Toon posts:

uitbreiden geheugen Zenbook prime?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze week heb ik een Asus UX31A. Een erg fijne ultrabook, maar de 4GB aan geheugen vind ik toch een beetje aan de krappe kant. Is er een makkelijke manier om het systeemgeheugen uit te breiden, bijvoorbeeld door gebruik te maken van de SD reader of een USB poort? ReadyBoost van Windows lijkt op het eerste gezicht een goede optie, maar als ik daar beter op zoek lijkt deze functie vooral de prestatie van de HD te verbeteren. Met de SSD van de Zenbook zal dat dus waarschijnlijk geen of weinig effect hebben.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Systeem geheugen kan je alleen uitbreiden door meer geheugen bij te prikken, andere opties zijn gewoon veel te langzaam.
Kijk dus in de gebruiksaanwijzing hoe het geheugen zit, en tot hoeveel je het kan uitbreiden. Of kijk onder je laptop, daar zal wel een dekseltje zitten waaronder het geheugen zich bevind, kan je kijken of er plaats is.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
Volgens mij kan je in de UX31A het geheugen niet uitbreiden. Alleen de UX32VD kan dat.

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen zit vastgesoldeerd en is inderdaad niet op de standaard manier uitbreidbaar. Vandaar dat ik op zoek was naar andere mogelijkheden. Maar goed, als die er niet zijn moet ik het maar doen met 4GB. Openmaken en zelf met de soldeerbout aan de gang gaan gaat me nu nog wat te ver

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tjeetje zeg, koop je een laptop van tegen de 1400 euro en dan heb je dit.