Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 11:46
Ik zit te twijfelen wat ik met mijn huidige abonnement moet gaan doen. Situatie is als volgt:

Huidig contract loopt af op: 02-09-2012.
Huidige telefoon: iPhone 4

Abonnement: hi online 2010
170 minuten / smsjes
FUP internet 1500mb (werkelijk verbruik zo rond de 500mb p/m)

Huidige kosten per maand: +- 25 euro.

Gewenst: iPhone 5

Optie 1:
- Nou kan ik dit contract aanhouden en hier elke maand een opzegtermijn op houden. Dat betekent dus dat ik nog niet geconfronteerd wordt met de nieuwe internetbundelprijzen waardoor je voor een nieuw abonnement zo rond de 45/50 euro per maand kwijt bent, maar ook geen nieuwe telefoon kan uitzoeken. Dan zou ik zodra de iPhone 5 uitkomt, deze los kunnen kopen. (aanvraag nano simkaart is geen probleem lijkt me).

Optie 2:
Ik kan kiezen voor 6 maand verlengen met 20% korting, hierbij kan ik ook geen nieuwe telefoon uitzoeken maar worden mijn maandlasten wel lager. Echter dan duurt het nog 6 maand voordat ik over kan stappen naar de iPhone 5.

Optie 3:
Geheel nieuw contract via toestellease vanaf 2 oktober (1 maand opzegtermijn via optie 1). De kosten zijn helaas nog niet bekend maar ik gok ook rond de 25 euro per maand (?). Hierbij wordt het toestel nooit eigendom.

Optie 4:
Overstappen van Hi naar bijvoorbeeld Vodafone (T-Mobile wil ik als het even kan links laten liggen). Hier zijn ook regelmatig acties zoals bijvoorbeeld 1e jaar 50% korting oid waardoor dit financieel misschien ook aantrekkelijk kan zijn.

Ik heb nog een paar weken om over na te denken, maar kom er gewoon niet uit wat voor mij het handigst/voordeligst is. Iemand die wat meer in de materie zit die mij misschien kan helpen? Android kan mij niet overtuigen (genoeg met toestellen zoals HTC one X, sony xperia S en Samsung Galaxy s2 gespeeld om een oordeel over te vellen ;) )

Verwijderd

Optie 5

Niets doen. Abbo houden en telefoon houden. Ding doet het nog toch?

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mijn abonnement is 6 dagen terug afgelopen, verder dezelfde situatie (huidig iPhone 4, gewenst iPhone 5). Ik zit zelf te twijfelen tussen optie 1 en ongeveer optie 4 (wachten tot er een goede actie is, zoals vorig jaar met de nokia lumia / S2, of nu met de HTC One X en S3).

Ik laat in ieder geval tot de release mijn abonnement doorlopen en maak dan wel een keuze..

• Tommzz
Heb zelf net contact gehad met Vodafone, omdat ze op de website toch wel erg leuke acties hebben. Ze konden me vertellen dat deze acties ook met de iPhone 5 op hetzelfde neer zullen komen, (12 mnd 50% korting of 6mnd 100% korting).

Heb ook het een en ander snel in excel gezet en tot nu toe komt optie 4 het voordeligst uit gezien over 2 jaar. (hierbij toestellen als de 4S en de S3 en de OneX vergeleken met andere aanbieders).

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 18:51
hier ook een vergelijkbare situatie (abo 2 dagen geleden afgelopen, huidige telefoon HTC Sensation). Ik twijfel tussen de S3, One X en wil ook de iPhone afwachten.

aangezien mijn huidige toestel nogal in belabberde toestand verkeerd kan het mij niet snel genoeg gaan, maar tot die tijd neem ik hoogst waarschijnlijk een simonly die maandelijks opzegbaar is, bv van simyo oid. (300 minuten/sms + 1000 MB voor 16,98 (let wel alleen in de actieperiode)).

• Tommzz
Even mijn excel delen omdat toch blijkt dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zox6bb.jpg

Verwijderd

Voor een toestel betalen is best wel onzin eigenlijk. Als je het abo kiest waarbij de toestelprijs 0 is, betaal je uiteindelijk over het geheel hetzelfde.

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 22:37
Het geniet altijd mijn voorkeur om het toestel los te kopen en voor een sim only abonnement te gaan. Dit heeft als voordeel dat:

a) Je maandelijkse lasten niet zo hoog zijn (je moet natuurlijk wel voldoende cash op voorraad hebben om de desbetreffende telefoon in een keer te kopen)
b) Meestal ben je net iets minder kwijt (dit hangt echter wel van de sim only aanbieding af).

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• Tommzz
Als ik dan kijk wat een sim-only doet van bijvoorbeeld Simpel met 200 belminuten, 0 smsjes en 500mb internet, dan zit je op 15 euro per maand. Over 2 jaar gezien is dat € 360,-
Betekent dus dat de iPhone 5 minder dan € 579,- moet kosten wil het uitkunnen. * Hierbij ben ik even van de prijs van de 4S uitgegaan van dit moment. Verwacht niet dat de iPhone 5 zo "goedkoop" gaat worden helaas...
Pagina: 1