ervaring met kleine speakers achter en grote voor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 09:43
Heb sinds een aantal maanden de Boston Acoustics A250 als fronts en de A225C als centre, waar ik zeer tevreden over ben. Nu wil ik deze set uitbreiden met 2 speakers voor achter (voor films) en zit te denken aan de Boston Acoustics Soundware XS SE. Heb de bank achter tegen de muur staan, dus zuilen kunnen er sowieso niet naast/achter staan. Vraag me alleen af of dat wel gaat matchen, grote speakers voor en 2 kleintjes als rears. De kleintjes krijgen echter goede kritieken en ik meen hier ergens gelezen te hebben dat de rears alleen voor de hoge tonen gebruikt worden. Lijkt mij dus dat dat wel kan. Iemand van jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:50
Heb zelf voor zuilen en achter boekenplank formaat en volgens mij worden de rears bij films vooral gebruikt voor aanvullende effecten (dus niet voor alleen hoge tonen). Muziek luister ik liever stereo.

[ Voor 9% gewijzigd door dvdheiden op 08-08-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:23
Achter speakers zijn niet heel erg belangrijk ben ik van mening. Bij de meeste setups zie je trouwens ook groot voor en klein achter. Ook bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22
Je hoeft de speakers niet achter de bank te plaatsen. Sterker nog, die plaats is feitelijk gereserveerd voor de surround backs (7.1).

Afbeeldingslocatie: http://www.ecoustics.com/electronics/products/articles/129024.jpg

De surrounds zijn in films inderdaad vooral voor de effecten, maar toch zou ik zelf niet snel meer dat één formaat verschil doen. Dus met vloerstaanders zou ik persoonlijk wel kijken naar boekenplankspeakers (al zijn het maar relatief kleine) als surrounds. Bijvoorbeeld de Boston Acoustics A23, Q-Acoustics 2010i of Jamo C601/S602. De S602 heb je al voor €129 per paar bij Bol.com.

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-08-2012 10:11 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb ook kleine satellietspeakers achter de bank (en een set B&W CM speakers voor). Zoals hierboven nemen dit soort speakers alleen effecten voor lief en maakt het weinig uit hoe groot ze zijn. Ik heb ik ze echt onzichtbaar gemonteerd en dat bevalt prima en hoor alles nog haarscherp :) Kosten? Twee Sony Pascal speakers á €50 (de 815 of de 835 klinken erg goed) en een stel Vogels stands en wat schroefjes €15.

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/6350/imag0136ez.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Haarscherp zal het niet zijn (het kan niet anders dan dat de bank de hoge tonen absorbeert en het geluid muffled klinkt), maar zo kan het inderdaad ook.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38

FeaR

In GoT we trust

Bracha25 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:45:
Vraag me alleen af of dat wel gaat matchen, grote speakers voor en 2 kleintjes als rears.
In de meeste sets zijn de rear speaker van het formaat boekenplank of nog kleiner. Effecten in films zijn voornamelijk hoge(re) tonen en daarom bieden vloerstaanders minder dan wanneer ze als fronts worden gebruikt. Vloerstaanders als rear kan zeker wel, maar dat is eigenlijk vooral interessant bij het luisteren van muziek in surround of meerkanaal stereo (DTS CD, SACD, et cetera). Andere keuze die je ook ziet om vloerstaanders als rear te gebruiken is de prijs van een monitor plus stand, dat kan bij sommige merken nog wel eens duur uitvallen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Of je hangt een paar boekenplankspeakers aan de muur aan de zijkant of je zet ze ergens op als er toevallig toch al iets staat waar je de speaker op kwijt kunt (of een combinatie van deze twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
DjVe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:06:
Ik heb ook kleine satellietspeakers achter de bank (en een set B&W CM speakers voor). Zoals hierboven nemen dit soort speakers alleen effecten voor lief en maakt het weinig uit hoe groot ze zijn. Ik heb ik ze echt onzichtbaar gemonteerd en dat bevalt prima en hoor alles nog haarscherp :) Kosten? Twee Sony Pascal speakers á €50 (de 815 of de 835 klinken erg goed) en een stel Vogels stands en wat schroefjes €15.

