Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videokaart of processor?

Pagina: 1
Acties:

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11 20:54
Beste tweakers,

ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe laptop en heb hierbij even wat hulp nodig. Waarschijnlijk is het nogal noobish, maar ik zit zwaar in dubio over wat voor mij nu belangrijker is: de processor of de videokaart. Ik wil wel wat gaan gamen op de laptop, maar ben niet per se een graphicswhore, op medium settings vermaak ik mij prima. Daarnaast zal ook de processor niet per se zwaar belast worden, want ik ben niet van plan om erg zware applicaties te gaan draaien. Hij is voornamelijk gewoon voor alledaags gebruik, waarbij ik hem ook als 'mediaspeler' wil gaan gebruiken via HDMI. Waar mijn grootste twijfel uit voortkomt is het kiezen tussen processor tov videokaart. Binnen mijn budget kan ik kiezen voor een Core i7 met een nvidea 610M of een core i5 met een 630M. Twee modellen waar ik bijvoorbeeld tussen twijfel zijn de Asus K55VD-S019V en de Acer V3-771G-53218G50makk. Wat denken jullie dat de beste keuze zou zijn en waarbij komt de processor beter tot zijn recht en waarbij de videokaart?

Bedankt!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat jij een laptop in je hoofd hebt van 15" voor een budget van rond de 750 euro. Hiervoor kun je denk ik het best naar de dell inspiron 15r SE kijken. Kijk in de sheet in het dell kortingsbonnentopic in het shoppingforum naar de 15r se (de n0015s05). Met een 7730m videokaart en een 1080p scherm kun je deze met i5 processor voor 670,62€ krijgen. De videokaart overklast de 630m zwaar. De 610m is alleen maar dood gewicht: het is haast beter om de igpu op de processor te nemen dan deze videokaart, zo zwak is ie. De 3210m i5 processor lijkt mij genoeg, maar als je meer processorkracht wilt, moet je in de sheet voor de n0015s35 gaan. Deze komt op een totaal van zo'n 750 euro. Beide zijn een prima keus voor jou.

Verwijderd

foutje, het is 715 euro voor de laatste configuratie

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 16:33 ]

Verwijderd

€ 723

Binnen het prijssegment is de inspiron 15R SE eigenlijk de enige optie. De rest gaat al snel boven je budget, of mist een GPU van de huidige generatie of 1080p scherm, of beiden, zoals de selectie in de topicstart.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Als je toch echt een beetje wil gamen raad ik je de 610m af, ik heb zelf ook een 610m in mijn laptop zitten, en deze kan echt niet veel aan qua gaming!
Hier kun je zien wat de 610m allemaal aan kan!
http://www.notebookcheck....GeForce-610M.63759.0.html

En hier zie je wat de 630m allemaal aan kan,
http://www.notebookcheck....orce-GT-630M.63761.0.html

• Mediokas
Bedankt gasten! Ik ga jullie suggesties meenemen!

• Mediokas
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:32:
foutje, het is 715 euro voor de laatste configuratie
Hoi Redono,

bedankt voor je reactie! Ik had nog helemaal niet naar Dell gekeken. Nu ik dat wel doe kom ik er alleen niet helemaal uit, als ik die configuratie kies kom ik hoger uit, hoe werkt dat precies met die korting? Ik zou erg dankbaar zijn als je me daar nog iets verder mee zou kunnen helpen!

• Mediokas
Wauw, ik heb nu die kortingsbon toegepast en het trucje met epp. Kan ik nu ook nog via shopkorting.nl geld terug krijgen? Op die site zegt ie dat je geen kortingsbonnen mag toepassen als je die 7% korting van hun wilt.

Verwijderd

wat je moet doen is een account aanmaken op dell, epp en kortingsbonnen toepassen, en dan je mandje opslaan en je browser sluiten. Daarna moet je via de link die op shopkorting staat dell openen en je mandje bestellen. Dan zou het moeten werken.

• Mediokas
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:14:
wat je moet doen is een account aanmaken op dell, epp en kortingsbonnen toepassen, en dan je mandje opslaan en je browser sluiten. Daarna moet je via de link die op shopkorting staat dell openen en je mandje bestellen. Dan zou het moeten werken.
Relaxt man thanks! Met die kortingsbonnen enzo heb ik al de versie met i7 voor 760, alles wat dan nog lukt via shopkorting.nl is meegenomen! Echt helemaal top dit gasten, ben jullie erg dankbaar :)

Verwijderd

geen probleem, veel plezier ermee :)
Pagina: 1