Toon posts:

Suggestie shopreviews 0900 nummers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben weer eens aan het steggelen met een webwinkel over een verkeerde levering.. Deze webshop heeft een 0900 nummer, waarnaar ik nu 3 keer heb gebeld en ik heb nul resultaat geboekt. Dit is dus de laatste keer dat ik bij een webshop bestel die een 0900 nummer gebruikt. :F

Ik vind het nogal schofterig van eigenlijk alle bedrijven die een 0900 nummer gebruiken, evenals 088 nummers die je met je mobiele telefoon soms wel 35ct per minuut kosten. Tegenwoordig zijn er volgens mij 2 manieren om bedrijven te dwingen hun klanten met fatsoen te behandelen.

1. Klanten bestellen elders omdat ze verstandig zijn geworden uit ervaring.
2. Review en vergelijkingssites geven aan welke webwinkel "het beste" is.

Puntje 1 gaat denk ik niet zo snel gebeuren. Dat bracht mij op het idee om dit als suggestie voor de pricewatch in te sturen. In de overzichten van prijzen zou ik een helpdesk icoon met mouseover pop-up-je waarderen. Hierin zouden dan de contact mogelijkheden staan en zodoende zou ik eenvoudig een winkel kunnen kiezen die een normaal klantenservice nummer heeft.

Nog beter zou zijn dat dit in de score van de webwinkel wordt meegenomen, dus dat de winkels met normale klantenservice nummers hoger scoren. Zo kan een community site denk ik webwinkels dwingen te stoppen met de 0900 en 088 onzin!

Opmerkingen, suggesties.. welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij problemen kan je ook vragen of ze jou terugbellen. Doen ze dat niet dan stuur je het product binnen 7 dagen terug en bestel je het ergens anders.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:08:
Bij problemen kan je ook vragen of ze jou terugbellen. Doen ze dat niet dan stuur je het product binnen 7 dagen terug en bestel je het ergens anders.
Ja maar dan moet je nog wel je geld zien terug te krijgen....

Het gaat mij voornamelijk om de hufterigheid van dit soort bedrijven. Veelal met 4 of 5 sterren maar aftersales is dan dramatisch omdat ze niet terug bellen, niet terugmailen, nergens op reageren of met botte hufterige anwtoorden komen. Je mag me gerust een zeikerd noemen maar ik wil zo niet behandeld worden..

Niettemin bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even googlen voor het alternatieve telefoonnummer, scheelt een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 16:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Even langsrijden kan ook.
Ik ben het wel met je eens, 0900 e.d. zijn nogal irritant als bijv je product verkeerd geleverd is.. Dan kost het jou weer 'ns geld.

[ Voor 80% gewijzigd door Koenvh op 08-08-2012 11:14 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:10:
Even googlen voor het alternatieve telefoonnummer, scheelt een hoop geld.
Ja dat doe ik dan ook altijd maar dat nummer geeft een "nummer bestaat niet"-toon.
Koenvh schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:13:
Even langsrijden kan ook.
Ik ben het wel met je eens, 0900 e.d. zijn nogal irritant als bijv je product verkeerd geleverd is.. Dan kost het jou weer 'ns geld.
Webwinkel is hier 60km vandaan, heb wel wat anders te doen.. ;)

Maar goed het gaat me nu niet specifiek om het gevalletje waar ik nu mee zit, het gaat erom dat dit iets is waar ik, en ik denk ook veel andere mensen, pas als ik aftersales nodig heb achter kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CrashOne schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:08:
Daar heb je weinig aan als het probleem zich pas later voordoet. 0900 nummers voor klanten'service' zou verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 11:45

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou idd wel handig zijn om dit te kunnen zien d.m.v. een vinkje of iets dergelijks. Als er b.v. een prijs verschil is van 5 a 10 euro dan heb je dat na een paar keer een 0900 nummer bellen er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:05:
Ik vind het nogal schofterig van eigenlijk alle bedrijven die een 0900 nummer gebruiken, evenals 088 nummers die je met je mobiele telefoon soms wel 35ct per minuut kosten.
Dat is ook een beetje de schuld van telecomproviders (en jezelf).
Pagina: 1