Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:02
Beste Mede Tweakers,

Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in een cursus bij de LOI. Het betreft een EXIN cursus en examen zal worden gedaan via exin en niet via de LOI.

Echter heb ik geen ervaring met deze opleidings instantie. Op internet lees ik verschillende verhalen van mensen die al eens een cursus/opleiding hebben gedaan.

Welke ervaringen hebben jullie:

- LOI in het algemeen
- Studie materiaal
- Support van docent/servicedesk

[ Voor 48% gewijzigd door HKLM_ op 08-08-2012 12:06 . Reden: Uitbreiding van het tropic ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Mijn vriendin heeft er ooit eens een cursus webdesign (oid) besteld en dat was een flutcursus, absolute geldverspilling.

In dit geval zijn ze geaccrediteerd dus hoop ik dat dat in ieder geval niet het geval is en dat er toezicht wordt gehouden op hun lesmateriaal. Lijkt me alleen dat echt onderwijs door een ervaren docent een flinke meerwaarde kan hebben boven het leren uit een cursusmap, maar je zult wel een reden hebben om de LOI te overwegen...

[ Voor 6% gewijzigd door Brunniepoo op 07-08-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
De cursus die ik wil gaan volgen is een Exin Cursus: Infrastructure Management Foundation. De reden dat ik dit via de LOI wil doen is omdat ik dan al het materiaal zoals boek en proefe examens heb.

Examen doe je trouwens wel bij EXIN zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 07-08-2012 19:46 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Ik denk dat de vraag vooral is of je iets wil leren of dat je vooral een papiertje wil halen. Dat laatste zal vast prima gaan met de LOI, bij dat eerste heb ik meer twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Tuurlijk wil ik iets leren van de Cursus zodat ik het in de praktijk gaan gaan gebuiken natuurlijk. Dat ik dan een een papiertje erbij heb is natuurlijk altijd fijn. Het blijft natuurlijk gewoon een EXIN papiertje net als je ITIL

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:46
Ik heb er begin vorig jaar een beginnerscursu Java gedaan. Geen klachten over eigenlijk, maar dit was dan natuurlijk ook gewoon een 'volg het boekje' cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
/edit

oeps foutje, ik was naar ncoi geweest en niet LOI

[ Voor 80% gewijzigd door xxxMaverick op 10-08-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Als je een MBA wilt volgen vanuit huis kan je het beste bij BES LaSalle kijken, is een uni uit (oorspronkelijk) Barca en biedt een online-MBA aan. Het is vergelijkbaar met de OU alleen dan veel groter, ze hebben wereldwijd meer dan een miljoen studenten.. Maargoed dit is redelijk off-topic :P

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59
Mijn ervaring is dat de LOI zijn/haar studiemateriaal niet goed aansluit bij Exin. En ik kan het weten want ik heb al 8 van die certificaten via de LOI bij de Exin moeten behalen.
Je kan bij van Haren publishing boeken bestellen voor IMF en bij de Exin webshop zijn gewoon proefexamens te verkrijgen.
Ik zou voor dat ene examen het niet waard vinden de overhead te betalen aan de LOI terwijl je zelf ook je materialen voor elkaar kan krijgen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Jaren geleden 3 vakken MEAO via de LOI gedaan (was de allerlaatste die deze opleiding nog aanbood, samen met m'n overige vakken zou ik alleen zo nog m'n diploma kunnen behalen, dit omdat de opleiding was omgezet van centraal schriftelijk naar modulair).

Ik heb zeer slechte ervaringen met de LOI:
- verkeerde voorlichting over opleidingsmogelijkheden (examen in WordPerfect 5.0, en op je examen er achter komen dat je ook in een modernere tekstverwerker examen kon doen, wat uiteraard veel meer waard is. Hier had ik nog expliciet vooraf naar gevraagd maar nee, dat kon echt niet)
- fouten in de lesstof
- huiswerk dat pas werd nagekeken nadat het examen al geweest was
- geen mogelijkheden tot live contact (huiswerk moest ik via floppy´s opsturen, of via de post, en ja, ik had al 'n flink aantal jaar internet toen)

Ik ben blij dat ik m'n papiertje heb kunnen halen, maar zal nooit meer gebruik maken van de LOI.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik zou eerst proberen om de studieboeken zelf te krijgen zonder een organisatie als de LOI in te schakelen. Anders betaal je een berg geld voor zaken waar je goedkoper zelf voor kunt zorgen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Zojuist eens op de site van "van haren publishing' gekeken en 80,- is goed te doen. Alleen als iemand mij de weg nog eventjes kan wijzen naar de webshop van EXIN dan zou dat helemaal top zijn.
Remco schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:18:
Mijn ervaring is dat de LOI zijn/haar studiemateriaal niet goed aansluit bij Exin. En ik kan het weten want ik heb al 8 van die certificaten via de LOI bij de Exin moeten behalen.
Je kan bij van Haren publishing boeken bestellen voor IMF en bij de Exin webshop zijn gewoon proefexamens te verkrijgen.
Ik zou voor dat ene examen het niet waard vinden de overhead te betalen aan de LOI terwijl je zelf ook je materialen voor elkaar kan krijgen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59
Sowieso staat hier een gratis proefexamen:
http://www.exin.com/NL/nl...ure-management-foundation

En hier is de shop:
http://www.exin-library.com/

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dank voor de link naar de shop *had hem niet gezien op de exin site*

heb het boek nu besteld en ga het op deze manier regelen

Cloud ☁️

Pagina: 1