Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartan_III_002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 08:21
Hoi Tweakers,

Sinds kort ben ik bezig met video's bewerken gebruik hier meestal adobbe premiere 5 voor. Het probleem is dat dit over het algemeen erg langzaam gaat en dat het renderen lang duurt.
Ook met games krijgt mijn pc het steeds moeilijker.
Ik heb nu een e6600 met 2 gig ram en een 8800 gt.

Ik zou graag een nieuwe pc willen bouwen voor maximaal 1000 euro. waarmee ik weer een tijd genoeg aan heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier goed mee kunnen videobwerken en ook af en toe een game spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor nvidia, dit omdat als ik het goed begrijp de videokaarten van nvidia gpu versnelling hebben voor adobbe 6.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het kan liever het geluidsniveau te te hoog.

Nog een aantal vraagjes
-Gaat een nieuwe pc veel verschil uitmaken met editen?
-Maakt een videokaart veel verschil uit als ik niet adobbe premiere gebruik?
-waar liggen meestal de bottlenecks bij het editen, qua hardware?

Ik heb zelf al een beetje gekeken en het mainstream gamesysteem uit de best buy guide van jullie lijkt me wel goed. alleen is dit geen nvidia videokaart of maakt dat niet veel uit.
ook zou ik liever een grotere ssd willen omdat dit volgens mij sneller edits laad en opslaat?

Mijn grote vraag is eigenlijk, welke veranderingen aan het onderstaande systeem rade jullie aan?

Processor Intel Core i5 3570K Boxed € 206,-
Processorkoeler Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,80
Moederbord MSI Z77A-G43 € 89,-
Werkgeheugen Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 44,45
Solid State Drive Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB € 71,- (eventueel grotere ssd)
Harde schijf Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB € 74,90
Videokaart XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition € 323,50 (eventueel andere kaart)
Behuizing Antec One € 46,87
Voeding XFX Pro 550W € 58,-
Optische drive LG GH24NS90 Zwart € 15,62

Totaalprijs bij opstellen BBG € 955,14

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

1. Ja.
2. Snap ik niet zo goed, maar voor je games maakt het wel uit, AP heeft niet veel GPU power nodig.
3. CPU.
4. ik denk niet dat het met de grootte van SSD te maken heeft.

Wat voor resolutie game je in? En als je niet van plan bent om te overkloken kan je een goed ~400Watter voeding nemen. Voor GPU kan je eventueel een GTX 670 pakken, is wel wat duurder, begint rond 360€.

Hier heb je een vergelijking tussen die twee kaarten.

http://www.anandtech.com/bench/Product/550?vs=598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartan_III_002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 08:21
Bedankt voor je reactie.
Ik wil gaan gamen op een resolutie van 1920x1080. Volgens mij moet de XFX Radeon HD7950 dat makkelijk aankunnen. 360 euro voor een videokaart vind ik zelf vrij veel. ik zat zelf te meer denken aan een HD6870 of gtx 570 of zijn dit te zwakken kaarten om games op high te spelen?

Ik dacht dat video bewerken ook gpu kracht kosten, en dat de gpu het renderen van effecten sneller kon laten verlopen(mits de software het ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

HD 6870 heeft 1GB RAM en daarom raad ik het niet meer aan om te gamen. Een HD 7870 lijkt me een beter keuze.

http://www.anandtech.com/bench/Product/518?vs=548

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:03
Als videobewerking met Adobe Premiere een belangrijk onderdeel van het gebruik van je pc is, neem dan sowieso een NVidia GPU. Zoek even wat benchmarks met en zonder CUDA en je ziet meteen het verschil. Als je de GTX670 te duur vindt kan je misschien even wachten op de GTX660Ti, die binnen niet al te lange tijd op de markt zal komen.

Verder zou ik een 128GB Samsung 830 nemen, gewoon omdat daar de prijs/GB veel gunstiger is. Tenslotte weet ik niet uit mn hoofd hoe de Cooler Master Hyper 212 EVO koeler presteert, maar ik raad in principe altijd een Scythe Mugen 2 rev. B aan. Dat ding is stil, koelt super, is wel wat groter en kost niet heel veel meer.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT