Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 02:55
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1342789691.jpeg

Hierbij een aankoop waarschuwing voor de nieuwe IPS schermen van LG die deze maand uitkomen. Het betreft hier de modelnummers: IPS277L en IPS237L.

LG adverteert met een bezel van slechts "1.2mm" . Zoals je hierboven kunt zien ziet dit er slick uit.
Zie: LG introduceert IPS7-serie beeldschermen

Niet alleen ziet dit er strak uit, maar het zou zeer geschikt kunnen zijn voor bijvoorbeeld een opstelling met meerdere schermen.

LG misleidt echter de consument. De 1.2mm waar LG het over heeft gaat slechts over de buitenste (tastbare) bezel. Je hebt echter ook een " interne" bezel. Een zwarte rand achter het glas, dat alleen goed te zien is wanneer het scherm aan staat. Die 1.2mm bezel wordt dus bij lange na niet gehaald!

Zie hier de werkelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TrrEv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9qw5x.jpg%5B/url%5D

Zie hier een kort review filmpje: YouTube: LG Flatron IPS237 unboxing (WARNING: Rip-off) IPS237L

Desalniettemin is het een zeer mooi betaalbaar IPS scherm met een vrij dunne rand vergeleken met andere schermen in deze range. Maar geïnteresseerden door het geadverteerde dunne bezel, waardoor je misschien meerdere van wilt bestellen, je bent gewaarschuwd :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Erg slechte zaak, die bezels zijn dus net zo breed als bij mijn 6 jaar oude 22" CCFL monitor. :F

Jammer, want op die productfoto's ziet het er prachtig uit.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Typisch LG kwaliteit....... had ook een keer een scherm gekocht van 450 euro... denk je dat het super is is het gewoon troep wat beter 150 euro had kunnen kosten.

Zelfde geldt voor apparatuur in mijn Auto.. LG moet je echt vermijden

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 08-08-2012 13:00 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 14:20
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat iets aan de prijs gaat doen. Verder lijkt het mij immers wel een mooi en kwalitatief goed scherm, ondanks dat het natuurlijk mooier zou zijn met een kleinere bezel.

Hopelijk heeft deze marketingflop een positieve invloed op de prijsstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-05 11:01
Ik was mij al bewust van deze dikkere rand doordat ik al eerder wat foto's ervan op internet had gezien.
Desalniettemin is dit nog steeds de dunste rand die op de markt te verkrijgen is en het ontwerp is m.i. nog steeds dik in orde.

Tevens is dit een erg goedkoop IPS-scherm dus ik heb 'm wel besteld. Waarschijnlijk krijg ik zelfs de monitor uit de YouTube-review toegestuurd aangezien de reviewer het scherm heeft teruggestuurd.

Zodra ik het scherm binnenheb (ik verwacht uiterlijk vrijdag) zullen jullie dan ook een review van mij krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-04 17:54
rulus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:06:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat iets aan de prijs gaat doen. Verder lijkt het mij immers wel een mooi en kwalitatief goed scherm, ondanks dat het natuurlijk mooier zou zijn met een kleinere bezel.

Hopelijk heeft deze marketingflop een positieve invloed op de prijsstelling :P
Daar hoop ik eigenlijk ook op. Dat gezegd hebbende lijkt het me onwaarschijnlijk aangezien H-IPS panelen sowieso al moeilijk te vinden zijn voor die prijs, laat staan dat ze ook nog eens Cinema 3D ondersteunen.

Ik zit zelfs al sinds hij uit is te twijfelen of ik hem zal halen. De dikkere bezel is jammer maar geen ramp aangezien mijn tweede monitor toch ook al een bezel heeft, en dan maakt het niet zoveel uit of de twee bezels bij elkaar opgeteld nou 2 of 3 centimeter zijn.

Is er iemand die zijn/haar ervaringen wil delen over de kleurreproductie, kijkhoek en 3D mogelijkheden van deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Talicus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:17:
[...]

Is er iemand die zijn/haar ervaringen wil delen over de kleurreproductie, kijkhoek en 3D mogelijkheden van deze monitor?
Aanstaande vrijdag of zaterdag zal ik dat zeker doen.

