Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geschikte mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

voor de huiskamer ben ik opzoek naar een geschikte mediaspeler. Ik lees veel verschillende meningen over kwaliteit van merken/product types en dit is dan ook de reden dat ik het hier plaats.

Benodigde mogelijkheden

* Afspelen van gangbare formaten zoals: divx, MKV (1080), mp3 etc
* Afspelen van ondertiteling (sub,srt etc.)
* Draadloos 802.11n

Door gebrek aan loze leiding zal de streamer via wlan 802.11n verbonden zijn, de afstand tussen de router en de streamer is overbrugbaar. Als ik nu van dezelfde locatie een film stream dan kan mijn laptop (i5 en 5400hd) deze goed afspelen.

Het belangrijk dat de mediaspeler dit ook kan (miv fullhd 1080)

Graag hoor ik wat met deze wensen de mogelijkheden zijn

Alvast bedankt voor uw moeite

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf een Asrock 330 icm XBMC. Zeker dat laatste zou ik op je lijstje zetten ivm de vrijheid en mogelijkheden. Plex is wellicht een mooi alternatief.

Wat er mist in je post is in hoe verre je al verdiept hebt in de eventuele mogelijkheden. Er wordt wel verwacht dat je je enigszins verdiept in de materie, noi :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is de overweging dan zeker waard.

In de mogelijkheden dat.. Ik heb heel veel modellen/merken gezien die simpelweg voldoen aan de eisen/wensen in de pricewatch. Het probleem is dan ook niet zozeer het vinden van modellen die voldoen aan de eisen/wensen, deze zijn er immers genoeg.

Graag wil ik gewoon kijken welk melk/model "het goed doet"

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Snuffel eens rond in de userreviews van je shortlist en dan gewoon kiezen en er voor gaan :)
In het ergste geval verkoop je het door en weet je beter wat bij je past.
Je kunt dus gaan voor een (gesloten) meteen werkende mediaspeler of een (energiebewust) minipctje waar je zelf de software op installeert.

Ik zelf zou gaan voor een product dat windows of *ix kan draaien en waarbij de software de media met de hardware kan verwerken (wat heel vaak het geval is). Ik gebruik zelf de openelec variant van XBMC.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je daarom even in het juiste subforum. Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Als je perse 1080P draadloos wilt streamen, zal je met een HTPC minder problemen hebben dan met een mediaspeler. Bij een HTPC kan je meer testen met verschillende fabrikanten (chips) van wireless producten. Bij een mediaspeler zit over het algemeen vast aan 1 merk chip (meestal Ralink).

Zorg er wel voor dat je de antenne van je wireless in de PC ergens vrij op een kastje hebt staan en niet achter de PC weggestopt. Dit scheelt in prestaties.
Pagina: 1