Budget Game/Opslag/Media PC

Pagina: 1
Acties:

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe PC te gaan kopen en ik kan jullie hulp wel gebruiken. Mijn kennis wat betreft hardware is echt minimaal, maar ik ben wel weer iemand die graag het beste voor z'n prijs wil hebben.

Nu heb ik niet de benodigde vaardigheden om een PC zelf in elkaar te zetten. Echter koop ik liever geen standaardsysteem, omdat ik zelf het idee heb dat deze te duur zijn voor wat er aan hardware in zit. Ik zal hem dus waarschijnlijk bij bijv. alternate in elkaar moeten laten zetten.

1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Internet: Ik heb vaak veel tabs open staan.
Microsoft Office: Voornamelijk voor word en excel.
SPSS: Een statistisch programma voor data-analysering.
Games: Het komt niet vaak voor dat ik m'n PC gebruik om te gamen. Echter komt bijv. binnenkort GuildWars 2 en die zou ik wel graag normaal willen draaien. Daarnaast zou ik bijv. The Witcher 2 misschien nog wel eens willen kopen. Games hoef ik niet op ultra ultra ultra settings te spelen, maar de huidige games wil ik toch wel op redelijk niveau willen kunnen spelen.
Opslag: Ik gebruik m'n PC ook veel als opslagmedium, dus een 1TB harde schijf bijv. zou niet verkeerd zijn.
Muziek

2. Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik dacht aan een prijs van 400-600 euro.

3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Monitor: DELL U2311H (1920x1080@60Hz)
Toetsenbord: HID-toetsenbordapparaat (Microsoft)
Muis: HID-muis (Microsoft)

Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat)
Luidsprekers (High Definition Audio-apparaat):
(standaard)

Besturingssysteem: Windows 7 Professional 32-bit

4. Heb je nog bepaalde eisen/wensen

Het zou wel fijn zijn als ik het systeem nog kan upgraden, zodat ik niet over 5 jaar weer een nieuwe PC hoef te kopen. Ik lees overigens ook veel over een SSD harde schijf die volgens mij vele malen sneller moet zijn dan bijv. SATA-schijven. Ik heb echter wel minimaal 500 GB opslag nodig en volgens mij zijn SSD schijven momenteel nogal duur. Als het voor de prijs kan is het mooi meegenomen, maar ik denk dat SSD te duur wordt. Daarnaast wil ik graag USB 3.0.

----------

Omdat ik dus echt weinig verstand heb kan ik moeilijk een eigen configuratie bedenken. Hopelijk is dat geen probleem. Ik kan wel aan een configuratie van een ander prutsen, maar als ik dan vragen krijg met "Waarom heb je daarvoor gekozen?" kan ik die toch ook niet beantwoorden.

Ik heb hier en daar op dit forum wat rondgeneust en kwam wel wat topics tegen met ongeveer dezelfde soort systemen. Een voorbeeld daarvan hieronder. Misschien dat dat jullie iets meer op weg helpt.

Alvast bedankt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 59,65€ 59,65
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Fractal Design Core 1000€ 31,84€ 31,84
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 38,94€ 38,94
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,45€ 44,45
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 485,50

Edit:
Hieronder nog even een Speccy-overzicht van m'n huidige PC:

Overzicht

Besturingssysteem
MS Windows 7 Professional 32-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Duo E7200 @ 2.53GHz: 58 °C
Wolfdale 45nm Technologie
RAM
2,00 GB Single-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-4-4-14)
Moederbord
MSI MS-7366 (CPU 1): 53 °C
Graphics
DELL U2311H (1920x1080@60Hz)
512MBGeForce 9600 GT (EVGA): 63 °C
Harde schijven
466GB SAMSUNG SAMSUNG HD502IJ ATA Device (SATA): 33 °C
Optische schijven
Optiarc DVD RW AD-7200S ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat

[ Voor 8% gewijzigd door RaptorK op 07-08-2012 20:23 ]

Verwijderd

Ik ben niet echt een expert (van de week voor de eerste keer een pc in elkaar gezet mbv dit forum), maar ik weet er nu wel een paar dingetjes vanaf.

Het audio apparaat zit ws ingebouwd op je moederbord, maar dat zit ook op je nieuwe moederbord dus daar hoef je verder niks mee.