Hoe zit dat nu met 'Cinema 3D'? Wat houdt dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
J.Appleseed schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:20:
[...]

Dit is de marketingterm van LG om aan te geven dat hij passief 3D ondersteunt. In andere woorden, je koopt een lichtgewicht brilletje zoals je gewend bent uit de bioscoop in plaats van een bril die actief eerst het ene oog en dan het andere oog zwartmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 15:03

KneoK

Not in a million lightyears

J.Appleseed schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:20:
[...]

Cinema 3D is gewoon LG's implementatie van passieve 3D. Brilletje op en je kunt 3D films en games spelen.

Edit: ik zie overigens nergens dat deze monitoren Cinema 3D ondersteunen, alleen Cinema Screen wat voor zover ik begrijp niets meer betekent dan dat ze zo'n 'dunne' bezel hebben.
Incorporation of LG’s CINEMA SCREEN Design results in an impressively thin 1.2mm bezel

[ Voor 30% gewijzigd door KneoK op 08-08-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Talicus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:21:
[...]

Dit is de marketingterm van LG om aan te geven dat hij passief 3D ondersteunt. In andere woorden, je koopt een lichtgewicht brilletje zoals je gewend bent uit de bioscoop in plaats van een bril die actief eerst het ene oog en dan het andere oog zwartmaakt.
Hmm, oké. Ik draag in het dagelijkse leven een gewone bril - heeft het beeldscherm in dat geval een andere dieptewerking dan normale beeldschermen? Of zie je dit alleen met zo'n brilletje op?

[ Voor 5% gewijzigd door BleuZ op 08-08-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
KneoK schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:23:
[...]

Cinema 3D is gewoon LG's implementatie van passieve 3D. Brilletje op en je kunt 3D films en games spelen.

Edit: ik zie overigens nergens dat deze monitoren Cinema 3D ondersteunen, alleen Cinema Screen wat voor zover ik begrijp niets meer betekent dan dat ze zo'n 'dunne' bezel hebben.

[...]
Dat is een interessante ontdekking. Een aantal websites die twee weken geleden nog daarmee adverteerden hebben dat inmiddels inderdaad verwijderd. Andere websites hebben nog wel het "3D" in de titel staan (bijvoorbeeld Dixons: http://www.dixons.nl/lg-23-ips237l-bn-led-ips-3d.html), andere claimen inmiddels dat het geen 3D kan weergeven zoals Monitorshop: http://www.monitorstore.nl/product/210632/lg-ips237l.html

Ook tweakers had het aanvankelijk gegroupeerd onder de 3D monitoren maar dat is inmiddels aangepast.

Weet iemand wat de waarheid is?

[ Voor 5% gewijzigd door Talicus op 08-08-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Talicus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:30:
[...]

Dat is een interessante ontdekking. Een aantal websites die twee weken geleden nog daarmee adverteerden hebben dat inmiddels inderdaad verwijderd. Andere websites hebben nog wel het "3D" in de titel staan (bijvoorbeeld Dixons: http://www.dixons.nl/lg-23-ips237l-bn-led-ips-3d.html), andere claimen inmiddels dat het geen 3D kan weergeven zoals Monitorshop: http://www.monitorstore.nl/product/210632/lg-ips237l.html

Ook tweakers had het aanvankelijk gegroupeerd onder de 3D monitoren maar dat is inmiddels aangepast.

Weet iemand wat de waarheid is?
Op de website van LG staat inderdaad ook niets van 3D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
J.Appleseed schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:16:
Ik was mij al bewust van deze dikkere rand doordat ik al eerder wat foto's ervan op internet had gezien.
Desalniettemin is dit nog steeds de dunste rand die op de markt te verkrijgen is en het ontwerp is m.i. nog steeds dik in orde.

Tevens is dit een erg goedkoop IPS-scherm dus ik heb 'm wel besteld. Waarschijnlijk krijg ik zelfs de monitor uit de YouTube-review toegestuurd aangezien de reviewer het scherm heeft teruggestuurd.

