Windows 8 wallpaper instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 22:47
Beste tweakers,

Via Google wordt ik er niet veel wijs uit maar ik ben opzoek naar een antwoord op een simpele vraag.
Is het mogelijk om in Windows 8 de metro interface achtergrond te wijzigen?

Het komt erop neer dat ik een wallpaper site ontwikkel en wanneer het niet mogelijk is om een ander achtergrond in te stellen in Windows 8 met metro interface, verlies ik groot doelgroep.

Nu wilde ik zelf niet compleet Windows 8 installeren om alleen te kijken of het mogelijk is. Via Google kreeg ik een tool te zien die dat voor je kan doen maar ik wil graag weten of dit niet vanuit Windows 8 zelf mogelijk is (ik ga er niet vanuit, anders waren die tooltjes er niet maar ik heb stille hoop).

Ik ben al tevreden als de achtergrond gewijzigd kan worden door standaard ingebouwde software van het OS zelf. Al is het in de Metro interface of de vergrendelpagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:21
Het lockscreen kan de gebruiker zelf veranderen in de settings. Er is geen simpele manier om de achtergrond van het startscreen te veranderen. Er wordt overduidelijk wel ergens een plaatje ingeladen als achtergrond, dus mogelijk is het wel, maar MS heeft hier geen instelmogelijkheden voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt de achtergrond van de Metro interface alleen wijzigen naar een van de 20 vooraf gedefinieerde instellingen, je hebt (nog) geen mogelijkheid om hier een eigen plaatje voor te gebruiken. Daarnaast kun je inderdaad wel zowel de achtergrond van je Windows Desktop als die van het lock-screen wijzigen (zoals hierboven ook al aangegeven).