[afbeelding]
Sorry maar dit kan toch nooit goed klinken. Althans niet in vergelijking met een normale opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Was het bij surroundspeakers niet juist de bedoeling dat je veel gereflecteerd geluid krijgt en weinig direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Voor Dolby Stereo / Dolby Surround was dat de bedoeling ja. Maar daarbij is het surround kanaal een mono kanaal en moet het geluid gewoon gelijkmatig overal vandaan komen.

Voor Dolby Digital 5.1 en latere formaten heb je achter meerdere aparte kanalen en daarbij wil je juist weer wel direct geluid, omdat je dan betere plaatsing van het geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bram1984 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Sorry maar dit kan toch nooit goed klinken. Althans niet in vergelijking met een normale opstelling.
Assumption is the mother of all fuckups ;)
Midden en hoog is wat richtingsgevoeliger als laag, maar speakers omhoog richten kan prima. Een geluidsgolf vormt in principe een widespread kegel; of die nou omhoog of naar voren gericht is maakt niet zo heel veel uit, zolang de kegel je oren maar bereikt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
The Eagle schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:21:
[...]
zolang de kegel je oren maar bereikt ;)
En dát doet ie dus niet, in de opstelling zoals die op de foto te zien is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Dat is nou juist het punt. In deze opstelling zit je gewoon buiten de kegel.

Als je aan deze kant van de bank zit dan zit je wellicht nog in de kegel van dit speakertje, maar je zit absoluut buiten de kegel van de ander surround speaker aan de andere kant van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:35
Theoretisch kan het alleen als je versterker per speaker een instelbaar laagfilter heeft.

Ik heb het zelf ook, voorspeakers zijn grote zuilen en rears zijn kleine dipolen. Bas die bestemd is voor de rears wordt door de versterker naar de subwoofer gestuurd, maar in de praktijk is dat niet zoveel.

Het probleem dat bij mij ontstaat is dat de versterker maar 1 laagfilter heeft. Dit staat ingesteld op 70Hz (rears gaan tot 65Hz), dus alles onder de 70Hz gaat naar de subwoofer. De frontspeakers staan op 'large', dus daarvan wordt geen bas omgeleid naar de subwoofer. Theoretisch raak je hierdoor dus wat bereik kwijt, want een toon van 25Hz is zelfs voor mijn zuilen te laag en zou dus eigenlijk naar de subwoofer moeten worden omgeleid. Zelfde geldt voor de centerspeaker.

Maar dat is allemaal theorie, in de praktijk klinkt het systeem fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 09:43
Thanx voor de meningen en de gedeelde ervaringen. Denk dat ik er maar gewoon voor ga.
Hier mag wat mij betreft een slotje op;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

mjtdevries schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:25:
Dat is nou juist het punt. In deze opstelling zit je gewoon buiten de kegel.

Als je aan deze kant van de bank zit dan zit je wellicht nog in de kegel van dit speakertje, maar je zit absoluut buiten de kegel van de ander surround speaker aan de andere kant van de bank.
Laten we voorop stellen dat ik het zowel geprobeerd heb met dezelfde speakers maar dan verticaal geplaatst net boven de bank uit (dus de hele speaker boven de bank uit) en ingedraaid naar mijn luisterpositie. Ik was namelijk eerst van plan om de speakers bij films (automatisch) naar boven te draaien zodat ze boven de bank kwamen. Ik heb toen tweedehands twee vogels stands gekocht met het idee dat ze een telescoopsysteem hadden, maar dat was helaas niet zo (je kan kiezen voor heel hoog of laag door er een metalen buisje tussenuit te halen). In een creatieve bui heb ik dit toen geprobeerd en ik hoorde weinig verschil tussen speakers boven de bank ingedraaid en mijn huidige set-up. Sterker nog vond ik de speakers boven de bank uit veel te schreeuwerig met effecten. Niet dat ze te hard staan, maar de plaatsing was té duidelijk, zeker als je in een hoek zat. nu heb je iets van verstrooiing naar boven waardoor het effect veel mooier naar boven komt net als een bi-pool/di-pool speaker. De tweeter komt bijna boven de bekleding uit en de high-mids zitten een stukje lager. In beide gevallen heb ik natuurlijk we een calibratie laten uitvoeren.