Zodra ik het scherm binnenheb (ik verwacht uiterlijk vrijdag) zullen jullie dan ook een review van mij krijgen :)
Zoals ik in mijn post heb aangegeven vind ik het nog steeds een mooi en goedkoop IPS-scherm. Ik ben benieuwd naar je review! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Hm, dat is wel een beetje jammer. Het plaatje bovenin is dus absoluut niet waarheidsgetrouw... meer misleiding kan volgens mij niet. Is het scherm wel zo dun als beweerd wordt, of valt dat ook tegen? :P Daarnaast blijft hij wel slecht leverbaar als je in de PW kijkt. Niet dat ik je topic wil kapen, maar waar heb je 'm besteld?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Laatst online: 27-03 17:24
Ik ben nog altijd opzoek naar een goed 27" scherm. Deze ben ik ook aan het overwegen.
In ieder geval bedankt voor dit topic en waarschuwing!
Voor mensen die er meerdere van naast elkaar willen zetten, wat ook ik overwoog vanwege de bijzonder smalle bezel, is de realiteit een grote teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Krylinck schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:38:
Hm, dat is wel een beetje jammer. Het plaatje bovenin is dus absoluut niet waarheidsgetrouw... meer misleiding kan volgens mij niet. Is het scherm wel zo dun als beweerd wordt, of valt dat ook tegen? :P Daarnaast blijft hij wel slecht leverbaar als je in de PW kijkt. Niet dat ik je topic wil kapen, maar waar heb je 'm besteld?
Klopt, in zowel Nederland, Frankrijk als Duitsland is 'ie nauwelijks verkrijgbaar. Nu heb ik van de reviewer de website gekregen waar hij 'm heeft besteld (en ook weer geretourneerd), namelijk deze.

Ik zag een paar dagen geleden dat er een 'gebruikt' model werd aangeboden (ik denk het model uit de review) en deze heb ik dan ook besteld aangezien dit vooralsnog het enige leverbare model in Europa lijkt te zijn.
Nadat ik 'm had besteld is 'ie van de website afgehaald dus wie weet ben ik straks de eerste in Europa :9

Het scherm is volgens mij wel gewoon 1,4 cm dik. Ik zal het wel zien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BleuZ op 08-08-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Een bezel van 1,2mm kan op dit moment nog niet eens. Ik denk haast dat die , er niet moet staan. Maar dat plaatje is natuurlijk wel erg misleidend.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
YouTube: Consumer Warning: LG IPS237 / IPS277 (1.2mm bezel lie)

Ook een goed verhaal, LG heeft dus zowel in hun press release als op plaatjes op de doos en website laten blijken dat het gaat om 'n zo dunne bezel, terwijl dat absoluut niet zo is. Het lijkt mij verschrikkelijk dom van LG om ook nog eens zo'n plaatje op de doos te zetten, aangezien je een paar tellen later ziet dat er niets van klopt. Nou ja, het zal wel. Ik denk dat ze van veel kanten behoorlijke kritiek krijgen. :P

Nog even over de monitor zelf: de kleuren- en zwartweergave is prima, toch? En dan één expliciet dingetje: hoe "diep" is de voet? Dus van de muur tot de kant van de gebruiker gemeten, zeg maar.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Krylinck schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:07:
YouTube: Consumer Warning: LG IPS237 / IPS277 (1.2mm bezel lie)

Ook een goed verhaal, LG heeft dus zowel in hun press release als op plaatjes op de doos en website laten blijken dat het gaat om 'n zo dunne bezel, terwijl dat absoluut niet zo is. Het lijkt mij verschrikkelijk dom van LG om ook nog eens zo'n plaatje op de doos te zetten, aangezien je een paar tellen later ziet dat er niets van klopt. Nou ja, het zal wel. Ik denk dat ze van veel kanten behoorlijke kritiek krijgen. :P

Nog even over de monitor zelf: de kleuren- en zwartweergave is prima, toch? En dan één expliciet dingetje: hoe "diep" is de voet? Dus van de muur tot de kant van de gebruiker gemeten, zeg maar.
Al die vragen zal ik overmorgen kunnen beantwoorden :)

Ik heb zojuist bericht gekregen dat mijn monitor gisteren is verzonden en dus zal 'ie vandaag of morgen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Zo, mijn display staat op het moment van schrijven bij mijn vrienden in Deutschland. Over een half uur ga ik 'm ophalen en zal ik mijn ervaringen met jullie kunnen delen!

