Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe PC te gaan kopen en ik kan jullie hulp wel gebruiken. Mijn kennis wat betreft hardware is echt minimaal, maar ik ben wel weer iemand die graag het beste voor z'n prijs wil hebben.
Nu heb ik niet de benodigde vaardigheden om een PC zelf in elkaar te zetten. Echter koop ik liever geen standaardsysteem, omdat ik zelf het idee heb dat deze te duur zijn voor wat er aan hardware in zit. Ik zal hem dus waarschijnlijk bij bijv. alternate in elkaar moeten laten zetten.
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet: Ik heb vaak veel tabs open staan.
Microsoft Office: Voornamelijk voor word en excel.
SPSS: Een statistisch programma voor data-analysering.
Games: Het komt niet vaak voor dat ik m'n PC gebruik om te gamen. Echter komt bijv. binnenkort GuildWars 2 en die zou ik wel graag normaal willen draaien. Daarnaast zou ik bijv. The Witcher 2 misschien nog wel eens willen kopen. Games hoef ik niet op ultra ultra ultra settings te spelen, maar de huidige games wil ik toch wel op redelijk niveau willen kunnen spelen.
Opslag: Ik gebruik m'n PC ook veel als opslagmedium, dus een 1TB harde schijf bijv. zou niet verkeerd zijn.
Muziek
2. Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan een prijs van 400-600 euro.
3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor: DELL U2311H (1920x1080@60Hz)
Toetsenbord: HID-toetsenbordapparaat (Microsoft)
Muis: HID-muis (Microsoft)
Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat)
Luidsprekers (High Definition Audio-apparaat):
(standaard)
Besturingssysteem: Windows 7 Professional 32-bit
4. Heb je nog bepaalde eisen/wensen
Het zou wel fijn zijn als ik het systeem nog kan upgraden, zodat ik niet over 5 jaar weer een nieuwe PC hoef te kopen. Ik lees overigens ook veel over een SSD harde schijf die volgens mij vele malen sneller moet zijn dan bijv. SATA-schijven. Ik heb echter wel minimaal 500 GB opslag nodig en volgens mij zijn SSD schijven momenteel nogal duur. Als het voor de prijs kan is het mooi meegenomen, maar ik denk dat SSD te duur wordt. Daarnaast wil ik graag USB 3.0.
----------
Omdat ik dus echt weinig verstand heb kan ik moeilijk een eigen configuratie bedenken. Hopelijk is dat geen probleem. Ik kan wel aan een configuratie van een ander prutsen, maar als ik dan vragen krijg met "Waarom heb je daarvoor gekozen?" kan ik die toch ook niet beantwoorden.
Ik heb hier en daar op dit forum wat rondgeneust en kwam wel wat topics tegen met ongeveer dezelfde soort systemen. Een voorbeeld daarvan hieronder. Misschien dat dat jullie iets meer op weg helpt.
Alvast bedankt.
Edit:
Hieronder nog even een Speccy-overzicht van m'n huidige PC:
Overzicht
Besturingssysteem
MS Windows 7 Professional 32-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Duo E7200 @ 2.53GHz: 58 °C
Wolfdale 45nm Technologie
RAM
2,00 GB Single-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-4-4-14)
Moederbord
MSI MS-7366 (CPU 1): 53 °C
Graphics
DELL U2311H (1920x1080@60Hz)
512MBGeForce 9600 GT (EVGA): 63 °C
Harde schijven
466GB SAMSUNG SAMSUNG HD502IJ ATA Device (SATA): 33 °C
Optische schijven
Optiarc DVD RW AD-7200S ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
Ik ben van plan een nieuwe PC te gaan kopen en ik kan jullie hulp wel gebruiken. Mijn kennis wat betreft hardware is echt minimaal, maar ik ben wel weer iemand die graag het beste voor z'n prijs wil hebben.
Nu heb ik niet de benodigde vaardigheden om een PC zelf in elkaar te zetten. Echter koop ik liever geen standaardsysteem, omdat ik zelf het idee heb dat deze te duur zijn voor wat er aan hardware in zit. Ik zal hem dus waarschijnlijk bij bijv. alternate in elkaar moeten laten zetten.
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet: Ik heb vaak veel tabs open staan.
Microsoft Office: Voornamelijk voor word en excel.
SPSS: Een statistisch programma voor data-analysering.
Games: Het komt niet vaak voor dat ik m'n PC gebruik om te gamen. Echter komt bijv. binnenkort GuildWars 2 en die zou ik wel graag normaal willen draaien. Daarnaast zou ik bijv. The Witcher 2 misschien nog wel eens willen kopen. Games hoef ik niet op ultra ultra ultra settings te spelen, maar de huidige games wil ik toch wel op redelijk niveau willen kunnen spelen.
Opslag: Ik gebruik m'n PC ook veel als opslagmedium, dus een 1TB harde schijf bijv. zou niet verkeerd zijn.
Muziek
2. Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan een prijs van 400-600 euro.
3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor: DELL U2311H (1920x1080@60Hz)
Toetsenbord: HID-toetsenbordapparaat (Microsoft)
Muis: HID-muis (Microsoft)
Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat)
Luidsprekers (High Definition Audio-apparaat):
(standaard)
Besturingssysteem: Windows 7 Professional 32-bit
4. Heb je nog bepaalde eisen/wensen
Het zou wel fijn zijn als ik het systeem nog kan upgraden, zodat ik niet over 5 jaar weer een nieuwe PC hoef te kopen. Ik lees overigens ook veel over een SSD harde schijf die volgens mij vele malen sneller moet zijn dan bijv. SATA-schijven. Ik heb echter wel minimaal 500 GB opslag nodig en volgens mij zijn SSD schijven momenteel nogal duur. Als het voor de prijs kan is het mooi meegenomen, maar ik denk dat SSD te duur wordt. Daarnaast wil ik graag USB 3.0.
----------
Omdat ik dus echt weinig verstand heb kan ik moeilijk een eigen configuratie bedenken. Hopelijk is dat geen probleem. Ik kan wel aan een configuratie van een ander prutsen, maar als ik dan vragen krijg met "Waarom heb je daarvoor gekozen?" kan ik die toch ook niet beantwoorden.
Ik heb hier en daar op dit forum wat rondgeneust en kwam wel wat topics tegen met ongeveer dezelfde soort systemen. Een voorbeeld daarvan hieronder. Misschien dat dat jullie iets meer op weg helpt.
Alvast bedankt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 59,65 | € 59,65 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,62 | € 15,62 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 | € 31,84 | € 31,84 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 38,94 | € 38,94 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 44,45 | € 44,45 |
| 1 | MSI Z77A-G43 | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 485,50 | |
Edit:
Hieronder nog even een Speccy-overzicht van m'n huidige PC:
Overzicht
Besturingssysteem
MS Windows 7 Professional 32-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Duo E7200 @ 2.53GHz: 58 °C
Wolfdale 45nm Technologie
RAM
2,00 GB Single-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-4-4-14)
Moederbord
MSI MS-7366 (CPU 1): 53 °C
Graphics
DELL U2311H (1920x1080@60Hz)
512MBGeForce 9600 GT (EVGA): 63 °C
Harde schijven
466GB SAMSUNG SAMSUNG HD502IJ ATA Device (SATA): 33 °C
Optische schijven
Optiarc DVD RW AD-7200S ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
[ Voor 8% gewijzigd door RaptorK op 07-08-2012 20:23 ]