Het effect is duidelijk hoorbaar en absoluut niet dof. Ik heb voor de gein ook wel eens op de frontaansluiting aangesloten om te kijken hoe muziek klinkt met zo'n opstelling en dat was niet slecht. Natuurlijk heb je geen laag en mis je heel wat onderin het midden (dat kan ook iet anders uit zo'n klein kastje), maar het is gewoon duidelijk en zonder dippen in het spectrum. Voor zijn afmetingen is zo'n 815 speaker met ED tweeter echt goed (het is vooral de "subwoofer" bij deze set die waardeloos was). Het maakt overigens niet uit of ik nu links/rechts of in het midden ga zitten (in het midden is het effect wel het mooiste natuurlijk aangezien je meer plaatsing kan waarnemen)

Mijn intentie was dus anders, maar dit werkt gelukkig beter dan dat ik verwacht had :) Ik geloof dat er nog iemand anders op tweakers zat die hetzelfde had gedaan met dit soort Sony speakertjes en die was er ook tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
The Eagle schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:21:
[...]

Assumption is the mother of all fuckups ;)
Midden en hoog is wat richtingsgevoeliger als laag, maar speakers omhoog richten kan prima. Een geluidsgolf vormt in principe een widespread kegel; of die nou omhoog of naar voren gericht is maakt niet zo heel veel uit, zolang de kegel je oren maar bereikt ;)
Het gaat niet alleen om de kegelvorm, waar je in principe nog wel in zou zitten met je oren als je niet te klein bent, maar ook om de geluidsabsorptie van het object (de bank) welke als het ware de kegel gewoon tegenhoudt / er een hap uit neemt. En hoe hoger de frequentie, hoe smaller de kegel en hoe hoger de mate van absorptie.

Probeer het maar eens. Als je minimaal een tweewegsspeaker hebt, houd dan je hand maar eens om/voor de woofer en daarna om de tweeter. Een wereld van verschil. En dan hebben we het nog maar over een beetje vlees en wat botjes met een laagje huid er omheen. Zo'n bank is nog veel erger, want die isoleert/absorbeert veel beter. Houd ook maar eens een kussen voor je tweeter. Da's nog veel erger dan een hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

HarmoniousVibe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:33:
[...]

Het gaat niet alleen om de kegelvorm, waar je in principe nog wel in zou zitten met je oren als je niet te klein bent, maar ook om de geluidsabsorptie van het object (de bank) welke als het ware de kegel gewoon tegenhoudt / er een hap uit neemt. En hoe hoger de frequentie, hoe smaller de kegel en hoe hoger de mate van absorptie.

Probeer het maar eens. Als je minimaal een tweewegsspeaker hebt, houd dan je hand maar eens om/voor de woofer en daarna om de tweeter. Een wereld van verschil. En dan hebben we het nog maar over een beetje vlees en wat botjes met een laagje huid er omheen. Zo'n bank is nog veel erger, want die isoleert/absorbeert veel beter. Houd ook maar eens een kussen voor je tweeter. Da's nog veel erger dan een hand.
Zoals gezegd die bank staat een klein beetje voor de drivers en houdt echt niet zoveel tegen. De foto lijkt erger dan dat het in werkelijkheid is. Ik denk dat het ook een kwestie is van geluk qua akoestiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als je minimaal een tweewegsspeaker hebt, houd dan je hand maar eens om/voor de woofer en daarna om de tweeter.
Dat kan ik niet testen, want mijn tweeters zitten midden in het hart van de woofers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
DjVe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Laten we voorop stellen dat ik het zowel geprobeerd heb met dezelfde speakers maar dan verticaal geplaatst net boven de bank uit (dus de hele speaker boven de bank uit) en ingedraaid naar mijn luisterpositie. Ik was namelijk eerst van plan om de speakers bij films (automatisch) naar boven te draaien zodat ze boven de bank kwamen. Ik heb toen tweedehands twee vogels stands gekocht met het idee dat ze een telescoopsysteem hadden, maar dat was helaas niet zo (je kan kiezen voor heel hoog of laag door er een metalen buisje tussenuit te halen). In een creatieve bui heb ik dit toen geprobeerd en ik hoorde weinig verschil tussen speakers boven de bank ingedraaid en mijn huidige set-up. Sterker nog vond ik de speakers boven de bank uit veel te schreeuwerig met effecten. Niet dat ze te hard staan, maar de plaatsing was té duidelijk, zeker als je in een hoek zat. nu heb je iets van verstrooiing naar boven waardoor het effect veel mooier naar boven komt net als een bi-pool/di-pool speaker. De tweeter komt bijna boven de bekleding uit en de high-mids zitten een stukje lager. In beide gevallen heb ik natuurlijk we een calibratie laten uitvoeren.

