Gamelaptop max 1200 euro (Asus N76VZ ???)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devedse
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie en om games mee te spelen. Het maximale budget dat ik heb is 1200 euro.

Ik heb al veel op de fora hier gekeken en ook veel informatie gevonden over de N56VZ laptop, echter ik wil graag een 17,3 inch laptop.

Met deze eisen kwam ik naar enig zoekwerk uit op de Asus N76VZ-V2G-T1035V. Ik wilde deze gaan bestellen (voor 1150 euro) alleen hij bleek plots uit de winkels verdwenen te zijn. Degene die nog wel te verkrijgen is, is de Asus N76VZ-V2G-T1023V. Volgens de Specs op de tweakers pricewatch zou deze echter ongeveer 50 euro duurder zijn en een "Led: Edge-lit" (ipv "Full Led") scherm hebben. Tevens ontbreekt er een Blu Ray drive.

Het nadeel aan deze N76VZ laptop vond ik echter wel de 5400 RPM hard drive, misschien kan ik later in het tweede harddisk slot nog een SSD zetten maar op dit moment valt dit buiten mijn budget.

Mijn eisen opgesomd:
1. Een video kaart die ongeveer gelijk staat aan de 650m van N-vidia (Ik heb de specs bekeken op verschillende websites en dit is ongeveer genoeg voor de games die ik met de laptop wil gaan spelen)
2. Een laptop die niet te warm wordt en gaat uitvallen (slechte ervaringen hiermee ;) )
3. 17 Inch
4. Een degelijke laptop van een goed bekend staand merk.
5. Maximum 1200 euro (echt de maximum)

Met deze informatie hoop ik antwoord te kunnen krijgen op mijn vragen, namelijk:

Over de N76VZ
1. Zou er verschil zitten tussen de twee schermen (Edge-lit en Full led)?
2. Heeft iemand enig idee waarom een "minder" type laptop, "meer" zou kosten? (of er dus meer verschillen zijn die ik niet heb kunnen vinden???)
3. Zou het verstandig zijn om toch de N76VZ-V2G-T1023V te bestellen, of toch nog even verder kijken naar eventuele andere laptops / wachten of de 1025 weer terug komt / wachten op een nieuw model?

In het algemeen
1. Is er voor deze prijs een andere laptop aan te raden, en zo ja, welke en waarom :) (of is de n76vz toch de beste voor minder dan 1200 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devedse
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik heb net even de mediamarkt in Middelburg gebeld en daar bleken ze hem toch nog te hebben. Ik heb er eentje apart laten leggen. Als iemand nog iets kan toevoegen op mijn vragen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
1. Nee, er is geen verschil tussen de schermen. Ze hebben allebei LED's in de randen. Het kan zijn dat er schermen van verschillende leveranciers inzitten maar die zullen hoogstens verschillen in helderheid. Ik heb de N56VZ met het minder heldere scherm, maar zelfs dat is meer dan genoeg. Zelfs buiten hoef ik hem niet altijd op het felste te zetten.
2. Een hoger nummer wil bij Asus niet zeggen dat er meer op zit. De verschillen kunnen ook zitten in de WiFi-kaart. De duurdere heeft dan eentje van Intel en de goedkopere eentje van Atheros. Allebei met Bleutooth, maar de Intel ondersteund Wireless Display. Nog een mogelijk verschil is het al dan niet verlicht toetsenbord, en zoals je al aangaf, een BluRay brander.
Er is niks mis met een 5400rpm schijf als die 1TB groot is. Enkel de 750GB 7200rpm schijf is ietsje sneller. (110MB/s en 120MB/s). Kleinere 7200rpm schijven zijn niet sneller dan de 1TB schijf die Asus levert. Kleinere 5400rpm schijven komen niet boven de 100MB/s.
3. De kans dat ze op korte termijn goedkoper worden of dat er op korte termijn goedkopere modellen (terug)komen lijkt me klein. Ik zou daar niet op wachten. €1150 is een goeie prijs als je die wilt.