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
LG IPS237L

Normaal gezien maak ik gebruik van een 13 MacBook Pro. Voor onderweg een prima formaat, maar als ik aan mijn bureau werk heb ik graag wat meer ruimte dan de schermresolutie van 1280x800 pixels die de MacBook heeft.
Ik ben dus gaan zoeken naar een redelijk groot doch betaalbaar scherm wat er goed uitziet, liefst met een HDMI-aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3v3M0W3t0B0Z2C12223t/4.png
Ik kwam dus uit bij de LG IPS237L, zoals de naam verraadt een IPS-scherm van 23 groot. LG claimt een rand van 1,2 millimeter maar dit blijkt, mede door de LED-achtergrondverlichting van het scherm, eigenlijk 10 millimeter. Nog steeds de dunste rand op de markt, dus eigenlijk heb ik geen reden tot klagen.
Het beeldscherm heeft, net als zijn grotere broer, een schermresolutie van 1920x1080 pixels. Hoewel ik mijn twijfels heb over de 27-inchversie is het scherm van de 23-inch erg scherp.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0O0C1T3D1l26382w3X1l/3.png
Wat je aantreft in de verpakking zijn onder andere een VGA-kabel, een HDMI/MHL-kabel, de voeding, wat handleidingen, een software-CD en uiteraard het scherm zelf. Wat wel vermeld moet worden is dat de software-CD met onder andere kalibratie- en driversoftware enkel Windows-bestanden bevat. Erg jammer aangezien ik zelf Mac OS gebruik, maar gelukkig kan het beeldscherm ook gekalibreerd worden door middel van de besturingsknoppen op het scherm zelf.
Wel erg leuk is dat je er een kalibratierapport bij ontvangt welke de testwaarden van jouw beeldscherm weergeeft.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2U060I1U1Q1p413Z3H0Y/2.png
Wat betreft aansluitingen is de LGIPS237L voldoende uitgerust, maar verwacht niet te veel luxe. Je krijgt één VGA-poort, twee HDMI-poorten waarvan één met MHL-ondersteuning, een audio-outpoort voor gebruik in combinatie met HDMI en uiteraard een poort voor de voedingadapter. Geen USB-poorten of kaartlezers zoals op sommige andere beeldschermen beschikbaar zijn dus.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2E2M0l1c0p0o0I2G3C35/1.png
Het scherm heeft een IPS-paneel, wat wil zeggen dat de kijkhoeken zeer groot zijn. Dit blijkt wel, want de kleurweergave is zelfs op grote kijkhoeken enorm goed, bijna onveranderd zelfs.

Over het algemeen zou ik zeggen dat het voor zijn prijs een zeer goed en mooi display is. Enig minpuntje is dat het scherm enigszins wiebelig is (waarschijnlijk door de dunne voet), maar dit is zo licht dat het niet echt opvalt.

Mochten jullie meer informatie of foto's nodig hebben hoor ik het graag :7

[ Voor 90% gewijzigd door BleuZ op 10-08-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
A87 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:59:
Typisch LG kwaliteit....... had ook een keer een scherm gekocht van 450 euro... denk je dat het super is is het gewoon troep wat beter 150 euro had kunnen kosten.

Zelfde geldt voor apparatuur in mijn Auto.. LG moet je echt vermijden
Wat een onzin...

Wie denk je dat de Panelen maakt voor de iMac's en voor de Dell Ultrasharps etc...
En denk maar niet dat Sony panelen in een Sony TV zitten ;)
J.Appleseed schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:04:
LG IPS237L

Even een voorproefje, dan kan ik in alle rust een korte review maken :)

[afbeelding]
Ziet er goed uit hoor :), kijk uit naar je review !

[ Voor 25% gewijzigd door Mektheb op 10-08-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Review geplaatst. Erg kort, maar als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel :)

[ Voor 66% gewijzigd door BleuZ op 10-08-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Hoe diep is nou die voet? :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05 10:57
Leuk dat je even een snelle review hebt geplaatst.. Zit er btw ook een DVI -> HDMI Verloopje bij ofzoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Ongeveer 14 centimeter :)
diebobo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:23:
Leuk dat je even een snelle review hebt geplaatst.. Zit er btw ook een DVI -> HDMI Verloopje bij ofzoiets ?
Nee, er zit geen DVI > HDMI-converter in. Die zul je zelf moeten aanschaffen.