Een 64 gb ssd is waarschijnlijk wel groot genoeg om windows op te zetten(had ik geloof ik ergens gelezen), en voor minder dan 70 euro heb je er al een, dus dat valt op zich wel mee qua prijs. Dan moet je wel een aparte hd gebruiken voor de rest van je programma's /data. Ik kan het ieg wel aanraden, mijn computer is er echt super snel van geworden :)

Je zegt dat je hem liever niet zelf wil bouwen, maar het is echt niet zo moelijk. Dacht dat zelf ook, maar uiteindelijk was ik er zo'n 2 uur mee bezig inclusief installeren van windows( het inlezen en zo duurt wel wat langer, maar toch...)

Als je het toch wil proberen zou ik je deze site aanraden: http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie

Als je die stap voor stap volgt, en de handleidingen van de losse onderdelen doorleest/gebruikt en evt. dingen die je niet helemaal begrijpt staan vaal als filmjes op youtube. Kan het bijna niet mis gaan.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al gecheckt of je kosteloos van 32 bit naar 64 bit kan overstappen? Want een 64 bit OS zal je sowieso nodig hebben.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Lijkt me een prima setup, prima CPU. Wel is het heel belangrijk als je wilt gamen, kies een losse videokaart (Minimaal AMD 77770HD). Onboard video zoals op jouw mobo en cpu zit (Intel 4000HD) heb je weinig aan. Je kan dan ook kiezen voor een mobo met een andere chipset (P67, zoals pricewatch: Asrock P67 Pro3 SE) en die paar tientjes in een betere videokaart proppen (zoals: pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5).

Verder heb je misschien wel (te) veel geheugen, SPSS en gaming gebruikt geheugen maar matig. Ik zou zelf eerder gaan voor 4gb 1600 Mhz met lage cas-waarden (7-7-7 ofzo). Verder heeft Borromini helemaal gelijk over Windows. Wil je meer dan 3,2 gb RAM aanspreken zal je naar 64-bit moeten gaan.

Heb jij niets met overklokken aan PCs rommelen? Ga dan niet voor een K processor. Deze zijn geschikt voor overclocking en zijn wat duurder (195 itt 206), prima dingen maar niet als je er toch niets mee gaat doen. Hoe zit het met je huidige DVD speler, kan je die niet meenemen? Scheelt toch weer 15 euro..

In totaal zou je dan uitkomen op ongeveer 535-540 euro (485-20 (ram) - 19 (mobo) - 10 (CPU) -15 van de DVD + 119 van videokaart) + wat je kwijt zou zijn aan assembleren.. Mocht je het assembleren zelf doen/proberen/vriend vinden die het kan, kan je bijna een SSD (Samsung 830 series a 65 euro) erbij kopen.

Denk much better, hoewel je dan met C430 voeding wellicht een tikje laag zou kunnen uitkomen en ik zelf misschien eerder 500 watt zou nemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Ruud2009 op 08-08-2012 02:10 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet elk H67/P67 moederbord zal zomaar werken met een Ivy Bridge-processor.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Borromini schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 02:11:
Niet elk H67/P67 moederbord zal zomaar werken met een Ivy Bridge-processor.
Klopt. Pak wel socket 1155. Verder past je CPU wel in het door mij aangeraadde mobo en staat ie op de ondersteunde CPUs lijst van de moederboard fabrikant.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:47
Pak dan gewoon een H77 moederbord zoals pricewatch: Asrock H77M heeft alle aansluitingen die je nodig hebt en dan deze cpu pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed aangezien je toch niet gaat overklokken.

Inderdaad als videokaart die HD7770 en de 430W voeding is meer dan voldoende. Het geheel zal nog geen 200W gaan verbruiken, dus 430W is meer dan voldoende.

In een lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 119,-€ 119,-
1Samsung 830 series 64GB€ 63,-€ 63,-
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 27,-€ 27,-
1Asrock H77M€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 591,-

[ Voor 77% gewijzigd door jaapsander op 08-08-2012 09:54 ]

• RaptorK
  • Nu online
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik gok niet dat ik hem zelf in elkaar ga zetten. Ik vertrouw me zelf gewoon niet met dit soort dingen. Nu vind ik alternate vrij duur, maar volgens mij kan je een PC ook bij Azerty samen laten stellen (al zie ik daar op de site echt helemaal niks van) en deze winkel is nu eenmal goedkoper qua onderdelen.

Bovendien komen die lijstjes van jullie me net iets te duur uit. Dat komt omdat bijv. azerty niet de laagste prijzen hanteert. Samen met assemblagekosten mag het best boven de 600 euro uitkomen, zolang de PC maar max 600 euro is.