Het effect is duidelijk hoorbaar en absoluut niet dof. Ik heb voor de gein ook wel eens op de frontaansluiting aangesloten om te kijken hoe muziek klinkt met zo'n opstelling en dat was niet slecht. Natuurlijk heb je geen laag en mis je heel wat onderin het midden (dat kan ook iet anders uit zo'n klein kastje), maar het is gewoon duidelijk en zonder dippen in het spectrum. Voor zijn afmetingen is zo'n 815 speaker met ED tweeter echt goed (het is vooral de "subwoofer" bij deze set die waardeloos was). Het maakt overigens niet uit of ik nu links/rechts of in het midden ga zitten (in het midden is het effect wel het mooiste natuurlijk aangezien je meer plaatsing kan waarnemen)

Mijn intentie was dus anders, maar dit werkt gelukkig beter dan dat ik verwacht had :) Ik geloof dat er nog iemand anders op tweakers zat die hetzelfde had gedaan met dit soort Sony speakertjes en die was er ook tevreden mee.
Dat was ik dus. Ik kan je verhaal bevestigen want ik had dezelfde test gedaan. Eerst gewoon verticaal naar voren gericht (zoals het eigenljk hoort) maar dat was veel te schreeuwerig daarna zoals op de foto. Prima surround effecten hoor! Inmiddels heb ik de speakers vervangen door Mordaunt Short Genie en als zijspeakers twee dipolen van Mordaunt. Klinken net wat beter....
Mijn oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/3880/20120315121044medium.jpg

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6168/dsc4599medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nou, blijkbaar heb je er inmiddels toch voor gekozen de backs gewoon naar voren te richten.. of begrijp ik je verhaal niet helemaal?

Ik snap dat het niet wenselijk is om die speakers bijna letterlijk in je oren te hebben blazen, maar wat je er vervolgens aan moet doen is mijns inziens niet de speakers naar achter plaatsen, maar de surrounds aan de zijkant neerzetten zoals het hoort en geen 7.1 met backs nemen. Als ik jouw ruimte zo in moet schatten had ik ook écht nooit 7.1 genomen. Zeker met dipoles als surrounds is de toegevoegde waarde van rears in zo'n ruimte zo goed als nul en loop je alleen maar het risico dat ze in je oren staan te blazen (wat inderdaad vervelend is).

Again, wat is er mis met dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecoustics.com/electronics/products/articles/129024.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-08-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
HarmoniousVibe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:10:
Nou, blijkbaar heb je er inmiddels toch voor gekozen de backs gewoon naar voren te richten.. of begrijp ik je verhaal niet helemaal?

Ik snap dat het niet wenselijk is om die speakers bijna letterlijk in je oren te hebben blazen, maar wat je er vervolgens aan moet doen is mijns inziens niet de speakers naar achter plaatsen, maar de surrounds aan de zijkant neerzetten zoals het hoort en geen 7.1 met backs nemen. Als ik jouw ruimte zo in moet schatten had ik ook écht nooit 7.1 genomen. Zeker met dipoles als surrounds is de toegevoegde waarde van rears in zo'n ruimte zo goed als nul en loop je alleen maar het risico dat ze in je oren staan te blazen (wat inderdaad vervelend is).

Again, wat is er mis met dit:

[afbeelding]
Normaal staat de bank ook ruim een halve meter naar voren. Deze speakers staan inderdaad naar voren maar klinken minder schreeuwend dan de Sony's. Na een zorgvuldige callibratie staan deze echt niet in je oren te toeteren. En ik heb uiteraard eerst getest wat het verschil was tussen 5.1 en 7.1 en geloof het of niet, je zit nu nog meer "in" de film dan met de 5.1 Dus waarom zou men geen 7.1 nemen, omdat het niet zo "hoort".... Maar ieder zo zijn ding, ik ben er blij mee!
Dit heb ik dus: (let op de back speakers.....)
Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/4489/71small.jpg
of deze...
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/7472/129025.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen je eerste afbeelding en je tweede. Als in: de tweede lijkt me veel idealer, omdat de afstand veel groter is. Er is naast en achter de bank veel meer ruimte.

