sata dvd brander via convert op ide host

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 21:04
ik heb via een converter van ebay een sata dvd brander aangesloten op een ide port van mijn mobo.

Nu wil ik een test doen in nero of het een beetje werkt en krijg ik als resultaat dat de schijf voor 50% goed is en voor 50% slecht.

als ik in nero een benchmark wil draaien krijg ik de volgende error:
fout: logical unit communication crc error (ultra-dma/32) (040803)

het lijkt erop dat er in de communicatie dan toch iets niet goed wil gaan met die drive.

Is het mogelijk om op de hierboven beschreven manier een dvd brander te gebruiken om dvd's te branden?

als ik dat vooraf al weet scheelt me dat ook weer het nodige knutsel werk als ik weer bij mijn ouders ben (dvd brander is voor hen bestemd).

thanks!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor die converter?

Een PATA brander hoeft namelijk helemaal niet veel te kosten:
http://tweakers.net/price...XyAJFXeUzK952dR6W9Qn6dV2_

Je kan echter nog beter een DVD branden van V&A halen, ik weet vrijwel zeker dat je er heel wat kan vinden voor 5 euro exclusief verzenden. Er zijn namelijk erg veel mensen met een lading onbruikbare PATA branders. Zelfs de lokale kringloopwinkel heeft hier af en toe stapels vol branders voor €3 per stuk.

Voor V&A, kijk hier maar eens:
http://tweakers.net/aanbo...CSWpAJlCooyk1N9EyuUrExrAQ

Je bent op die manier in ieder geval verzekerd van een goedwerkend iets.

[ Voor 9% gewijzigd door marcop23 op 07-08-2012 21:23 ]

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 21:04
uit mijn hoofd: ik heb voor de converter iets van 5 euro betaald en iets van een euro voor een een benodigd extra snoertje om de brander van power te voorzien.

had de brander nog liggen en m'n ouders kunnen hem goed gebruiken.

Heb er nooit aan gedacht om op de voorgestelde plekken te kijken...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Zoek uit of er ook dvd branders op aangesloten mogen worden.
Vaak moest de brander op de hoofd sata(of pata) aangesloten worden, om 100% geen problemen te krijgen.
Ook extra pci(e) controller kaarten zijn meestal gemaakt voor alleen hd's, branders kunnen weigeren.

Kun je een hd niet uitwisselen met de brander.

Zelf heb ik op een oude pc ook met converts meerder hd's aangesloten in raid.

[ Voor 19% gewijzigd door jan99999 op 07-08-2012 21:37 ]

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Het kan ook zijn dat de converter een poweraansluiting heeft meestal zo'n diskettedrive poweraansluiting. Die moet je dan op je voeding aansluiten.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
Dothan schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:39:
Het kan ook zijn dat de converter een poweraansluiting heeft meestal zo'n diskettedrive poweraansluiting. Die moet je dan op je voeding aansluiten.
"uit mijn hoofd: ik heb voor de converter iets van 5 euro betaald en iets van een euro voor een een benodigd extra snoertje om de brander van power te voorzien. "

De convertor wordt al voorzien van stroom heb ik het idee.

Veel convertor's vinden het niet leuk als er een optisch leeswerk station erop wordt aangesloten. Het werkt dan instabiel of gewoon helemaal niet.

Goedkoopste oplossing is al genoemd een kringloopwinkel bijvoorbeeld. Daar hebbenz e ook vaak ander leuk speelgoed voor een Tweaker :P
Pagina: 1