Ik heb bij azerty eventjes de configuratie van jaapsander samengesteld:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B340428%5D=1

Zou dit nog wat goedkoper kunnen misschien?

Ik heb trouwens wel gekozen voor een Antec One, want die heeft USB 3.0 aansluiting. Overigens gelijk een vraag hierover. Bij de beschrijving van de Antec One staat dat er een USB 2.0 adapter wordt bijgeleverd. Betekent dit dat ik toch via de USB 3.0 poort ook nog USB 2.0 aan kan sluiten. Ik heb namelijk ook een externe HDD met alleen USB 2.0 aansluiting.

@ Ruud2009

Aangezien ik toch niet ga overclocken lijkt een K processor me inderdaad overbodig. Echter staat op de site van Asrock het volgende:
ASRock DuraCap (2.5 x longer life time), 100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors
Supports Intel® K-Series unlocked CPU
Supports Dual Channel DDR3 2133(OC)
Supports ATI™ Quad CrossFireX™ and CrossFireX™
2 x USB 3.0 ports, 2 x SATA3 connectors
Supports ASRock XFast RAM, XFast LAN, XFast USB Technologies
Supports ASRock Extreme Tuning Utility (AXTU), graphical UEFI, Dehumidifier, Instant Boot, Instant Flash, Good Night LED, APP Charger, SmartView
Combo Cooler Option (C.C.O.)
7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec)

Volgens mij ondersteunt hij dan alleen K processors. En ik denk dat die Intel Core i5 3450 Boxed al goed genoeg is voor mij.

Ik heb dus even jouw post weer goed opnieuw gelezen en ik kom dan uit op deze configuratie. Klopt dit?:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Samsung 830 series 64GB€ 63,-€ 63,-
1Asrock P67 Pro3 SE€ 70,45€ 70,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 630,91

Hier zit dus nog wel die K processor bij en ik heb zelf de Fractal Design Core 1000 vervangen door de Antec One. Ik heb ook die Samsung SSD schijf er eventjes bij gezet. Dit komt dus wel boven m'n budget uit, maar dat komt vooral door die SSD schijf.

Maar zou dit in principe jouw configuratie zijn? En waar zou je die K processor mee vervangen (moederbord moet dan ook vervangen worden denk ik).

Hopelijk kunnen jullie me nog wat verder op weg helpen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De K processor vervangen voor hetzelfde/gelijkaardig model zonder K. K is voor overclocken, ga je toch niet doen. Mobo hoeft daar verder niet voor te veranderen die zal beide accepteren.

Let erop dat niet alle winkels je pc in elkaar willen zetten als je niet direct een windows licentie erbij koopt.

SSD is het WAARD.

De "standaard" usb3 aansluiting is uitwisselbaar met de "standaard" usb2 aansluiting. Dan heb ik het over de usb plug die aan een usb stick zit. De kleinere en grotere varianten zijn NIET uitwisselbaar (micro, mini usb, de aansluiting zoals op je printer).

• jaapsander
Dat dat moederbord een k cpu ondersteund wil niet zeggen dat hij een niet k cpu niet ondersteund hè. Dit gaat gewoon prima goed samen. Ik zou als basis de config nemen die ik aangaf.

Een usb 2.0 adapter is wanneer je moederbord geen usb 3.0 header heeft. Zo kun je de front panel usb 3.0 aansluiten op een usb 2.0 header. Hierdoor werkt je front panel usb op 2.0 snelheden. Overigens kun je een usb 2.0 harde schijf zowel in een usb 2.0 als 3.0 slot doen. Deze zijn gewoon backwards en forwards compatible.

Als je geld wilt besparen kun je misschien iemand vragen om de pc voor je in elkaar te zetten? Voor een kratje bier zijn er genoeg mensen die zo'n ding in elkaar willen draaien voor je.

Je kunt wel gaan besparen op onderdelen, maar dan krijg je met jouw budget meer onderdelen met een ongunstige prijs/prestatie verhouding. Hiermee bedoel ik dat je 10% op de prijs kan besparen, maar dat het onderdeel wel 30% minder krachtig is (voorbeeld). Bijvoorbeeld i3 cpu voor 90 euro, is maar een dual core en meer dan 2x minder krachtig.

• RaptorK
  • Nu online
Windows 7 64-bit zal ik er waarschijnlijk ook bij moeten kopen. Dat kost ook weer een hoop geld. Is het daadwerkelijk nodig i.e. gaat m'n computer "slecht" werken als ik er 32-bit op installeer? Of betekent dit dat die 4GB geheugen niet volledig wordt aangesproken?