[ Voor 47% gewijzigd door BleuZ op 10-08-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Eigenlijk zou bovenaan bij "gerelateerde producten" de IPS277L-BN erbij moeten.

pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Ik had me ook verheugd op minimale bezel tussen de monitoren in eyefinity. En ze bewezen met de LM960V dat ze net onder de 5mm kunnen. :| Maar ook op een triple-screen standaard kon hij niet, zonder Vesa mount.

[ Voor 9% gewijzigd door TNJ op 11-08-2012 14:34 . Reden: vesa ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
TNJ schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:25:
Bedankt, toegevoegd!

@ J.Appleseed: Bedankt voor de review en de foto's! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 18:43
Bedankt voor de review.

Zojuist de 27" besteld... ze lijken nu leverbaar te zijn. :D

Edit: en hij ligt nu bij TNT, ze worden dus idd uitgeleverd.

[ Voor 27% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 24-08-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Jammer dat er geen displayport op zit voor zover ik hier lees hetgeen ik wel hier op mijn Samsung monitor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Zojuist de 27" binnengekregen.

Sorry, mensen - ben nooit zo van de unboxing geweest.
Bezels zijn inderdaad 12mm, niet eens in de buurt van de 1,2 mm.

Verder een jammer detail - het calibratierapport is vastgeplakt aan de bezel.
Met slechte tape, dat moet ik eerst gaan verwijderen.

Edit: vragen zijn welkom, ik had een maagdelijk exemplaar.

[ Voor 9% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 25-08-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 16:30
De voet zou verwijderbaar zijn. Kan iemand een foto maken van de achterkant zonder voet. Op een foto van de achterkant met voet zag ik 2 schroeven zitten. Is de monitor op een manier vast te maken of heeft de monitor alleen onder 2 schroefgaten?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Matthijs2 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:10:
De voet zou verwijderbaar zijn. Kan iemand een foto maken van de achterkant zonder voet. Op een foto van de achterkant met voet zag ik 2 schroeven zitten. Is de monitor op een manier vast te maken of heeft de monitor alleen onder 2 schroefgaten?

Bij voorbaat dank voor de moeite.
Uiteraard is de voet modulair - zit echt niet zo in de doos.
Ook verwijderbaar, inderdaad alleen die twee schroeven.

Terzijde van dat niets.
Geen gaten voor wall-mounting en dergelijke.

Connectoren gaan van achter in de monitor, dus dat zou ook lastig zijn.
(90 graden! weird)

PS: Geeft me een idee... kennissen met werkplaats kunnen wel iets moois maken voor wall mount!
PPS: De aan/uit knop heeft een rode LED ~ beetje onzinnig, maar gelukkig is ie niet blauw (been there done that |:( )

[ Voor 13% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 25-08-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:55
Dan heb ik nog een vraagje ;) Is het scherm nou 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
mprkooij schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:23:
Dan heb ik nog een vraagje ;) Is het scherm nou 3d?
Nee helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:33

Fl0yd

Dovahkiin

TNJ schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:25:

pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
Ik kijk er waarschijnlijk overheen maar wat is nu het verschil tussen de IPS277L-BN en de IPS277L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Fl0yd schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:48:
[...]

Ik kijk er waarschijnlijk overheen maar wat is nu het verschil tussen de IPS277L-BN en de IPS277L?
Heeft volgens mij iets met de verkoop regio te maken. BN zal wel voor de Benelux zijn ofzo.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

En alle winkels hebben de prijzen bij de -BN ingevuld en geen bij de ander. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 00:21
Heeft iemand toevallig geprobeerd of er bij het spelen van een spel iets van ghosting te bemerken is? Die Responstijd van 14 ms, brengt mij aan het twijfelen. Ik ben geen hevige gamer, maar COD of BF3 kunnen spelen zonder last van ghosting moet wel tot de mogelijkheden behoren....

