Ik ben van plan een Samsung UE55ES8000 te kopen (of een vergelijkbare tv) en daarbij wil ik een HTPC waar ik XBMC op ga draaien. Ik vind het prettig om extra mogelijkheden op te houden voor eventuele toekomstige uitbreidingen dus ik zoek niet iets dat nu net genoeg is (zowel qua hardware als qua ruimte). Daarbij ben ik uitgekomen op de volgende configuratie:
Toelichting:
- 3Tb schijf: komt nog een 2Tb bij uit mijn huidige pc. Genoeg voor alles wat ik nu heb + een kopie + ruimte over.
- 256Gb SSD: deze ssd ruil ik met de 80Gb Intel 25m ssd in mijn game-pc.
- 1866MHz geheugen: geheugen snelheid impact de performance van de AMD APU dus zo snel mogelijk.
- Kast: Groot genoeg voor: mogelijk losse videokaart, tv kaart, BR-speler en extra HDD's.
- Voeding: Duur en wat te zwaar, maar net wat efficienter en bied ruimte voor upgrades.
- CPU koeler: Lekker stil, hopelijk zit het het ram niet in de weg.
Doel HTPC:
Torrents downloaden, kopieën van paar Gb belangrijke bestanden, films streamen (mogelijkheid voor 3D BR) naar de TV. Bestanden hoeven niet worden gedeeld met andere pc's dus een NAS is waarschijnlijk een duurder alternatief, raid is niet belangrijk.
De HTPC sluit ik aan op mijn Onkyo 609, ik moet alleen nog even uitzoeken of het geluid via HDMI wordt gestuurd of dat ik dat apart via een spdif aansluiting moet regelen.
Iemand nog opmerkingen, tips of aanpassingen? Ik heb de HTPC pas over een maand of 2 echt nodig, maar ik wel hem graag minimaal een paar weken van te voren bestellen zodat ik alles alvast kan overzetten / instellen / afstellen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI A75A-G55 | € 65,10 | € 65,10 |
| 1 | Western Digital Green WD30EZRX, 3TB | € 144,50 | € 144,50 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 83,21 | € 83,21 |
| 1 | Silverstone Grandia GD08B | € 134,59 | € 134,59 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Huntkey Jumper 300G | € 62,99 | € 62,99 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 168,80 | € 168,80 |
| 1 | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz CL9 | € 52,96 | € 52,96 |
| 1 | AMD A6-3500 Boxed | € 63,95 | € 63,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 808,- | |
Toelichting:
- 3Tb schijf: komt nog een 2Tb bij uit mijn huidige pc. Genoeg voor alles wat ik nu heb + een kopie + ruimte over.
- 256Gb SSD: deze ssd ruil ik met de 80Gb Intel 25m ssd in mijn game-pc.
- 1866MHz geheugen: geheugen snelheid impact de performance van de AMD APU dus zo snel mogelijk.
- Kast: Groot genoeg voor: mogelijk losse videokaart, tv kaart, BR-speler en extra HDD's.
- Voeding: Duur en wat te zwaar, maar net wat efficienter en bied ruimte voor upgrades.
- CPU koeler: Lekker stil, hopelijk zit het het ram niet in de weg.
Doel HTPC:
Torrents downloaden, kopieën van paar Gb belangrijke bestanden, films streamen (mogelijkheid voor 3D BR) naar de TV. Bestanden hoeven niet worden gedeeld met andere pc's dus een NAS is waarschijnlijk een duurder alternatief, raid is niet belangrijk.
De HTPC sluit ik aan op mijn Onkyo 609, ik moet alleen nog even uitzoeken of het geluid via HDMI wordt gestuurd of dat ik dat apart via een spdif aansluiting moet regelen.
Iemand nog opmerkingen, tips of aanpassingen? Ik heb de HTPC pas over een maand of 2 echt nodig, maar ik wel hem graag minimaal een paar weken van te voren bestellen zodat ik alles alvast kan overzetten / instellen / afstellen.