Ik vind die setup van jaapsander wel erg mooi, maar als Windows 7 64-bit er nog bij komt gaat het best duur worden.

Suggesties zijn nog altijd welkom.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een OEM-versie kost je net geen 90 EUR. 32 bit = 3,2 GB aanspreekbaar. Your call.

• jaapsander
RaptorK schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:39:
Windows 7 64-bit zal ik er waarschijnlijk ook bij moeten kopen. Dat kost ook weer een hoop geld. Is het daadwerkelijk nodig i.e. gaat m'n computer "slecht" werken als ik er 32-bit op installeer? Of betekent dit dat die 4GB geheugen niet volledig wordt aangesproken?

Ik vind die setup van jaapsander wel erg mooi, maar als Windows 7 64-bit er nog bij komt gaat het best duur worden.

Suggesties zijn nog altijd welkom.
Heb je al wel een 32 bit licentie dan? Volgens mij kun je die ook gewoon gebruiken bij een 64bit installatie. Zorg dat je even een iso download van een W7 64 bit versie. Kun je je eigen licentie gebruiken voor de activering van het 64 bit systeem. Als dit niet werkt heb je altijd culgame.com nog.

• RaptorK
  • Nu online
Een 32-bit licentie heb ik wel ja. Dan probeer ik dat wel ;) Bedankt in ieder geval. Ik denk dat ik sowieso jouw configuratie wel neem. Ik twijfel alleen nog een beetje over die SSD schijf. Is het het echt waard om die schijf puur voor het OS te gebruiken? Ik neem aan dat die dingen ook steeds goedkoper worden toch? Dan kan ik die misschien beter later upgraden. Dan heb je misschien nog meer GB voor uiteindelijk dezelfde prijs.

• jaapsander
Een SSD schijf is eigenlijk gewoon luxe, je kan prima gebruik maken van een HDD om je windows op te draaien. Echter heb je het geld ervoor over dan zal het de gebruikservaring aanzienlijk verbeteren. Vergeleken met een HDD zal je computer echt supersnel reageren en programma's starten supersnel op.

Het is waar dat SSD's steeds goedkoper worden echter is nu het punt gekomen dat ze ook echt interessant worden. 128GB heb je nu al voor ruim onder de 100 euro, en dit is zeker genoeg als partitie voor W7 en veelgebruikte programma's. 64GB kost ook al niet zoveel meer en is in principe ook genoeg wanneer je een beetje slim omgaat met de ruimte (systeem herstel uit, hibernate uit enz enz) en geen onnodige programma's installeert.

Wat je kan doen is wachten tot de SSD's goedkoper gaan worden echter zijn we dan wel weer een jaar verder (schatting van mijn kant, prijsdaling gaat vaak samen met productiemethoden op een kleiner lithografisch proces). Heb je nu 60 of 90 euro over in je budget, dan is een SSD een zeer goede investering.

• RaptorK
  • Nu online
Hoe zit dat precies met het uitschakelen van de slaapstand? Ik heb gelezen dat dat veel ruimte scheelt (ca. 15 GB ofzo). Ik gebruik de slaapstand namelijk vrij veel. Of zorgt de SSD er ook voor dat de computer veel sneller is opgestart? Dan is het misschien zelfs beter om de computer volledig af te sluiten in plaats van de slaapstand te gebruiken.

Ik houd die SSD schijf in ieder geval in m'n achterhoofd.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb hier net mijn eerste systeem met een SSD gebouwd, Windows 7 Pro start lettelijk in een paar seconden op.

Verwijderd

Er bestaan geen 32 bit of 64 bit licenties van Windows 7.

• RaptorK
  • Nu online
Dus ik zou de licentie van mijn huidige 32-bit Windows 7 Home Premium ook kunnen gebruiken voor een 64-bit versie (van Home Premium ook, neem ik aan)?

Ik denk overigens toch dat ik in plaats van die SSD schijf voor een 1TB HDD ga. Dan maar eventjes wachten tot die SSD schijven goedkoper worden en dan kan ik er misschien eentje kopen met meer GB.

Nogmaals bedankt voor alle antwoorden en hulp.

Verwijderd

Als je slechts licht wilt gamen kun je ook een A8-3870K overwegen. Is een stuk goedkoper dan de i5.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:50:
Als je slechts licht wilt gamen kun je ook een A8-3870K overwegen. Is een stuk goedkoper dan de i5.
Of helemaal geen grafische kaart. Die i5 kan dat ook wel aan.