Iemand ervaring opgedaan hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
frenki schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:38:
Heeft iemand toevallig geprobeerd of er bij het spelen van een spel iets van ghosting te bemerken is? Die Responstijd van 14 ms, brengt mij aan het twijfelen. Ik ben geen hevige gamer, maar COD of BF3 kunnen spelen zonder last van ghosting moet wel tot de mogelijkheden behoren....

Iemand ervaring opgedaan hiermee?
Ik heb geen last van ghosting met dit scherm. Op gaming vlak hoef je je totaal geen zorgen over te maken.
Zie ook: http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag

Anoniem: 93983

Ik heb dit scherm gekocht gisteren bij de harense smid maar vandaag ook weer terug gebracht omdat ik geen strak beeld over hdmi kon krijgen. Het beeld was een beetje blurry met name de kleine tekst. Ik ben er 12 uur mee bezig geweest maar kreeg het niet opgelost. Beeld over vga zag er mooi strak uit maar hdmi wilde niet lukken. In de winkel zijn ze nog bezig geweest maar die gaven het al snel op. Jammer genoeg was het een showroom model en ze hadden niets meer op vooraad. Ook had de monitor een probleem met de kleur zwart. Links onder in beeld was het zwart een stuk lichter dus niet mooi egaal. Misschien zat de led verlichting te dicht op het paneel idk. En nog een ander probleem was dat het beginscherm als je de pc opstart (bios scherm) helemaal uitgerekt was. Ik kon de helft maar lezen. Met vga was het probleem minder maar ook hier viel een klein gedeelte weg. Als ik in windows 1920x1080 instelde dan liep er een zwarte balk rond het scherm en moest ik overscan gebruiken om het passend te maken. Terwijl de native resolutie 1920x1080 is.

Buiten de problemen om moet ik zeggen dat ik het een geweldige monitor vind. En ik zit zelfs te denken om de monitor opnieuw te bestellen maar ik wil eerst weten of ik gewoon pech heb gehad of dat het een kwaal is van dit type monitor. Ik ga deze topic in de gaten houden :)

Anoniem: 473004

@TobBbErt,
De mijne heeft ook last van backlight bleeding (BLB) links onder in beeld en klein beetje rechts onder. Dit valt ZEER goed op bij het kijken naar films met donkere beelden of donkere foto's. Aangezien ik veel films kijk, ga ik het terugbrengen. Jammer, de kleuren van een IPS scherm zijn echt geweldig :P !

Ik moet ook overscan op nul zetten in mijn ATI Control center. De overscan optie van de monitor, helpt niet bij mij. Mijn beeld over HDMI is super scherp.

PS:Hoe kan ik foto's uploaden, dan kan ik mijn ervaring delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 473004 op 13-09-2012 00:18 ]

Anoniem: 93983

Ah das jammer, ben benieuwd wat je hierna gaat bestellen. Ik ben aan het zoeken naar een alternatief maar voor die prijs kan ik niks vinden. Misschien de dell U2412M maar dan ga ik weer naar 24inch. En ik vind het niet zo'n mooi scherm. 27inch IPS zitten allemaal boven de €500 en zoveel wil ik eigenlijk niet uitgeven. Pffff monitor uitzoeken is echt het zo moeilijk. Hadden we nog maar gewoon van die crt schermen. Ik heb deze maand al 3 monitoren teruggebracht . Elke monitor mankeert wel iets.....

De LG IPS227L is een e-IPS btw.

• Krylinck
Dat gebeurt wel vaker bij beeldschermen... Ook die van boven de 1000 euro hebben mankementen uit de doos, denk aan backlight bleeding, witweergaves met groene of paarse kleurzweem, dode pixels... Je hebt het recht om om te ruilen en als je het nodig vindt, mag je dat blijven doen. Bij mijn U2711 heb ik maar genoegen genomen met een hot pixel in het midden van het scherm. Heel misschien ruil ik hem later nog om, omdat de garantie dat niet uitsluit, maar voorlopig stoort het niet. Soms moet je ergens maar aan wennen... Als je een scherm geleverd krijgt zonder hinderlijke foutjes, dan zou ik die gewoon accepteren.

