps ook laag is waarschijnlijk de processor de boosdoener.

maar goed, waarschijnlijk wel de moeite waard ja, maar ligt aan het spel en de settings.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb Afterburner al geïnstalleerd. Zal dat eens proberen straks;)
De spellen die ik speel zijn in principe Crysis 1 & 2, GTA IV, CS:S, CS:GO en vrijwel alles op max en 1080p.
Maar ik wil ook aankomende games gaan spelen zoals Far Cry 3.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
Je gaat met sommige games zeker winst halen, maar besef je wel dat het een €300-350 investering is en waarschijnlijk niet evenredig veel winst gaat geven.

Eventueel zou je op je huidige moederbord ook nog gewoon een AMD phenom II of FX processor kunnen.

Kijk anders eerst eens of je verschil ziet als je de processor snelheid veranderd van 2.0 - 2.5 - 3.0 - 3.5 - 4.0GHz.
Dan weet je of je processor überhaupt wel een bottleneck is.

[ Voor 49% gewijzigd door mitsumark op 09-08-2012 12:38 ]

Pagina: 1