Garantie DesktopLeader.nl (webshop bestaat niet meer)

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Op 5 mei 2011 heb ik bij DesktopLeader.nl de LaCie Minimus 2TB 3,5" USB 3.0 gekocht. Mooi ding, en heeft goed gewerkt tot afgelopen week. Toen ik de HDD aanzette kwamen er rare geluiden uit, maar hij deed het wel gewoon. Hierna heb ik de HDD uitgezet en de eerst volgende keer dat ik de HDD weer wilde gebruiken dezelfde geluidjes. Nu hielden ze na een paar seconden echter niet op en kon ik niet in de HDD komen. Na een paar minuten proberen crashte zelfs mijn laptop.

Nu lijkt het voor mij duidelijk dat de HDD defect is, maar jammer genoeg is de webshop niet meer bereikbaar. In één van de shopreviews las ik dat het zou zijn overgenomen door Dixons, wat mij dus doet vermoeden dat ze met het overnemen van DesktopLeader ook de garantie van door DesktopLeader verkochte producten af moeten handelen. Klopt het dat DesktopLeader is overgenomen door Dixons en moet ik dan inderdaad bij Dixons zijn voor de garantieafhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, je kan ook even op https://www.lacie.com/nl/mystuff/login.htm?rtn=newticket kijken en daar je vraag stellen.

Had je Dixons al gebeld met je vraag; neem aan dat zij ook wel weten wie/wat/waar garantie verstrekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat zij Dixons toen je ze opbelde met je vraag? Zij zullen je het beste kunnen helpen, neem ik aan.

Wat je ook kan proberen is Lacie contacteren en kijken of zij rechtstreeks garantie kunnen/willen leveren.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Dixons heb ik gemailed, maar nog geen reactie ontvangen. Heb ze netjes gevraagd of het klopt dat zij DesktopLeader hebben overgenomen en of ik dan bij Dixons moet zijn voor de garantieafhandeling. Laat ik dat eerst maar even afwachten. Als ik er met Dixons niet uitkom kan ik het altijd nog bij LaCie proberen, maar zij geven officieel maar één jaar fabrieksgarantie. Dit topic is dan ook meer bedoeld om te weten te komen of Dixons in dit geval de rol van verkopende partij vervuld. Dan zou ik namelijk aanspraak kunnen maken op de wettelijke garantie. Op elektronica in hogere prijsklassen is deze periode gesteld op drie jaar. Ik heb de HDD pas 15 maanden, dus zou ik nog 21/36 deel van €99,99 vergoed moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:50

Ypho

Allround Nerd

Als DesktopLeader failliet is gegaan en hierna een doorstart heeft gekregen onder Dixons, heb je helaas nergens meer om aan te kloppen voor de garantie. Echter hebben grote bedrijven vaak wel een coulanceregeling dat ze de garantie overnemen. Voorbeeld hier van is Harendse Smid die de garantie van een failliete Megapool overnam.

Als DL gewoon als lopend bedrijf is "ingelijfd" bij Dixons weet ik niet precies hoe dit zit, maar dan ga ik er van uit dat je gewoon je garantie hoort te krijgen.

Onder de garantie die je hebt hoor je sowieso 100% vergoeding of een nieuw product te krijgen. Minimale garantie is namelijk twee jaar (kort gezegd), dus een reparatie onder garantie zou kosteloos moeten zijn. Of dit verhaal op gaat in het faillisementsverhaal kan ik niet zeker zeggen, dit hangt af van de coulance.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ypho schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:13:
Onder de garantie die je hebt hoor je sowieso 100% vergoeding of een nieuw product te krijgen. Minimale garantie is namelijk twee jaar (kort gezegd), dus een reparatie onder garantie zou kosteloos moeten zijn. Of dit verhaal op gaat in het faillisementsverhaal kan ik niet zeker zeggen, dit hangt af van de coulance.
Kun je dit met een bron onderbouwen? Hier staat namelijk wat anders: http://www.uneto-vni.nl/g...duurverwachting-uneto-vni

Nou, dit is alvast binnen:
Geachte heer Verhoeve,

Dank voor uw e-mail.
Dixons heeft inderdaad de garantieafhandeling van Desktopleader overgenomen.
U kunt met uw aankoopbon bij iedere Dixons vestiging terecht voor uw garantievragen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Mischa
Dixons Nederland B.V.
Postbus 1484
1300 BL Almere
T 0900-5015046
E info@dixons.nl
Dan nog over de wettelijke garantie: kan iemand mij vertellen wat precies de regels zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door Japperrrr op 08-08-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-10 12:12
Japperrrr schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:28:
[...]

Dan nog over de wettelijke garantie: kan iemand mij vertellen wat precies de regels zijn?
Pfffffff <-klik ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Pffffff,
Japperrrr schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:28:
[...]

Kun je dit met een bron onderbouwen? Hier staat namelijk wat anders: http://www.uneto-vni.nl/g...duurverwachting-uneto-vni
Maar welke informatie nou juist is weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je inmiddels zelf al hebt ondervonden is je topic nogal prematuur. Je mail naar Dixons was de juiste weg en gewoon even op antwoord wachten had je de moeite van een topic gescheeld. Veder staat de info die je zoekt in een sticky bovenaan het forum: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Deze kan dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.