Strava

Anoniem: 473004

Je hebt het helemaal gelijk Krylinck, maar helaas is de backlight aan de linker onderhoek voor mij een beetje te fel. Ik stel het kopen even uit. Wacht op andere reviews. Misschien zijn wij de enige twee pechvogels. Maar ik wil nu niets anders meer dan IPS schermen.
Volgens specificatie in de price watch is het een H-IPS scherm??.

Edit:
Heb inmiddels twee andere reviews gelezen met hetzelfde probleem.

1. De 23 inch versie, zelf probleem maar in mindere mate.
url: productreview: LG IPS237L Zwart review door BleuZ
Zie commentaar: J.Appleseed, maandag 20 augustus 2012 16:53 / SebasFM, vrijdag 24 augustus 2012 01:17

2. Review van een PlayTech (gebruikt google vertaal om onderstaande review te lezen).
url: http://playtech.ro/2012/l...-ips-fara-margini-review/

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 473004 op 16-09-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Ik heb er hier ook 2 staan sinds een paar dagen er zit me toch nog iets dwars...
De monitoren zijn (af fabriek) gecalibreerd, maar zodra ik de drivers installeer van de CD en reboot, dan is het beeld na het opstarten ineens een stuk donkerder |:(

Zodra ik de drivers eraf gooi en de PnP drivers gebruikt ziet het er superstrak uit.

Iemand anders dit probleem toevallig ook al tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 00:26
Ik heb de LG TM2792S gekocht en heeft de 3D functie. Dit model heeft tevens vrijwel geen last van backlight bleeding, alles als je het beeld volledig zwart maakt en alle lampen in je kamer uit zet zie je links en rechts onder een klein beetje bleeding maar als je net zoals ik met gedimd licht in een donkere ruimte achter het scehrm zit dan zie je het helemaal niet meer.

De 3D functie vind ik tevens echt een onwijs leuke feature. Er zitten twee brillen bij waarvan eentje zoals in de bioscoop en de ander is een clip on bril voor mensen die al een bril dragen zoals ik :)

Beeld kwaliteit is ook erg mooi evenals het design :9

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1346069004.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-11-2012 12:55 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 19:31
Sir_Hendro schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:54:
Ik heb de LG TM2792S gekocht en heeft de 3D functie. Dit model heeft tevens vrijwel geen last van backlight bleeding, alles als je het beeld volledig zwart maakt en alle lampen in je kamer uit zet zie je links en rechts onder een klein beetje bleeding maar als je net zoals ik met gedimd licht in een donkere ruimte achter het scehrm zit dan zie je het helemaal niet meer.

De 3D functie vind ik tevens echt een onwijs leuke feature. Er zitten twee brillen bij waarvan eentje zoals in de bioscoop en de ander is een clip on bril voor mensen die al een bril dragen zoals ik :)

Beeld kwaliteit is ook erg mooi evenals het design :9
Wow mooi dingetje :) Waar heb je die aangeschaft? en voor welke prijs?

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
@Potame,

Bij Saturn Essen in Duitsland voor 499,00. Het is wel het nieuwste model welke momenteel nog moeilijk verkrijgbaar is. maar ik vond het echt de mooiste monitor van alle die daar stonden. Er stonden ook nog een paar andere IPS schermen van LG (lagere modellen) en die hadden niet de gewenste kwaliteit maar deze voldoet aan mijn eisen en bied zelfs nog veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Dat is toch eigenlijk een tv?
Wel erg nice met die dunne bezel :D

[ Voor 38% gewijzigd door Fonta op 21-11-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het is een beetje in combi van beide. Qua voor formaat zou ik hem eerder als monitor gebruiken dan als tv voor in de woonkamer. Maar je kan er inderdaad ook TV op kijken en je x-doos enzo erop aansluiten :)

je kan hem tevens ook als een profesionele monitor calibreren. De nodige profielen zijn aanwezig en je hebt expert settings aanwezig om alles tot het uiterste te calibreren.

Er bestaat ook nog een DM2792D welke de monitor variant is, ofwel hetzelfde ding zonder de tuner. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-11-2012 15:43 ]

Pagina: 1