Goedenavond,
Aller eerst excuses mocht dit topic verkeerd staan, dit leek mij het meest logische daarvoor.
Al een aantal dagen ben ik bezig met het creeën/ontwerpen van een website. Hij is nog niet af maar ben me nu aan het voorbereiden op het gene dat er nog moet komen. Nu ben ik bezig met de homepagina. Deze is helemaal gedsigned in photoshop en is omgezet na html/css via de text editor van Dreamweaver. Hij werkt zonder problemen, maar ik zou graag een soort van Blog erop willen. Niet uitgebreid, slechts iets kleins.
Via www.google.nl kwam ik bij een RSS Feed. Is dit mogelijk, ik heb namelijk hier geen echte uitleg over gevonden over hoe je het moet importeren in een website. De afbeelding hieronder vertelt precies waar de berichten van de Blog moeten komen.
Waar het "blog" systeem moet komen.
Nu ziet de code rondom het blog-systeem er zo uit:
Mijn vraag eigenlijk dus, is het mogelijk om dit met RSS feed te doen? En hoe laat je zoiets linken op de plek waar het moet komen, dus dat het bericht exact op die plek komt (w.b.t. opmaak van lettertype gaat wel lukken)? Of kan ik dat beter allemaal handmatig veranderen als ik een nieuwtje heb?
Alvast bedankt.
Aller eerst excuses mocht dit topic verkeerd staan, dit leek mij het meest logische daarvoor.
Al een aantal dagen ben ik bezig met het creeën/ontwerpen van een website. Hij is nog niet af maar ben me nu aan het voorbereiden op het gene dat er nog moet komen. Nu ben ik bezig met de homepagina. Deze is helemaal gedsigned in photoshop en is omgezet na html/css via de text editor van Dreamweaver. Hij werkt zonder problemen, maar ik zou graag een soort van Blog erop willen. Niet uitgebreid, slechts iets kleins.
Via www.google.nl kwam ik bij een RSS Feed. Is dit mogelijk, ik heb namelijk hier geen echte uitleg over gevonden over hoe je het moet importeren in een website. De afbeelding hieronder vertelt precies waar de berichten van de Blog moeten komen.
Waar het "blog" systeem moet komen.
Nu ziet de code rondom het blog-systeem er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <div id="leftContainer" class="fl"> <h3 class="sectionHeading">Laatste <span>Nieuws</span></h3> <ul id="newsList"> <li> <h6>Datum</h6> <h3><a href="#">Titel</a></h3> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus libero leo, pellentesque ornare, adipiscing vitae, rhoncus commodo, nulla.Fusce quis ipsum.</p> <a href="" class="readMoreLink">Lees meer</a> </li> <li> <h6>Datum</h6> <h3><a href="#">Titel</a></h3> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus libero leo, pellentesque ornare, adipiscing vitae, rhoncus commodo, nulla.Fusce quis ipsum.</p> <a href="" class="readMoreLink">Lees meer</a> </li> <li> <h6>Datum</h6> <h3><a href="#">Titel</a></h3> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus libero leo, pellentesque ornare, adipiscing vitae, rhoncus commodo, nulla.Fusce quis ipsum.</p> <a href="" class="readMoreLink">Lees meer</a> </li> </ul> </div> <!-- end leftContainer --> |
Mijn vraag eigenlijk dus, is het mogelijk om dit met RSS feed te doen? En hoe laat je zoiets linken op de plek waar het moet komen, dus dat het bericht exact op die plek komt (w.b.t. opmaak van lettertype gaat wel lukken)? Of kan ik dat beter allemaal handmatig veranderen als ik een nieuwtje heb?
Alvast bedankt.