Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seasonic S12II Bronze 430W klikkend geluid bij Furmark

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb onlangs deze PC samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B75A-G43€ 73,23€ 73,23
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,45€ 15,45
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 83,21€ 83,21
1Nexus Prominent R€ 70,90€ 70,90
2Sharkoon SATA II Kabel 50cm€ 1,70€ 3,40
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,90€ 31,90
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 62,25€ 62,25
1Samsung 830 series 128GB€ 98,99€ 98,99
1Corsair XMS3 CMX32GX3M4A1600C11€ 183,-€ 183,-
1Gigabyte GeForce GTX 560 Ti€ 264,-€ 264,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,33

Na succesvol Prime95 en MemTest86+ te hebben gedraaid ben ik nu bezig met een Furmark-run. Ik hoor een constant geklik sinds ik de burn-in test heb gestart. Ik heb even gegoogled en dat lijkt te wijzen op een slechte ventilator van de PSU. Ik dacht eerst dat het misschien de ventilator van de grafische kaart was, maar het internet lijkt daar anders over te denken. Tijdens Prime95 heb ik dat geklik wel niet gehoord (heeft 24u staan draaien dus was het er geweest kan ik het onmogelijk gemist hebben).

Kan ik dit verhelpen of is dit gewoon een gevalletje RMA? Het is niet mijn PC, en de mensen voor wie ik 'm gebouwd heb zitten er met smart op te wachten... Blijkbaar kan je ook 'gewoon' de ventilator van de unit vervangen. Volgens dit topic op SPCR zou het zelfs gewoon om een stuk plastic gaan...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zou eerst eens checken of de ventilator van je voeding wel draait onder volle belasting. Is dat niet het geval: rma.

Verwijderd

Hoe kan internet nou weten waar de geluid vandaan komt? Zeg tegen ze dat ze hun gehoor gebruiken lijkt me verstandiger, anders doe je het voor ze. En als je zegt gebeurt tijdens Furmark dan zou dat eerder aan de koeler van GFX liggen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Het lijkt vaker voor te komen bij Seasonic-voedingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Oh, mijn fout dacht dat het tijdens Furmark was.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Het is inderdaad opgedoken tijdens de burn-in test met Furmark. Maar blijkbaar was ook Prime95 nog aan het draaien. Na een uur is het getik weer verdwenen. Ik vermoed dat ik de voeding wat gepusht heb door zowel de CPU als de GPU op 100% te belasten. Ik moet nog testen of ik de situatie kan reproduceren.

Verwijderd

Holy shit Intel burn-in + Furmark en nog eens Prime95 erbij :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:36:
Het lijkt vaker voor te komen bij Seasonic-voedingen.
Ook met andere fabrikanten, is dan ook niet Seasonic gerelateerd maar ADDA de maker van de fan. Bij ADDA's ball bearing fans zie je het nogal eens voorkomen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ok. Wat raad je me aan? RMA sturen of gewoon er zelf een andere fan in monteren?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat moet jezelf bepalen. Als je iig een andere erin zet zorg er dan voor dat die dezelfde airflow heeft als de orginele fan en liefst geen sleeve bearing fan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1