• RaptorK
  • Nu online
Ik heb besloten die SSD schijf toch niet te nemen.

Hier mijn aangepaste lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue WD10EALX, 1TB€ 77,60€ 77,60
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,85€ 15,85
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Asrock H77M€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,18

En ik kan hopelijk de key die ik voor een 32-bit installatie van Windows 7 heb gebruikt ook gebruiken voor de 64 bit versie. Ik had die Windows 7 overigens wel 2 weken geleden ofzo op deze PC geïnstalleerd. Er is toch geen bepaalde wachttijd voordat je die zelfde code weer kan gebruiken?

En hoe moet ik ervoor zorgen dat deze PC die code dan niet in gebruik neemt. Want zo'n code kan maar op 1 PC tegelijkertijd gebruikt worden natuurlijk.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Technisch gezien zal Microsoft je licentie gewoon weer activeren als je je systeem hebt geüpgradet. Kan wel zijn dat je even moet bellen, maar ze doen daar niet moeilijk over.

• jaapsander
RaptorK schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:34:
Hoe zit dat precies met het uitschakelen van de slaapstand? Ik heb gelezen dat dat veel ruimte scheelt (ca. 15 GB ofzo). Ik gebruik de slaapstand namelijk vrij veel. Of zorgt de SSD er ook voor dat de computer veel sneller is opgestart? Dan is het misschien zelfs beter om de computer volledig af te sluiten in plaats van de slaapstand te gebruiken.

Ik houd die SSD schijf in ieder geval in m'n achterhoofd.
De slaapstand neemt geen ruimte in op je W7 partitie. Hibernate (sluimerstand) wel. Bij slaapstand blijft er spanning staan op je geheugen waardoor je pc zeer snel weer ontwaakt (aangezien niet alle bestanden weer in het interne geheugen geladen hoeft te worden, want het staat er immers nog). Hibernate verbruikt nog iets minder energie doordat ook de spanning van het RAM geheugen gaat (scheelt misschien een paar W), de inhoud het van RAM geheugen wordt weggeschreven naar een apart gedeelte van je W7 partitie (waar W7 dus ruimte voor reserveert). Voor een SSD heeft dit bijna geen toegevoegde waarde aangezien deze bij een cold boot ook al heel snel de benodigde bestanden in het RAM heeft geladen. Dit kun je dan ook prima uitzetten Sluimerstand in- en uitschakelen op een computer waarop Windows wordt uitgevoerd

Doordat W7 een stuk op je W7 partitie ten grote van je interne geheugen reserveert (logisch) is dit ook de ruimtebesparing die je gaat krijgen. Heb je 8GB interne geheugen, dan maak je 8GB vrij bij uitschakelen van sluimerstand. Maar aangezien je besloten hebt om nog geen SSD te nemen is dit meer ter leering ende vermaeck ;)

• RaptorK
  • Nu online
Uiteindelijk heb ik toch wel besloten om een SSD schijf te nemen ;)

Dit wordt m'n uiteindelijke configuratie:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/92588

Voor een paar euro meer toch maar m'n HDD verhoogt naar 1TB.

Heel erg bedankt voor alle hulp. Iets over m'n budget, maar ik had stiekem toch wel rekening gehouden met een iets hogere prijs

[ Voor 22% gewijzigd door RaptorK op 13-08-2012 12:56 ]

Verwijderd

Misschien voor een tientje meer 8GB, voor de rest prima.
http://www.4launch.nl/sho...2588#p-4-productid-112726

• RaptorK
  • Nu online
Is die 8GB RAM echt nodig dan? 10 euro meer maakt ook niet veel uit natuurlijk, maar waar is het precies goed voor?:o

Verwijderd

Reepje schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:39:
[...]

Of helemaal geen grafische kaart. Die i5 kan dat ook wel aan.
De 3870K heeft ook geen grafische kaart nodig. En kost dus de helft van de i5. Weet je overigens zeker dat je dit systeem wilt? Je budget was namelijk 400-600 euro en je zit er nu dus dik boven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 14:15 ]

Verwijderd

RaptorK schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:03:
Is die 8GB RAM echt nodig dan? 10 euro meer maakt ook niet veel uit natuurlijk, maar waar is het precies goed voor?:o
Nee het is niet beslist nodig maar het is maar een tientje en over een tijdje wanneer programma's weer zwaarder worden kan het een groot voordeel zijn. :)
Pagina: 1