[iTunes] Met een Nederlands account kopen uit de USA store?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 19:59
Hallo tweakers,

is het mogenlijk om iets uit de USA store aan te schaffen, er is namelijk een Ebook in de aanbieding op de USA store voor $2,99, eerst kon ik deze al niet vinden, maar deze is dus alleen beschikbaar op de USA iTunes markt.. Ik heb al een nederlands iTunes account, en ik wil geen nieuw account aanmaken, omdat ik hier al aardig wat op heb gekocht qua apps, ik heb ook al geprobeerd om mijn account naar USA te zetten, dan krijg ik wel in iTunes de USA producten maar als ik iets wil kopen krijg ik de melding dat mijn accout van buiten de USA is.

Is er een omweg voor om toch dingen uit de USA store te kopen, zonder hiervoor een nieuw account te moeten aanmaken?

Gr Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 15:50
voor zover ik weet lukt het niet met een NL-itunes account. Hiervoor heb je een us-itunes account nodig. (kun je gewoon aanmaken) .
Ik weet niet of nederlandse cc geaccepteerd wordt op een us-itunes account.
Anders zul je us-itunes card moeten aanschaffen. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Met een Nederlandse account is het gewoon niet mogelijk om in de US app store te kopen. Ik zou dus gewoon een US account aanmaken die je naast je Nederlandse account gebruikt. Dat kan zonder veel problemen door in te loggen met het account waar je een aankoop voor wilt doen. Alleen bij het updaten van apps kan gevraagd worden om de gegevens van de andere account.

Bedenk verder ook dat je voor de US app store ook US iTunes kaarten moet kopen of een creditcard uit de VS moet hebben. De iTunes kaarten zul je daarom waarschijnlijk ook online moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Precies, het handigst/veiligst is om kennissen uit de VS of vakantiegangers te vragen om een iTunes kaartje mee te nemen, die zijn op elke straathoek/vliegveld te koop. Er zijn ook online handelaars in die kaartjes op Ebay enzo maar dat is toch wel ietwat tricky - er zitten nogal wat fraudeurs tussen, plus mensen die via iTunes kaartjes gestolen creditcards te gelde maken.