Hoi Tweakers,
Sinds kort ben ik bezig met video's bewerken gebruik hier meestal adobbe premiere 5 voor. Het probleem is dat dit over het algemeen erg langzaam gaat en dat het renderen lang duurt.
Ook met games krijgt mijn pc het steeds moeilijker.
Ik heb nu een e6600 met 2 gig ram en een 8800 gt.
Ik zou graag een nieuwe pc willen bouwen voor maximaal 1000 euro. waarmee ik weer een tijd genoeg aan heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier goed mee kunnen videobwerken en ook af en toe een game spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor nvidia, dit omdat als ik het goed begrijp de videokaarten van nvidia gpu versnelling hebben voor adobbe 6.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het kan liever het geluidsniveau te te hoog.
Nog een aantal vraagjes
-Gaat een nieuwe pc veel verschil uitmaken met editen?
-Maakt een videokaart veel verschil uit als ik niet adobbe premiere gebruik?
-waar liggen meestal de bottlenecks bij het editen, qua hardware?
Ik heb zelf al een beetje gekeken en het mainstream gamesysteem uit de best buy guide van jullie lijkt me wel goed. alleen is dit geen nvidia videokaart of maakt dat niet veel uit.
ook zou ik liever een grotere ssd willen omdat dit volgens mij sneller edits laad en opslaat?
Mijn grote vraag is eigenlijk, welke veranderingen aan het onderstaande systeem rade jullie aan?
Processor Intel Core i5 3570K Boxed € 206,-
Processorkoeler Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,80
Moederbord MSI Z77A-G43 € 89,-
Werkgeheugen Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 44,45
Solid State Drive Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB € 71,- (eventueel grotere ssd)
Harde schijf Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB € 74,90
Videokaart XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition € 323,50 (eventueel andere kaart)
Behuizing Antec One € 46,87
Voeding XFX Pro 550W € 58,-
Optische drive LG GH24NS90 Zwart € 15,62
Totaalprijs bij opstellen BBG € 955,14
Alvast bedankt.
Sinds kort ben ik bezig met video's bewerken gebruik hier meestal adobbe premiere 5 voor. Het probleem is dat dit over het algemeen erg langzaam gaat en dat het renderen lang duurt.
Ook met games krijgt mijn pc het steeds moeilijker.
Ik heb nu een e6600 met 2 gig ram en een 8800 gt.
Ik zou graag een nieuwe pc willen bouwen voor maximaal 1000 euro. waarmee ik weer een tijd genoeg aan heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier goed mee kunnen videobwerken en ook af en toe een game spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor nvidia, dit omdat als ik het goed begrijp de videokaarten van nvidia gpu versnelling hebben voor adobbe 6.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het kan liever het geluidsniveau te te hoog.
Nog een aantal vraagjes
-Gaat een nieuwe pc veel verschil uitmaken met editen?
-Maakt een videokaart veel verschil uit als ik niet adobbe premiere gebruik?
-waar liggen meestal de bottlenecks bij het editen, qua hardware?
Ik heb zelf al een beetje gekeken en het mainstream gamesysteem uit de best buy guide van jullie lijkt me wel goed. alleen is dit geen nvidia videokaart of maakt dat niet veel uit.
ook zou ik liever een grotere ssd willen omdat dit volgens mij sneller edits laad en opslaat?
Mijn grote vraag is eigenlijk, welke veranderingen aan het onderstaande systeem rade jullie aan?
Processor Intel Core i5 3570K Boxed € 206,-
Processorkoeler Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,80
Moederbord MSI Z77A-G43 € 89,-
Werkgeheugen Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 44,45
Solid State Drive Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB € 71,- (eventueel grotere ssd)
Harde schijf Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB € 74,90
Videokaart XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition € 323,50 (eventueel andere kaart)
Behuizing Antec One € 46,87
Voeding XFX Pro 550W € 58,-
Optische drive LG GH24NS90 Zwart € 15,62
Totaalprijs bij opstellen BBG € 955,14
Alvast bedankt.