Toon posts:

Windows 7 start niet op, hangen in bootscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik het volgende probleem met mijn laptop:
Met het opstarten blijft Windows hangen in het opstart/laad scherm.

Binnen veilige modus start de laptop wel goed op!

Wat heb ik gedaan?
-sfc /scannow uitgevoerd
-Herstelpunt terug gezet (2 stuks, 2 verschillende datums), Windows start hierna wel goed op maar na de eerst volgende reboot is het probleem weer aanwezig.
-Chkdsk+HD test fabrikant HDD: 0 errors
-Binnen MSCONFIG: Diagnostisch opstarten geselecteerd, probleem blijft aanwezig
-Binnen MSCONFIG: Services-->Alle niet Microsoft services uitgeschakeld, probleem blijft aanwezig
-Binnen MSCONFIG: Opstarten-->Alle opstartprogramma's uitgeschakeld, probleem blijft aanwezig
-Via Acronis een universal restore gemaakt van de complete installatie, probleem blijft aanwezig

Zoals hierboven bescheven heb ik via Acronis een universal restore gemaakt om zo te zorgen dat de laptop opstartte zonder drivers. Ook dit mocht niet baten.

Al met al is het dus duidelijk dat er iets in het besturingssysteem niet goed zit, maar wat?
Zou iemand me kunnen zeggen wat ik nog meer kan doen..... Ja ik weet het: een nieuwe installatie is het meest voor de hand liggend, maar dat doe ik alleen in het uiterste geval (ivm geïnstalleerde programma's etc).

Ieder beetje hulp is meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Is er iets gebeurt waardoor dit mogelijk kan komen? Bijvoorbeeld dat je iets geïnstalleerd hebt waarna dit probleem ontstond? Bijvoorbeeld een nieuwe driver. Dit kan komen door een brakke driver.

Heb je ook voor de zekerheid het geheugen van je laptop gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:53:
Is er iets gebeurt waardoor dit mogelijk kan komen? Bijvoorbeeld dat je iets geïnstalleerd hebt waarna dit probleem ontstond? Bijvoorbeeld een nieuwe driver. Dit kan komen door een brakke driver.

Heb je ook voor de zekerheid het geheugen van je laptop gecontroleerd?
Nee, er is naar mijn weten geen nieuwe driver geïnstalleerd. Daardoor voor de zekerheid een universal restore -zonder drivers- gemaakt.

Geheugentest heb ik nog niet gedaan, zet deze nu aan.

Zou echter vreemd zijn als het geheugen (of andere hardware) defect is. Had op een andere HD namelijk nog een fabrieksimage staan van MSI, deze HD in de laptop geplaatst en hij startte zonder problemen op!

Maargoed, een geheugentest kan nooit kwaad dus laat ik hem even een tijdje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:56

skoozie

SCSI

de terug gezette herstel punten waren hoop ik van voor het probleem zich voordeed?
anders nog eerdere terug ztten.
niet een USB stickje in je computer zitten die dit kan veroorzaken?
even alle rand apparatuur los halen en nogmaals testen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:18:
de terug gezette herstel punten waren hoop ik van voor het probleem zich voordeed?
anders nog eerdere terug ztten.
niet een USB stickje in je computer zitten die dit kan veroorzaken?
even alle rand apparatuur los halen en nogmaals testen?
Geen randapparatuur en/of usb sticks aangesloten op de laptop. De herstelpunten zijn inderdaad van voor het probleem zich voordeed. De 2e herstelpunt die ik had teruggezet was van 20-05, probleem doet zich voor vanaf vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:12:

Nee, er is naar mijn weten geen nieuwe driver geïnstalleerd. Daardoor voor de zekerheid een universal restore -zonder drivers- gemaakt.
Via Windows Update kan je ook drivers ontvangen afhankelijk van je instellingen. Ze hebben altijd status optioneel, maar wederom afhankelijk van je instellingen worden ze gewoon mee geïnstalleerd als de rest geïnstalleerd wordt.

Je kan kijken in de logging van Windows Update of er niet via die route een driver vervangen is. Maar dat de driver dan problemen geeft is raar. Die via Windows Update zijn altijd WHQL gecertificeerd en dus uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Via Windows Update kan je ook drivers ontvangen afhankelijk van je instellingen. Ze hebben altijd status optioneel, maar wederom afhankelijk van je instellingen worden ze gewoon mee geïnstalleerd als de rest geïnstalleerd wordt.

Je kan kijken in de logging van Windows Update of er niet via die route een driver vervangen is. Maar dat de driver dan problemen geeft is raar. Die via Windows Update zijn altijd WHQL gecertificeerd en dus uitgebreid getest.
Klopt! Maar wat ik hierboven ook al aangaf denk ik niet dat het een driver probleem is. Wacht eerst nog even een uurtje de memtest af, en dan maar is verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt te zijn opgelost.
Middels Windows 7 CD herstel uitgevoerd:
bootrec.exe /fixmbr
bootsect.exe /nt60 all /force

Tot mijn grote verbazing startte de laptop weer op.

Kan op slot, probleem opgelost d.m.v. bovenstaande

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 11:02 ]

Pagina: 1