En waarom kon je in de oude situatie de speakers niet goed afstellen en moest je ze toen wel naar achteren richten? Dat was eigenlijk mijn vraag :), want je zegt in je eerste post dat je dat niet fijn vond flinken (wat ik me dus heel goed voor kan stellen).

Maar goed, het is inderdaad waar wat je zegt: ieder z'n ding. Ik geef ook alleen maar mijn mening en ik verwacht echt niet dat iemand mij gehoorzaamt :p.

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-08-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
HarmoniousVibe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:37:
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen je eerste afbeelding en je tweede. Als in: de tweede lijkt me veel idealer, omdat de afstand veel groter is. Er is naast en achter de bank veel meer ruimte.

En waarom kon je in de oude situatie de speakers niet goed afstellen en moest je ze toen wel naar achteren richten? Dat was eigenlijk mijn vraag :), want je zegt in je eerste post dat je dat niet fijn vond flinken (wat ik me dus heel goed voor kan stellen).

Maar goed, het is inderdaad waar wat je zegt: ieder z'n ding. Ik geef ook alleen maar mijn mening en ik verwacht echt niet dat iemand mij gehoorzaamt :p.
Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben en dat respecteer ik ook hoor :-)
Inderdaad zit er verschil in de afbeeldingen. De eerste is van Mordaunt Short en de tweede van dezelfde site als jouw afbeelding. Maar de eerste is wel realistischer. Ik ken maar weinig mensen die de bank midden in de kamer hebben staan zoals afbeelding twee....De Sony's kreeg ik niet goed afgeregeld toen ze naar voren gericht waren. Klonk gewoon niet lekker (erg schel) Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik na die Sony's ook een andere receiver heb aangeschaft met veel meer (callibratie) instellingen. Wellicht is dat de reden dat de Genie's wel goed klinken zoals ze nu hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door sonsan op 09-08-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik weet dat niet veel mensen de bank een x aantal meter van de achtermuur hebben staan, maar dat is dan ook een belangrijke reden voor mij om mensen over het algemeen geen 7.1 aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
HarmoniousVibe schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:18:
Ik weet dat niet veel mensen de bank een x aantal meter van de achtermuur hebben staan, maar dat is dan ook een belangrijke reden voor mij om mensen over het algemeen geen 7.1 aan te raden.
Maar toch is er, ondanks de korte afstand, een hoorbaar verschil tussen 5.1 en 7.1 indien men een dvd/blueray gebruikt met de juiste audio formaten. Gezien mijn enthousiasme raad ik het juist wel de mensen aan. Maar zoals ik al schreef, ieder het zijne.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Daar komt bij dat de veel mensen alleen ruimte hebben achter en bank en niet naast een bank (zeker niet als je een hoekbank hebt). Dus achter de bank is eigenlijk dan je enige plek om toch iets van rear effect te plaatsen. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan 5.1 te plaatsen en het te houden bij 3.1, maar wegens de kleine investering en het hoge knutselgehalte ben ik toch maar gaan experimenteren. 7.1 ga ik nooit kwijt kunnen (teveel raampartij om speakers goed symmetrisch op te hangen), maar deze vorm van 5.1 is zeker een verbetering tegenover 3.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
DjVe schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:52:
Daar komt bij dat de veel mensen alleen ruimte hebben achter en bank en niet naast een bank (zeker niet als je een hoekbank hebt). Dus achter de bank is eigenlijk dan je enige plek om toch iets van rear effect te plaatsen. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan 5.1 te plaatsen en het te houden bij 3.1, maar wegens de kleine investering en het hoge knutselgehalte ben ik toch maar gaan experimenteren. 7.1 ga ik nooit kwijt kunnen (teveel raampartij om speakers goed symmetrisch op te hangen), maar deze vorm van 5.1 is zeker een verbetering tegenover 3.1 :)
Inderdaad leuk dat je met een beetje knutselen en een kleine investering toch een mooie verbetering teweeg kan brengen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38

FeaR

In GoT we trust

HarmoniousVibe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:37:
Die tweede situatie is ook wel wat onrealistisch, wie heeft er nu nog een CRT TV staan :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:15:
[...]

Die tweede situatie is ook wel wat onrealistisch, wie heeft er nu nog een CRT TV staan :P
_O-
Pagina: 1